WN  

Gå tillbaka   WN > Webbutveckling & webbhotell > Webbhotell

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-12, 20:44   #11
Staffanos
Medlem

Staffanoss avatar

Reg.datum: feb 2008
Skicka ett meddelande via MSN till Staffanos
Standard

Proinet slår alla rekord att ligga nere....har varit där i 6 månader med min sida, minst 4-5 gånger och då ganska länge har den varit svart. Mailade support kl 17 idag, har inte fått svar än.. Nu fungerar delar av dem, men med vissa störningar.

Måste flytta sidan, så fort det är möjligt.
Gammal 2008-02-14, 02:37   #12
theflowmachine
Medlem

Reg.datum: jul 2007
Standard

Japp, nere igen.

Varken hemsidan eller driftinfo fungerar. Jag börjar undra om de någonsin har gjort det.
Gammal 2008-02-14, 02:48   #13
Kjette
Bara ett inlägg till!

Kjettes avatar

Reg.datum: maj 2005
Standard

Vi håller på att undersöka felet till vad som kan ha hänt. Jag rekommenderar att ni håller kontakt med oss via www.okwebhotel.se, ni hittar all kontaktinformation där m.m.
Gammal 2008-02-14, 05:48   #14
Staffanos
Medlem

Staffanoss avatar

Standard

Proinet kör hela mitt företag i Konkurs ! Hur ska jag kunna få betalande medlemmar till en sida som hela tiden slocknar ?
Gammal 2008-02-14, 05:54   #15
Staffanos
Medlem

Staffanoss avatar

Standard

Citat:
Originally posted by Kjette@Feb 14 2008, 03:48
Vi håller på att undersöka felet till vad som kan ha hänt. Jag rekommenderar att ni håller kontakt med oss via www.okwebhotel.se, ni hittar all kontaktinformation där m.m.

Driver ni med oss ? finns ingen som helst information om varför sidan är svart !?
>Så här är det med er hela tiden ! allt bara svartnar, sedan är informationen lika med noll ! Jag vet efter alla era stopp under de 6 månader jag varit hos er.....
Gammal 2008-02-14, 06:33   #16
clirre
Mycket flitig postare

clirres avatar

Reg.datum: nov 2005
Standard

Staffanos: Om du baserar ditt företags ekonomi på det billigaste webbhotellet på marknaden så tänker du nog fel.

Visst är det otroligt irriterande, framförallt för oss som har försäljning till Alla Hjärtans Dag men Proinet är ett kanonlågbudgethotell för dina mindre sidor. När biznizzen börjar bli större bör du tänka över andra lösningar.

Sen håller jag med övriga om att informationen ofta är mycket bristfällig. Kjette brukar ofta referera till vissa sidorn eller att man ska ringa men i ärlighetens namn är ofta WN en smidigare informationskälla.

Jag fick dock kontakt med honom över MSN mitt i natten så det bör inte vara något tvivel på att de tar det seriöst. Han refererade till Driftinfo.net och att information skulle postas där.
Gammal 2008-02-14, 06:35   #17
JimmyOh
Medlem

JimmyOhs avatar

Reg.datum: jan 2007
Standard

Ja, vad säger man? Det är kanske lika bra att man vänjer sig vid tanken att Proinet inte ska fungera, av naturen liksom. Synd, mycket synd...
Gammal 2008-02-14, 06:40   #18
Staffanos
Medlem

Staffanoss avatar

Standard

Clirre .....

Men om Proinet är ett "kanonlågbudgethotell " undrar jag hur ett dåligt är ?

jag är nybörjare i detta, hade jag vetat det för 6 månader sedan hade sidan varit på annan plats. Var tvungen att ha Zend Optimizer och blev tipsad om Proinet. Lätt att vara klok i efterskott. Men jag tycker ändå att informationen mm är för bristfällig. Mailade Proinet för 2 dagar sedan, men har inte fått svar än....
Klart jag måste flytta sidan...
Gammal 2008-02-14, 07:16   #19
clirre
Mycket flitig postare

clirres avatar

Reg.datum: nov 2005
Standard

Jag har haft Proinet i 2 år och har i princip kunnat panta flaskor för att betala för årsavgiften. Sidorna ligger nere ung. 1 dag i snitt per halvår, sett ur den tiden jag haft Proinet.

Kan man inte hantera det så bör man inte ha Proinet. Jag har kunnat hantera det fram till nu men börjar växa ur kostymen. Se Proinet som en hemsideskuvös är mitt råd.

Bortsett från denna nedtid har det fungerat i princip felfritt, vilket jag tycker är kanon för ett så billigt webbhotell.

Det är självklart med viss tveksamhet jag skriver detta, förväntar mig en del kosing från Alla Hjärtans Dag-försäljningen som förmodligen uteblir. Proinet tror att problemet ska vara löst kring 11-tiden men jag är lite luttrad.
Gammal 2008-02-14, 07:18   #20
JimmyOh
Medlem

JimmyOhs avatar

Reg.datum: jan 2007
Standard

Löst klockan 11? Det får vi verkligen hoppas...

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson