![]() |
Hello,
Hur går det med fakturorna för Unibet? Jag har en drös transaktioner som är över ett kvartal gamla som ännu inte blivit betalda från annonsören. |
Citat:
Jag har kontakt med Unibet och vi kommer lösa detta inom någon dag, det är ett administrativt misstag. Ersättningarna är frisläppta i vårt system i väntan på att vi löser de administrativa bitarna. MVH Jimmie |
Hej,
Har ett ärende i ert supportsystem som inte blivit besvarat på två veckor. Det handlar om att personnamn istället för företagsnamn står som kund på utbetalningskvittot, ett problem som f ö upprepas vid varje utbetalning. |
Citat:
MVH Jimmie |
Snabb fråga, funkar affiliator-sajten alls? Sitter visserligen på Mac men borde väl vara möjligt att söka efter program ändå? Får "Found: 0" på alla sökningar.
|
Hej,
Då har du inte tillgång till de svenska programmen från ditt konto. Starta ett supportärende så ordnar vi det direkt. MVH Jimmie |
När syns pengarna på ens konto?
Hej!
Är relativt ny och undrar (av er som använder Affiliator) när pengarna brukar synas på kontot? Alltså när pengarna finns för användning på ens bankkonto dit utbetalningen landar. Ha det bra :) |
Ni borde ta en titt på statistiksidan Rapport (realtid). Den fungerar inte så länge ni har 010 som år i select-boxen. Byter man själv till 10 i adressfältet så fungerar det.
|
Citat:
|
Hej!
Problemet som beskrivs ovan ska vara avhjälpt, vänligen rapportera om ni har några ytterliggare problem. MVH Affiliator |
Ett annat relaterat problem vid Rapport(realtid); Väljer man t.ex. från den 5 januari till den 5 januari så visas rapporten för hela månaden ändå.
Upptäckte också att ett flertal program avslutas idag (?) pga ändrade villkor, vad är det som har ändrats? |
Citat:
|
Hej,
Vi har på ett par år gått från ett nystartat nätverk till ett etablerat nätverk. Därför har vi ungefär 6-7 olika prismodeller för tjänsten, vi samlar nu samman detta till en gemensam modell. För annonsörer som t.ex. inte har haft en månadsavgift tidigare så har en sådan tillkommit och i samband med att dessa ändringar görs så har annonsören rätt att säga upp avtalet. Vi gör detta för att kunna öka vår service både mot annonsörer och affiliates och öka incitamenten för annonsörerna att jobba med sina kampanjer. Finns det några fler frågor kring detta, vänligen maila på adress nedan. MVH Affiliator |
Skrev ett email till affiliator angående byte av email adress eftersom den email adress som jan använder har upphört. Har ännu inte fått svar på detta mail?
|
Hej,
Vänligen logga in och starta ett supportmeddelande så ordnas det direkt. Om du har problem med att logga in, vänligen maila på adressen nedan. MVH Affiliator |
Jag startade supportärendet den 31 december år 2009 klockan 19:21:04 angående att få byta email adress.
|
Som annonsör så kan jag inte se några förbättrade tjänster eller utökad service för den extra kostnaden, som Affiliator hävdar. Vilka förbättringar ser ni som affiliates? Tyvärr kommer det istället medföra att även vi förmodligen säger upp vårt avtal, men i första hand kommer vi (dessvärre) sänka ersättningen till våra affiliates då vi måste kompensera för Affiliators girighet och se om det är möjligt att överhuvudtaget behålla vårt program.
|
Citat:
Eventuella ytterligare frågor kring detta besvaras gärna via wn snabel-a affiliator.com. |
Tänkte bara påminna att statistiken för Rapport (realtid) inte fungerar som den ska. Den väljer "från"-dag till "02" oavsett vilket datum man väljer. (&day1=2)
|
Någon som vet ifall Fritidsresor eller Nazar ingår i något Affiliates-program?
Edit: Jag vet nu vart följande bolag har sitt säte om man ska använda dom. |
Vad tar Affiliator ut i snitt för en annonsör nu efter förändringarna? Givetvis är det olika för olika annonsörer, men om någon skulle göra en grov uppskattning? Tar man mer än 10-20%?
|
20-30% rörligt + fast avgift.
|
Har haft stort problem med några unibets sales som jag inte fått någon ersättning för och mailat ett antal gånger men inte fått något svar. Brukar deras mailsupport ta över 1 månad på sig att svara?
|
Supporten är hemskt långsam. Nu börjar jag tyvärr undra vad som händer med betalningarna också. Jag har en utbetalning som påbörjat 2010-01-11 och som fortfarande inte kommit fram. Inte för att det brukar gå snabbt, men nu börjar jag undra som är på väg att hända eftersom mina pengar inte dyker upp...
|
Hej, Undrar vilka kostnader det är att annonsera hos er? Skicka mig gärna ett PM med prisförslag så jag vet ungefär?
|
Citat:
Såg precis att betalningen dykt upp idag! |
Hej,
Det förekommer en del frågor kring utbetalningen med all rätt. Vi genomförde ett betalningsförsök, dock så gick det någonstans hos BGC som sköter betalningarna mellan bankerna och vår fil gick ej igenom. Vi hade kontakt med BGC's teknikavdelning i slutet av förra veckan tillsammans med vår bank och problemet löstes och pengarna gick iväg korrekt. Pengarna bör komma in hos de flesta idag eller imorgon. Ytterliggare frågor kring utbetalningsproblemet hänvisas till wn snabel-a affiliator.com Vi ber hemskt mycket om ursäkt för eventuella problem som detta orsakat. MVH Affiliator |
Citat:
MVH Affiliator |
Någon annan än jag som inte kan registrera sig på affiliator?
Skriver i alla uppgifter men kommer bara tillbaka till samma sida igen utan att ha blivit registrerad. Inga felmeddelanden dyker upp.. Någon? |
Måste jag använda "imp-bilden" när jag lägger textlänkar på min sajt, eller kan jag använda bara länken? Just nu använder jag uteslutande tradedoubler för Coolstuff-länkar, men vill byta!
|
Eftersom ni bara verkar ge support via wn och inte era egna supportformulär undrar jag hur det är möjligt att ni "skickar pengar" och drar bort dem från mitt konto trots att jag inte skrivit in mina banknummer. Jag fick alltså inga pengar..
|
Citat:
|
Citat:
Jag ställer en fråga till här: Om jag annonserar för Coolstuffs program och levererar 10+ sälj så att jag kommer upp på högsta stegat i deras trappa. Gäller den högre ersättningen för alla sälj, eller bara de som är över 10? |
Jag gjorde en intresseanmälan för typ en vecka sedan, har fortfarande inte blivit kontaktad? Hur lång tid brukar det ta?
|
Citat:
|
Har Affiliator lagt ner sin support?? har skickat flera frågor för flera veckor sedan men inte hört ett knyst, har alltid fått svar inom några dagar tidigare!
|
Citat:
Tack:) |
Mitt support-ärende är inte heller besvarat på många veckor.
Har bestämt mig att lämna Affiliator på grund av det dåliga programutbudet, sega sajten och nu även supporten. Väntar bara på en utbetalning som förfallit från programmet Onlinebingo.se |
Sitter och undrar var månadens utbetalning tagit vägen. Ser dessvärre ut som det tar 14 dagar från att en betalning påbörjats tills pengarna kommer in på kontot.
12:e maj betalade affiliator och 26:e maj kom pengarna in på kontot. 16:e juni har de visst påbörjat en utbetalning som jag ännu inte sett röken av trots att det gått tio dagar sedan dess... Upplever alla andra samma sak? |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson