WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Fråga WN’s besökare. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33840)

SweCat 2008-12-14 18:57

Klart, Barncancerfonden får min röst

Samben 2008-12-14 20:03

Klar.

Ser helst att pengarna går till;
1. SOS-Barnbyar
2. Rädda barnen
3. WWF

Jonas 2008-12-14 20:40

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Dec 14 2008, 18:41
Sådär, då var det sent omsider gjort (nyss hemkommen från utlandsresa). Önskar att pengarna går till något annat än barncancerfonden, BRIS eller liknande organisationer. Inte alls för att de gör ett dåligt jobb men det finns viktigare välgörenhet som jag tycker bör prioriteras....

Som vadå?
Din plånbok?
Om du inser vad (Barn)cancerfonden har gjort för folk så hade du inte sagt så. Massa barn går bort varje vecka pga cancer i någon form.
Bris mfl ställer upp för barn varje dag och ger stöd och liknande. Utan bris skulle nog antalet självmord bland barn öka markant.

andi 2008-12-14 22:01

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Dec 14 2008, 18:41
Sådär, då var det sent omsider gjort (nyss hemkommen från utlandsresa). Önskar att pengarna går till något annat än barncancerfonden, BRIS eller liknande organisationer. Inte alls för att de gör ett dåligt jobb men det finns viktigare välgörenhet som jag tycker bör prioriteras....
Men det slog dig aldrig att tala om vilka dessa andra viktigare organsiationer är???

Marcus 2008-12-14 23:11

Har också fyllt i. WN kan ju fixa ett fadderbarn för pengarna och rapportera om framgången här så ser man ju att pengarna verkligen hamnar där de ska.

pitbull 2008-12-14 23:18

WN-fadderbarn -GENIALISKT!

IMHO: Lysande förslag Marcus. Då finns även möjligheten att åstadkomma något även på längre sikt genom återkommande aktiviteter/insamlingar genom WN för detta fadderbarn.

Spindel 2008-12-15 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas
Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire

Som vadå?
Din plånbok?
Om du inser vad (Barn)cancerfonden har gjort för folk så hade du inte sagt så. Massa barn går bort varje vecka pga cancer i någon form.
Bris mfl ställer upp för barn varje dag och ger stöd och liknande. Utan bris skulle nog antalet självmord bland barn öka markant.

Skänker man 7000 kr till Hand in Hand kan 10 nya företag startas av indiska kvinnor vilket gör att levnadsstandarden ökar för runt 50-60 människor.

Jag har fått för mig att mycket av det man skänker till t.ex. Rädda Barnen försvinner under resans gång innan det kommer fram till de behövande.

Jonas 2008-12-15 00:46

Citat:

Originally posted by Spindel@Dec 15 2008, 01:43
Jag har fått för mig att mycket av det man skänker till t.ex. Rädda Barnen försvinner under resans gång innan det kommer fram till de behövande.
Skänker man till (Barn)cancerfonden så går allting direkt till forskningen, likaså med BRIS.

pitbull 2008-12-15 02:04

Ngt OT:
Citat:

Skänker man till (Barn)cancerfonden så går allting direkt till forskningen, likaså med BRIS.
...och till deras fikabröd, firmabilar, profilkläder, kontorshyror mm.

xpower 2008-12-15 02:25

Citat:

Originally posted by pitbull@Dec 15 2008, 03:04
Ngt OT:
Citat:

...och till deras fikabröd, firmabilar, profilkläder, kontorshyror mm.

Sant, men så är det väl bland alla nästan?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson