WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Affiliator-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31024)

jip 2007-05-04 09:04

Hej.

Hur långt tid brukar det ta att bli godkänd manuellt för vissa program? Väntat över en veckas tid utan att ha blivit behandlad. Antar att det inte är Ni, utan annonsörerna det hänger på dock?

jonny 2007-05-04 09:37

Det beror på när annonsören har tid och ork att logga in och godkänna.

Tez 2007-05-16 19:01

Eftersom jag ändå har en fråga kan jag i egenskap av annonsör kanske sprida lite ljus över ovanstående "varför tar det sådan tid". Hos oss ligger ett antal ännu inte godkända ansökningar. Vi vill varken godkänna eller neka dem för tillfället. En del av sidorna är nya och det går inte riktigt att se vad som kommer bli av dem. Då avvaktar vi, och vid en senare tidpunkt kollar vi igen och då kanske det har blivit något av sidan ifråga.

Andra är vi tveksamma till målgruppen hos. Alltså inget emot målgruppen på så sätt, men det kanske inte gagnar oss i slutändan...

90% av falskbeställningarna eller saker som beställs på faktura och inte betalas görs av personer i ålder ca 18-23. Om man surfar på sidor efter gratissaker eller hur man tjänar pengar genom att klicka på länkar osv kan det nästan förutsättas att ekonomin inte är så god, och därmed inte betalningsförmågan heller. Vi har inte riktigt bestämt om vi tycker det är värt att få flera sådana besökare. Säkert ökar beställningarna, men även våra "förlustbeställningar" så att säga. Och det är ju sååå tråkigt att krångla med sådant... :/

Och. Samtidigt vill vi ännu inte neka ansökningarna. Att neka känns på nåt sätt så...tja...taskigt liksom. Det är ju inget fel på sajterna som ansöker.

Tez 2007-05-16 19:10

Så till mitt egentliga ärende, en fråga till Affiliator som jag ställer här eftersom fler kanske kan ha nytta av svaret.

Hur gör man som annonsör för att "o-godkänna" en ersättning? Dvs någon form av falskbeställning. Det har ibland gällt mindre summor typ 15kr och det har vi inte brytt oss om eftersom vi ändå har tänkt höja vår ersättningsnivå så snart vi fått tummen ur att fixa fräschare annonser. Men när det ligger på över 100kr och så, så vill vi gärna sätta stopp. Om inte annat för att stävja eventuellt missbruk.

Stora beställningar mot faktura skickar vi numer bara mot postförskott. Och dessa hämtas givetvis då inte ut eftersom det aldrig var beställarens avsikt att betala in the first place. (20-åringar som beställer 5 st leatherman för tusentals kr och liknande) Vi kan ju inte veta säkert att det är oseriöst förrän varorna kommer i retur, och då har ju redan affiliatesen fått sin utbetalning eftersom paketet ligger kvar på posten 1 månad eller nåt.

Ser att det finns en funktion för att "ta bort" ersättning, är det den som ska användas? Och NÄR isåfall? Kan man "pausa" ersättningar för misstänkta falskbeställningar på nåt sätt tills man vet?

jimmie 2007-05-16 19:14

Ja, det är den funktionen som ska användas. Detta kan sedan göras omvänt, dvs du kan godkänna den igen om du har tagit bort en order.

Enklast är dock att godkänna alla ordrar manuellt och godkänna först då betalning är erhållen. Prata med Emil så aktiverar han denna funktion för ert program.

bananen 2007-05-17 00:59

Har ni problem med mailen jimmie?
Jag mailade för ca en månad sedan och har inte fått svar, även pmat någon av er från affiliator här på wn utan att få replik (minns inte om det var du).

Vore tacksam för svar då jag för tillfället använder andra än er men är sugen på att testa er.

jimmie 2007-05-17 08:43

Hej,

Tror nog inte det var mig du kontaktat, jag brukar försöka svara omgående.

Jag skickar över ett PM med telefonnummer som du kan ringa för att få information om vår tjänst.

MVH Jimmie

GratisBio 2007-05-29 20:28

Hej Affiliator,

Jag tycker att Lee Poker verkar väldigt oseriösa som annonsör hos er.
Jag har sedan början av mars förmedlat ett 20 tal korrekta leads som de aldrig tar sig tid att godkänna. Ska det verkligen ta 3 månader innan de godkänner leadesn?
Även om det inte är ni som styr det hela så tycker jag att ni i alla fall kan kontakta de och be de godkänna leadsen!

jimmie 2007-05-29 21:18

Citat:

Originally posted by GratisBio@May 29 2007, 21:28
Hej Affiliator,

Jag tycker att Lee Poker verkar väldigt oseriösa som annonsör hos er.
Jag har sedan början av mars förmedlat ett 20 tal korrekta leads som de aldrig tar sig tid att godkänna. Ska det verkligen ta 3 månader innan de godkänner leadesn?
Även om det inte är ni som styr det hela så tycker jag att ni i alla fall kan kontakta de och be de godkänna leadsen!

Hej,

Har förmodligen blivit något fel med deras inrapportering, ska kolla upp det.

/Jimmie

jonny 2007-06-01 09:32

Så dök det upp en faktura i mailen. Men fakturadatum är 3:e april och förfallodatum 15:e april.

Fakturorna från Affiliator har alltid varit underliga... återstår att se om nån reagerat på mitt meddelande och korrigerar detta.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson