WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Om de nya gTLD:erna (2013-2015) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061616)

Captain Thailand 2014-07-02 21:36

Hej,

Någon som intresserat sig för de senaste TLD:erna? .REPORT, .FISH och .VISION

För mig personligen var engagemanget beträffande dessa ändelser svalt, men det blidde fyra stycken .REPORT:

- Bangkok.report
- Florida.report
- Korea.report
- Currency.report

Inget att göra dubbla bakåtvolter över... Någon annan som intresserade sig?

Captain Thailand 2014-07-08 19:36

Hej,

Någon som intresserat sig för .CHRISTMAS och .BLACKFRIDAY som blev publika för någon timme sedan?

För mig personligen var intresset allt annat än hett. Jag hade förbokat en .CHRISTMAS men de lyckades inte snappa den. I ärlighetens namn var det nog lika bra.

Captain Thailand 2014-07-09 22:51

Hej,

.PUB och .SERVICES släpptes publikt idag. Jag fick några av den förstnämnda, men ignorerade den sistnämnda (som dessutom var rätt dyr).

- Beers.pub
- Limerick.pub
- Galway.pub
- Oakland.pub
- Longbeach.pub
- Oconnors.pub
- Crowninn.pub

Är väl varken nöjd eller missnöjd. Dublin.pub, Irish.pub, Royaloak.pub, Redlion.pub, Murphys.pub osv hade ju varit två klasser bättre, men men...

Någon annan?

Captain Thailand 2014-07-13 12:21

-------------- BREAKING NEWS!!! ------------

Justin Bieber har reggat joker.tattoo

------------- BREAKING NEWS!!! ------------

:D

lazat 2014-07-13 15:48

ha, är det någon som kommer att behålla någon av namnen de har registrerat nästa år är frågan..

Captain Thailand 2014-07-13 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av lazat (Inlägg 20494729)
ha, är det någon som kommer att behålla någon av namnen de har registrerat nästa år är frågan..

Klart det är. Personligen kommer jag behålla ett par-tre hundra stycken. Jag tycker acceptansen bland amerikanska domainers har börjat tina avsevärt. I varje fall utifrån det jag läser och de podcasts jag lyssnar på. Tydligen är även amerikanska företagare milt positiva, enligt någon undersökning (hörde om detta på Domainsherpas podcast)

Ps. Först de senaste två veckorna är det presumtiva köpare som hört av sig till mig. Senast i går kväll, beträffande tre Thailandrelaterade "nya" gTLD:er. Jag tror absolut det finns fin potential för en del av TLD:erna.

tartareandesire 2014-07-13 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20494731)
Ps. Först de senaste två veckorna är det presumtiva köpare som hört av sig till mig. Senast i går kväll, beträffande tre Thailandrelaterade "nya" gTLD:er. Jag tror absolut det finns fin potential för en del av TLD:erna.

Jag vet att åtminstone en av de nya TLD:erna låter höra av sig som potentiella köpare just för att få gratis marknadsföring och lite extra hype kring de nya toppdomänerna. Det lär finnas fler som gör på det viset.

Men, visst kommer en del att användas i viss utsträckning. Jag såg senast härom veckan en företagsbil med .biz på här i Malmö :)

Captain Thailand 2014-07-13 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20494732)
Jag vet att åtminstone en av de nya TLD:erna låter höra av sig som potentiella köpare just för att få gratis marknadsföring och lite extra hype kring de nya toppdomänerna. Det lär finnas fler som gör på det viset.

Men, visst kommer en del att användas i viss utsträckning. Jag såg senast härom veckan en företagsbil med .biz på här i Malmö :)

I det fallet jag refererade till var det en Bangkok-kille (han jobbade åt någon firma). Det är förvisso möjligt att .GURU och .ZONE har anställt asiater. ;)

Vill du säga vilken TLD det gällde? Och om, vilken källan är?

heavenclouds 2014-07-13 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20494732)

w00t?! .biz har ju funnits sedan 2001, så det var väl inte konstigt? :p

Captain Thailand 2014-07-14 12:16

Hej,

Vissa restauranger och restaurangkedjor har förbokat mycket .BAR och .REST (båda blir publikt tillgängliga idag):

Källa: http://www.nydailynews.com/life-styl...icle-1.1863666

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson