WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loopias webmail (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31022)

Kedi 2008-09-01 16:11

Återigen så krånglar Loopias webmail. Loopia suger verkligen nu.

Craxen 2008-09-01 19:52

Ny uppdaterad status hos loopia.....

Citat:

Status, e-post x 2

Postat 2008-09-01 av Jimmie Eriksson · Inga kommentarer · Tillkännagivanden

Som vi tidigare berättat så har vi under 2008 planerat att uppgradera vårt e-postsystem till ett bättre system, vilket är en del av investeringsplanen för 2008. För att förbättra prestandan på vårt e-postsystem förbereddes en uppgradering och flytt av alla e-postkonton till ett nytt system. När den processen startade blev vi tvungna att genomföra den långsammare än planerat på grund av stora spam-mängder. Idag är både en ny antispam-lösning och en uppgraderad plattform på plats.

Dessvärre har processen tagit mycket längre tid än förväntat och därför har vi upplevt försenade e-postleveranser och perioder med minimal tillgång till framförallt vår webbmail. Idag måndag har vi haft ett högt, men normalt antal kunder som använt vårt e-postsystem som vanligt. Vi har idag också ringt upp flera av våra största, mest aktiva e-postkunder, som kan bekräfta att tjänsten idag fungerat bra.

Vi förstår dock att vi måste övervaka tjänsten extra noga framöver samt finjustera vissa bitar. Ni kan vara helt säkra på att vi inte ger oss förrän tjänsten återigen fungerar optimalt för våra användare, hela tiden. Vi ser mycket allvarligt på den här händelsen och vi genomför därför en full genomgång av alla interna rutiner samtidigt som vi ökar investeringarna på e-postplattform, infrastruktur och övervakning för att motsvarande situationer inte ska uppstå i framtiden.

Vi kommer att fokusera på att återuppbygga förtroendet hos våra användare genom att leverera bra, driftsäkra och prisvärda lösningar. Dessutom kommer vi under hösten att lansera en bättre driftinformationstjänst.

Vi kommer att erbjuda fler kompensationsalternativ till alla berörda kunder. Vi kommer också att erbjuda de kunder som vill att flytta sin e-post till Microsoft Exchange 2007, utan extra kostnad. Vi återkommer med mer information om detta inom kort.

Om du har frågor, vänligen kontakta vår supportavdelning på adressen [email protected].

buran 2008-09-02 14:15

japp,då var det dags igen.
Mina mail kommer med 2 timmars fördröjning.
Eller man kanske ska vara glad att det åtminstone fungerar.

Danielos 2008-09-02 15:16

2 timmar fördröjning och upptill 24 timmars fördröjning kan vara normalt om Loopia kör med greylistning och den skickande emailservern är felkonfigurerad (vet inte dock om Loopia kör med greylistning ).

kalle_sthlm 2008-09-02 15:39

Haha... Loopia börjar bli riktigt komiska... Det här företaget kommer aldrig lyckas få en seriös stämpel igen. Konstigt att det kan gå så snabbt utför för något som var så stabilt..

Danielos 2008-09-02 16:31

Citat:

Originally posted by kalle_sthlm@Sep 2 2008, 15:39
Haha... Loopia börjar bli riktigt komiska... Det här företaget kommer aldrig lyckas få en seriös stämpel igen. Konstigt att det kan gå så snabbt utför för något som var så stabilt..

Håller jag nog inte med om, om Loopia får ordning på sitt email system igen och om det kommer att fungera bra i fortsättningen kommer förtroendet att öka och tom. vara större än innan. Om email fungerar dåligt fortfarande om en vecka håller jag med om vad du säger. De flesta webbhotell får problem med något förr eller senare. Loopia är Webblands och EgetForums största leverantör på vissa specifika tjänster och vi har fortfarande stort förtroende för Loopia.

htiawe 2008-09-02 16:50

Är det någon här som bestämt sig för att flytta från Loopia eller som rekommenderat sina klienter att byta?

Pewa 2008-09-03 23:15

Verkar gå trögt för Loopia.. min mail fungerar iof om än väldigt segt, har inte fått svar på mailet till supporten heller som skickades för ett dygn sedan.

nCo 2008-09-03 23:24

Jag skall flytta de mesta av mina kritiska siter. Ljuger om jag säger att det bara beror på epostproblemet men det var en avgörande faktor. Under året har jag haft oräkneligt många problem med Loopia så nu får det räcka, snålheten har definitivt bedragit visheten.

Men det känns väldigt nervöst ändå, jag vill inte ha många minuters nertid om jag flyttar och vem vet när registry@loopia får ändan ur vagnen. Det går ju inte ens att ringa till dem, bara maila.

Kedi 2008-09-04 01:11

Inte nog med det ... 102 av de 188 aktiverings mailen som jag fick från Blip/Blipville är skickade från Loopias IP. Loopia lägger detta på Blip/Blipville. Kruxet är om dessa 102 aktiveringsmail hade skickats via Blip/Blipville så hade det stått Basefarm och inte Loppia.

Blip/Blipville loggar nämligen inte IP på dem som reggar ett konto hos dem har jag fått kännedom om.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson