WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Någon som känner till Rosemagruppen? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19257)

Tusse 2007-03-28 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Johan H
Citat:

Ursprungligen postat av grazzy
Jag tycker det är rätt, det är för mkt skummisar i branschen just nu. Johan och Robertsson kanske inte verkar så schysst här men om vi accepterar det Susanne har sysslat med så är det ett indirekt godkännande av den typen av verksamhet.

Glöm inte vad hennes ursprungliga affärside är/var: att lura folk på värdelösa domännamn.

Personligen är jag förbannat trött på att personer som Susanne, synd, dwmedia förpestar livet för oss här på wn, både på forumet och utanför. Om nån tar det på sig att jävlas med lite med dem så tycker jag inte det är dåligt, tvärtom; bra.

Grazzy, susanne har faktiskt bett om ursäkt!
Hon gjorde det till och med innan jag posta mailen!
Kan vi inte alla bara komma överens och hälsa
susanne välkommen till WN?

Skoj att du är medlem här på WN Susanne!
Ser fram emot att läsa dina åsikter och tankar
kring domäner här på WN!

Ursäkta mig för allt jag gjort mot dig,
det är jag som är banditen här!

Not.

Hej

Jag vill verkligen tacka Er alla för det stöd Ni har givit mig med att skriva ut det här på forumet, det betyder väldigt mycket för mig, tack ännu en gång.

Det har aldrig handlat om att lura någon på "skitdomäner" jag har sagt att det är av okunnighet jag har handlat upp dom och sen agerat efter det som jag nu har lärt mig av Er.

Som jag skrev dom är värda -0kr, jag är medveten om det nu och skrattar själv och skakar på huvudet och undrar hur dum får jag bli :lol:

Sen vill jag åxå säga att M.R har uteslutet väldigt mycket i vår mailkonversation men orkar inte lägga ner mer energi på detta nu, det finns viktigare saker för mig nu att lägga energi på, som att tex lära mig mer om domäner :lol:

Men vill givetvis att mailkonversation tas bort

Tackar ännu en gång till för Er som har givit mig Ert stöd

robertsson 2007-03-28 22:15

OFFTOPIC
Hörruu dr. Johan H, hur högt upp bor du egentligen? För 7 veckor sedan skrev du "nu går jag ner och faxar till dig" och detta fax har inte kommit än. Eller det kanske är sirap i dom ungerska teleledningarna? :)
/OFFTOPIC

Johan H 2007-03-28 22:19

Citat:

Hej

Jag vill verkligen tacka Er alla för det stöd Ni har givit mig med att skriva ut det här på forumet, det betyder väldigt mycket för mig, tack ännu en gång.

Det har aldrig handlat om att lura någon på "skitdomäner" jag har sagt att det är av okunnighet jag har handlat upp dom och sen agerat efter det som jag nu har lärt mig av Er.

Som jag skrev dom är värda -0kr, jag är medveten om det nu och skrattar själv och skakar på huvudet och undrar hur dum får jag bli :lol:

Sen vill jag åxå säga att M.R har uteslutet väldigt mycket i vår mailkonversation men orkar inte lägga ner mer energi på detta nu, det finns viktigare saker för mig nu att lägga energi på, som att tex lära mig mer om domäner :lol:

Snälla Susanne, många svenskar må vara godtrogna men inte alla.
Det du skrivit är bara kvalificerat skitsnack. Du precis som många
andra i detta avlånga land väljer dina åsikter beroende
på vart vinden blåser.

Nu när det kommit fram vad du är för typ av människa ber du
om ursäkt och säger att du är okunnig. Allt detta visste
jag direkt då jag läste dina emails, nu vet alla det
när jag var så vänlig och posta allt på WN.

Men nu kommer det även fram att M.R. är inte den enda
personen på WN du har varit på. Det finns tydligen
ett till offer för dina spammails. Jag låter personen
vara anonym tills vidare, eftersom jag ej pratat
med han om detta.

Ring YrkesRegistret, de erbjuder provision
till sina medarbetare, jag tror du skulle kvalificera dig in
där och kunna tjäna en bra hacka på att hota och lura andra.

Tusse 2007-03-28 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av Tusse
Citat:

Originally posted by -Johan H@Mar 28 2007, 20:58
Citat:

Ursprungligen postat av grazzy
Jag tycker det är rätt, det är för mkt skummisar i branschen just nu. Johan och Robertsson kanske inte verkar så schysst här men om vi accepterar det Susanne har sysslat med så är det ett indirekt godkännande av den typen av verksamhet.

Glöm inte vad hennes ursprungliga affärside är/var: att lura folk på värdelösa domännamn.

Personligen är jag förbannat trött på att personer som Susanne, synd, dwmedia förpestar livet för oss här på wn, både på forumet och utanför. Om nån tar det på sig att jävlas med lite med dem så tycker jag inte det är dåligt, tvärtom; bra.

Grazzy, susanne har faktiskt bett om ursäkt!
Hon gjorde det till och med innan jag posta mailen!
Kan vi inte alla bara komma överens och hälsa
susanne välkommen till WN?

Skoj att du är medlem här på WN Susanne!
Ser fram emot att läsa dina åsikter och tankar
kring domäner här på WN!

Ursäkta mig för allt jag gjort mot dig,
det är jag som är banditen här!

Not.

Hej

Johan H skriver ett mail att jag ska sätta på MSN och gör det så här lyder det

Sussi säger:
Hej
Johan Haghjoo säger:
Hej Susanne
Sussi säger:
din buse
Johan Haghjoo säger:
Jag är inte busen här, det är du.
Johan Haghjoo säger:
Jag tycker du ska sluta maila folk och hota
Sussi säger: (tror att han skojar med mig)
haha....ok då
Johan Haghjoo säger:
om diverse saker
Johan Haghjoo säger:
M.R. är inte den enda du gjort deta med
Johan Haghjoo säger:
detta
Sussi säger:
jag mailar inte och hotar...det du har fått av Micke är inte hela sanningen
Johan Haghjoo säger:
menar du att han ändrat det du skrivit ?
Sussi säger:
neej men samtidigt blev jag påhoppad utan att jag viste någontin och det är inte rätt det heller
Johan Haghjoo säger:
Hur blev du påhoppda ?
Johan Haghjoo säger:
Påhoppad
Sussi säger:
jag läste inte allt men det är mycket mer vi mailade till varandra och vad jag såg så tog han godbitarna
Sussi säger:
men det måste du väl rimmligtvis ha läst med tanke på hur påstridig du har varit
Sussi säger:
men av många man har läst så har jag ju hotat flera...men har dom kommit med något bevis på det ??????
Sussi säger:
kan det inte vara så att det endast är snack för att "hänga på" alla andra som snackar
Sussi säger:
VEM HAR JAG MAILAT OCH HOTAT?????????????????????????? KAn du svara på det...eftersom du skriver maila...mycket intressant...få höra
Sussi säger:
du var snabb att säga det men inte lika snabb att svara
Johan Haghjoo säger:
ja
Johan Haghjoo säger:
det kommer fram på WN snart
Johan Haghjoo säger:
jag vill få klart med han först
Johan Haghjoo säger:
innan jag berättar
Sussi säger:
du är så djupt nere i dyngan man kan komma men härligt att det finns normala och inte endast aggresiva personer som du
Sussi säger:
Du har redan sagt för mycket.......
Sussi säger:
finns enhel del trevliga personer som jag har fått mail av från forumet och det känns skönt
Sussi säger:
Förstår inte att du orkar leka i sandlådan som du gör har du inget annat för dig....
Sussi säger:
Lägg dig inte i allting om folk har känt sig hotade så får dom väl själva gå ut med det...men du är helt BESATT av mig... är du pappa över alla på forumet eller??
Johan Haghjoo säger:
det är mina vänner det handlra om
Johan Haghjoo säger:
vill inte att de ska få en massa skitmail
Johan Haghjoo säger:
av någon som inte har en aning om vad de snackar
Johan Haghjoo säger:
jag måste gå och plugga nu
Johan Haghjoo säger:
jag återkommre imorrn om den andra personen
Johan Haghjoo säger:
hejdå

Lazyman 2007-03-28 23:10

Johan H, på vilket vis har du ”drabbats” av hennes ”förskräckliga” övertramp? Hon yrade ihop mail från flera Micke och tolkade det som dessa kom från samme person. Hon är nybörjare på en marknad osv. Hon har erkänt sina misstag och bett om ursäkt. Jag begär inte att du skall krama henne, eller jubla. Men det inlägg från dig som jag kommenterade var totalt onödigt. En människa har begått misstag och ber om ursäkt och du ska gnugga in det faktum att hon klantat till det.

Kan du förklara vart du vill komma, eller njuter du bara av att sparka på någon som redan ligger? Jag lutar åt det senare.

Alex 2007-03-28 23:13

Tusse, du kommer alltid att vara svartstämplad här på WN (av vissa (Ja, jag är inkluderad)). Mitt tips till dig är att lämna forumet för gott och försöka inbilla dig att detta inte har hänt... Du sätter dig längre och längre ner i träsket varje gång du svarar.

Johan H 2007-03-28 23:51

Citat:

Originally posted by Lazyman@Mar 28 2007, 23:10
Johan H, på vilket vis har du ”drabbats” av hennes ”förskräckliga” övertramp? Hon yrade ihop mail från flera Micke och tolkade det som dessa kom från samme person. Hon är nybörjare på en marknad osv. Hon har erkänt sina misstag och bett om ursäkt. Jag begär inte att du skall krama henne, eller jubla. Men det inlägg från dig som jag kommenterade var totalt onödigt. En människa har begått misstag och ber om ursäkt och du ska gnugga in det faktum att hon klantat till det.

Kan du förklara vart du vill komma, eller njuter du bara av att sparka på någon som redan ligger? Jag lutar åt det senare.

Snälla nån, det hon sysslar med är inget annat än lureri.
Du ser ju själv vad hon skriver till M.R.

När hon sen säger att hon är nybörjare och ber om ursäkt,
för att sanningen kommit ut, tycker du då det är lämpligt
att be henne om ursäkt?

Hade det aldrig skrivits om henne hade hon aldrig
bett om ursäkt utan fortsatt att försöka lura
någon stackare där ute.

Det finns dom som inte vet bättre och går på
vad denna människa säger.
Om du nu kallar det att sparka på någon
som ligger, så visst, med all ära, jag njuter!

Indigo 2007-03-28 23:51

All respekt för Susanne är borta. Det kvittar egentligen vad som utlämnats i mailkonversationen, då hennes beteende inte är försvarbart i något fall. Översittarmanér i kombination med lögner slår aldrig fel.

I mailen skriver hon att hon kan "IT.marknaden" och vet hur den fungerar, medan hon här i tråden skriver motsatsen. Rakt igenom oseriös, oärlig, har mail-spammat, hotat, och i största allmänhet förnedrat sig.

Påminner lite om en trettonåring som tror att det är fritt fram att leka tuff bara för att man sitter bakom en skärm och tangentbord. Internetomogen helt enkelt.

autosvar 2007-03-29 00:26

Citat:

Originally posted by Indigo@Mar 28 2007, 23:51
Översittarmanér i kombination med lögner slår aldrig fel. I mailen skriver hon att hon kan IT.marknaden och vet hur den fungerar, medan hon här i tråden skriver motsatsen. Rakt igenom oseriös, oärlig, har mail-spammat, hotat, och i största allmänhet förnedrat sig.
Alla vi vet att du har helt rätt och troligtvis även Tusse. Jag hoppas att hon lärt sig något av detta, tänker över sitt beteende och (ledsen om detta låter lite hårt) ser till att komma tillrätta med att hon lever delvis i en fantasivärld där hon i detta fall överskattar sin förmåga och kunskap. Allt detta sagt - att ytterligare göra ner Tusse gör ingen gladare. Låt tråden stanna här.

Tusse 2007-03-29 00:27

Citat:

Originally posted by Indigo@Mar 28 2007, 23:51
All respekt för Susanne är borta. Det kvittar egentligen vad som utlämnats i mailkonversationen, då hennes beteende inte är försvarbart i något fall. Översittarmanér i kombination med lögner slår aldrig fel.

I mailen skriver hon att hon kan "IT.marknaden" och vet hur den fungerar, medan hon här i tråden skriver motsatsen. Rakt igenom oseriös, oärlig, har mail-spammat, hotat, och i största allmänhet förnedrat sig.

Påminner lite om en trettonåring som tror att det är fritt fram att leka tuff bara för att man sitter bakom en skärm och tangentbord. Internetomogen helt enkelt.

Tydligen har du inte läst all mailkonversation vi har haft, jag börjar undra om det verkligen inte har varit M.R i alla mail med tanke på all uppståndelse det har varit och inget ont om honom han har varit så snäll i alla mail enligt en del här inne..

Jag ska sätta mig och detaljstudera vad han har skrivits och sedan jämföra med mina mail så ska vi se om det stämmer.

OBS!! Jag har inte sagt att det inte stämmer (ännu) men vill titta om han har uteslutit något och fortfarande ber jag om ursäkt men all denna uppståndelse måste jag nu detaljstudera allt och printa ut alla mail så jag verkligen ser om det endast är jag som har varit en idiot eller om vi båda har varit det.

Låter det Ok?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson