![]() |
Jag vet att inlägget har drivit iväg till någon form av generell diskussion, men..
Folk ska kunna åka utomlands, Norge some Italien, ung som gammal, blond som brunett utan att bli utsatt av övergrepp. Även det är en ung tjej vid namn Blondinbella som råkar driva en framgångsrik blogg. Oavsett vad hon skriver om, vilka som ligger bakom sidan .. oavsett vad! Att folk inte ens ska ge en smula medlidande, eller i alla fall förståelse för en händelsen som denna (som mycket väl kan vara/förmodligen är som vilket övergrepp som helst) är fullständig sjukt. Så om någon här ifrån skulle bli knivskuren eller nerslagen efter en utekväll så skulle ni inte bry er? Eftersom han kanske driver ett framgångsrik bolag som inte marknadsför sig enligt ert tycke. Sjukt. Nu kan vi bara hoppas att det inte är så allvarligt som det lät i BB's fall.. |
Men vojne vojne. Det du inte fattar är att hon utsatt sig själv för en situation där risken för att råka ut för tråkigheter är väldigt stor och som det varnats för av reseledare i över 30 år. Jag har lika lite sympati för idioter som kör fulla eller barn som stjäl bilar och kör åt helvete t.ex., de SKA veta bättre än att utsätta sig för såna risker men gör de det så får ta också ta eventuella konsekvenser. Jag kan därför inte heller jämföra det med att bli knivskuren efter en utekväll, det är omöjligen samma sak.
EDIT: Det spelar med andra ord ingen roll om det är BB eller om det hade varit någon jag känner, jag har samma åsikt eftersom jag inte är en velpotta. |
Fast det är det jag tycker är "problemet" med många av dagens kändisar, just att det inte är någon skillnad på sak och person (man är inte känd för att man faktiskt har åstadkommit något) Skulle någon härifrån bli knivskuren eller nerslagen skulle det såklart vara jättetråkigt, men vare sig mer eller mindre tråkigt än om någon annan anonym hade blivit det. Om någon härifrån däremot blev utsatt för en hackare, så...tror jag att dom flesta rycker på axlarna, för dom flesta av oss är det en klar skillnad mellan person och vad man gör.
Vi kan dra frågan till sin spets lite, om något hände Steve-O, eller vi kan ta Göran Kropp som exempel, vad gäller då ? |
jag som har blivit knivskuren på armen för ett tag sedan går inte ut till "massmedia" eller ens blogg och skriver om detta, allt med "blondinbella" är lite skumt, jag tror hon överdriver en smula lite nu i sina ilägg på sin blogg om detta.
Att sedan jobba på en juristfirma och sedan gå till polisen utan vittne är bara dumt, detta borde hon veta sedan tidig ålder. |
Så du jämför seriöst att bli utsatt övergrep med att köra onykter?
Visst kan man mycket väl ha överdrivit det, även så media som skrivit om det.. Det händer dagligen när det gäller kändisvärlden.. men baraför det gör inte ett övergrepp accepterat, eller till något som borde ryckas på axlarna för. Jag är inget större fan av Blondinbella själv, men den attityd som visats här gör mig fan illamående. |
Måste bara inflika; fantastiskt bra liknelse, om än något osmidigt formulerad. Sedan instämmer jag med vissa av föregående talare att frågan om våldtäkt/skuld i sig hör hemma på annat forum.
|
Citat:
|
Jag tycker att ni alla gör ett stort misstag när ni dömer Blondinbella efter en vuxen måttstock när hon i själva verket är ett barn. Hon är inte dum eller korkad. Hon är en 17-årig flicka.
En tonåring har inte samma förmåga som en vuxen person att göra riskbedömningar eller att förutse konsekvenser. Till kroppen kanske en 17-årig tjej kan se vuxen ut, men hon är det absolut inte i huvudet. Alla som har en tonårsdotter eller en syster i tonåren förstår att Blondinbella är en helt vanlig tjej med normal begåvning. Det är alltid tragiskt när barn råkar illa ut. Tonåringar har tyvärr en förmåga att göra det oftare än andra. Nu framgår det inte vad det är som hon har råkat ut för, men förhoppningsvis så repar hon sig och tar inte någon permanent skada av det som inträffat. |
Första vettiga inlägget i denna ruttna tråd.
Har mått riktigt illa av vad många skrivit. Tack Gustav! Citat:
|
Det som känns horribelt är att föräldrarna släpper iväg sin 17 åriga dotter på en sån här resa, föräldrarna måste väl ändå läsa nyheter och själv minnas hur det är (även om det kanske är värre idag)? jag menar man behöver ju inte åka utomlands för att uppleva det som hon säger har hänt (jag är lite oklar över exakt vad som hände). Jag har själv gjort några hundår i hotell och restaurang-branchen i Sverige, och saker såsom att killar försök att stoppa droger i glas, taffsande, och regelrätta våldtäcktsförsök är mer eller mindre en vardag i restaurang världen, det jag försöker säga är ju att ett barn hör inte hemma i denna miljö, och definitivt inte i en motsvarande miljö fast 100 tals mil från sina föräldrar.
Kids will be kids och kommer alltid att testa gränser (man har ju varit 17 år själv), mer ansvar från föräldrarna hade ju varit bra även om man inte kan lasta dom indirekt för att det finns äckel i världen, men jag får ändå inte ihop att dom släpper iväg henne utomlands med enbart ett par tjejkompisar. Sen att man försöker skylla/lägga ansvar på resebolaget känns ju lite B, hur ska ett resebolag kunna ta ansvar för vad deras kunder gör i landet? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson