WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Scorpiondata, vad händer just nu? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4530)

Helix 2005-06-01 02:42

Oj, oj oj, vad andra webhotellägare är i farten i denna tråd. Har ni inget att göra? Supportfrågor att svara på istället? :)

Tror inte SD har något att göra med detta, då jag har min ena server i samma hall och den är inte beroende av SD's servrar - ja, och den är också nere.

Helix 2005-06-01 02:53

Citat:

Originally posted by jonny@Jun 1 2005, 00:02
Så ScorpionData har sin driftinformation hos Wopsa, minsann.
Port80 ska ju ha UPSer, diesel och liknande så det räcker enligt deras säljare. Och ns1.scoprionshops.com svarar på ping, ns2 ligger på samma nät men svarar inte.

Enligt Fortums hemsida är det dessutom inte strömavbrott i Stockholms län - dock finns det ju ingen vettig historik på deras sida.

Jonny, om du hade tagiit dig tid att läsa allt, så fanns en länk till fortum några inlägg ovanför din. Visst handlar detta om ett elavbrott för ca. 8300 kunder.

patrikweb 2005-06-01 04:23

Citat:

Originally posted by Terabyte@Jun 1 2005, 02:42
Oj, oj oj, vad andra webhotellägare är i farten i denna tråd. Har ni inget att göra? Supportfrågor att svara på istället? :)

Tror inte SD har något att göra med detta, då jag har min ena server i samma hall och den är inte beroende av SD's servrar - ja, och den är också nere.

Nja, snurrar allt 24/7 utan problem så får man inte massa support frågor. :D Bara enstaka "Hur fungerar FTP" eller liknande. Sedan tanke på tiden så brukar inte folk sitte uppe och vill ha support, sedan om man tänker vad det är för forum så inte konstigt att det finns massa webbhotellägare här.

Mattias 2005-06-01 04:51

Själv fick jag nog och köpte konto på annat håll! SD går en på närverna, även om dem lyckas hålla uptimen så har man en seg sida istället. Förutom på nätterna!

Spindel 2005-06-01 07:32

Citat:

Originally posted by patrikweb@May 31 2005, 23:44
Kanske SD försöker komma på bortförklaring som folks ska gå på :P

Precis min tanke.

aikon 2005-06-01 08:50

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb

Precis min tanke.

Läs inläggen och tänk en gång till..

Spindel 2005-06-01 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av aikon
Citat:

Originally posted by -Spindel@Jun 1 2005, 07:32
Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb

Precis min tanke.

Läs inläggen och tänk en gång till..

Ja, och min tanke är densamma, vart vill du komma?

marnaq 2005-06-01 16:26

Sluta bråka nu. Det är ju bevisat att det var ett stort strömavbrott på Östermalm, och servrar icke relaterade till SD påverkades också.

jonny 2005-06-01 16:45

Ok, det fanns en driftstörning men den var avhjälpt flera timmar innan jag skrev mitt inlägg när det fortfarande inte fungerade - så jag tycker personligen inte att det var mycket till ursäkt.

Spindel 2005-06-02 19:29

Strömavbrott igen nu eller? ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson