Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fråga Binero VS Crystone ?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-15, 22:32 #1
citrusen citrusen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 168
citrusen citrusen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 168
Hej!
Efter stora problem med crystone,s överbelastade server/mysql server beger jag mig ut på jakt efter ett bra och stabilt Webhotell som har bra Servrar och bra support.

Undrar om någon har erfarenhet av Binero.se ? Jag kan säga att jag har 1 års erfarenhet av Crystone och den har inte varit den bästa, Supporten är Utmärkt på Crystone och de är väldigt trevliga. Men jag tycker att deras servrar krånglar för mycket, de har vart tvungna att spärra åtkomsten utåt från servern och den är väldigt belastad. Och ja ag blev flyttad från den som jag låg på först till en ny. Men det varade i kanske 1 månad tills allt gick som sirap igen.

Så till min huvudfråga. Är Binero bättre än Crystone ? Någon som har erfarenhet av Binero? Eller Crystone ?

Det lutar mycket åt att jag kommer köra Binero. De svarade väldigt fort på ett mail jag skickade i morse, tog runt ca: 30 - 40 minuter. Eller är detta en tillfällighet?

Jag ligger nu på crystone med Home Linux och är intresserad av Binero Privat eller Företag.

Hoppas att någon orkar läsa detta och ge mig ett uppriktigt och ärligt svar

Tack på förhand
/ Ericsson
citrusen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 00:05 #2
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jag har läst en del elaka saker om Crystone men jag har ingen egen erfarenhet av dem, men jag har läst nog med elaka saker så att jag vet att jag alrig väljer dem.

Jag gick från Proinet till Binero efter Proinets krasch och hittils har allting fungerat perfekt. Maskinen jag ligger på är inte överbokad utan alltid kvick och responsiv. Supporten har blivit bättre, i början så tog det några dagar innan jag fick svar men det har repat sig till att ta max några timmar.

Jag har faktiskt ingenting negativt alls att säga om Binero, trots att jag är en fruktansvärt cynisk människa. Det enda jag egentligen kan klaga är på priserna på om man måste köpa till extrautrymme eller extra trafik då jag tycker att priserna är lite väl höga. Men på tjänsten som helhet så är jag supernöjd och har bidragit till att jag flyttat fler projekt dit. Jag kan inte se att jag flyttar från Binero inom någon snar framtid.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 02:52 #3
roberthogbergs avatar
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
roberthogbergs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
Även jag är mycket nöjd med Binero (f.d. Aleborg).
Hitintills har de alltid varit mycket hjälpsamma och jag har fått svar på mina frågor inom rimlig tid, oftast inom någon timme.
roberthogberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 04:11 #4
candlestick candlestick är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 36
candlestick candlestick är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 36
Binero är toppen!

Har även jag varit kund hos proinet hoppade dock av för ett bra tag sedan. Crystone har jag aktat mig för p.g.a alla dåliga erfarenheter andra haft med dem.

För tillfället har jag sidor hos Loopia, Binero, Manufrog och en amerikansk leverantör (Kommer inte på namnet nu).

Hos binero har jag varit kund sedan de körde sin gratis drive för kanske ett halvår sedan. Har inga klagomål på hastighet på sidan som jag har hos dem (PhpBB forum ~800 besök/dag ~10000 sidvisningar/dag).
De små nackdelarna som jag hittils varit med om med binero är
  • Senaste nedtiden då de låg nere på grund av en DOS attack i några timmar tidigt på morgonen. Detta har ju de flesta webbhotell svårt att skydda sig mot.
  • Små buggigheter i deras kontrollpanel.

Som sagt, av de webbhotell jag har idag känns binero som mest kvalitet för pengarna om man riktar sig mot svenska besökare. Rekommenderas!

Manufrog är rätt okej tycker jag om man kan tolerera viss seghet . De kostar ingenting (typ 100kr/år). De har sina servrar i USA så det blir längre åtkomstid och de överbokar servrarna aningens. Åtkomstiden spelar för mig mindre roll då dessa sidor är på engelska.

Webhotellspaketet som jag har hos Loopia kostar väldigt mycket mot vad man får. Det är evigheter sedan det låg nere någon nämnvärd tid ~2 år. Laddar alltid snabbt men det är oxå helt statiska sidor jag har hos dem. Har haft meningen att avveckla detta konto och flytta till något bättre. Dock inte binero då majoriteten av mina besökare är amerikanare.
candlestick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 06:57 #5
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by citrusen@Nov 15 2007, 23:32
Hej!
Efter stora problem med crystone,s överbelastade server/mysql server beger jag mig ut på jakt efter ett bra och stabilt Webhotell som har bra Servrar och bra support.

Undrar om någon har erfarenhet av Binero.se ? Jag kan säga att jag har 1 års erfarenhet av Crystone och den har inte varit den bästa, Supporten är Utmärkt på Crystone och de är väldigt trevliga. Men jag tycker att deras servrar krånglar för mycket, de har vart tvungna att spärra åtkomsten utåt från servern och den är väldigt belastad. Och ja ag blev flyttad från den som jag låg på först till en ny. Men det varade i kanske 1 månad tills allt gick som sirap igen.

Så till min huvudfråga. Är Binero bättre än Crystone ? Någon som har erfarenhet av Binero? Eller Crystone ?

Det lutar mycket åt att jag kommer köra Binero. De svarade väldigt fort på ett mail jag skickade i morse, tog runt ca: 30 - 40 minuter. Eller är detta en tillfällighet?

Jag ligger nu på crystone med Home Linux och är intresserad av Binero Privat eller Företag.

Hoppas att någon orkar läsa detta och ge mig ett uppriktigt och ärligt svar

Tack på förhand
/ Ericsson
Herr Klein är på über elakt hurmör..:-)

Crystone är ett skämt vad det gäller webbhotell, visst dom duger säkert om du vill ha en meninglös blogg med vad du åt till frukost. Men skall du ha ett webbotell som drivs seriöst och som du tjänar pengar på din hemsida, så kan du fett glömma crystone som alt.

Binero är hyffsade, deras kontrollpanel är lite virrigt och ostrukerade. Men grejerna fungera.

Proinet faktiskt mycket bra webbhotell. Cpanel har en del att ge mänskligheten.

Surftown Danskt skitwebhotell. Man måste installera deras version av OsCommerce. Personalen där verka vara direkt Open Source fientligta.

FS DATA, om du inte kommer från Skånska höglandet och prata halvdanska, så kommer du inte kunna kommunicera med det här webbhoteller i alla fall. Kanske dags för språka på Skånska i Rikstelevsionen? :-) Dyra dessutom.

Loopia , vill man ha ett webbhotell mitt ute på någon leråker någonstans, där grejerna går ner bara för någon telegrafstopel har blåst ner med internetförbindelsen, sure! Säkert bra i det avseendet.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 09:20 #6
Osiriss avatar
Osiris Osiris är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 391
Osiris Osiris är inte uppkopplad
Flitig postare
Osiriss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 391
Citat:
Originally posted by citrusen@Nov 15 2007, 23:32
Supporten är Utmärkt på Crystone och de är väldigt trevliga.
Att supporten är trevlig läser man hela tiden på forum som detta, vilket för mig är uppseendeväckande.
Det enda som jag bryr mig om är huruvida supporten löser problem eller inte.

Söker du en trevlig, och eventuellt kunnig, support kan du alltid välja Loopia. De är åtminstone artiga men samtidigt kan jag inte komma på sist då deras support var annat än just bara artiga och knappast hjälpte till eller hade vetskap om min supportfråga.
Osiris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 09:26 #7
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Support skall inte kunna något! Det är varje företags yttersta stratergi att i fronten av företaget har en hög med lobotomerade bimobos, som i bästa fall kan lösa problemet genom att surfa på något intranet.

Sedan har vi iförsej klimaterihäxorna, dom hittar man främst på telia/posten/statliga verk och andra fornlämningar från planekonomis fornstora dagar., dom har både svår attityd och låg vilja att vilja lösa problemet.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 10:48 #8
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Nu handlar inte tråden om Proinet men eftersom de togs upp så kan jag inte hålla med om att de skulle vara ett tänkbart alternativ. Jämfört med Binero är de fruktansvärt sega, supporten tar dagar på sig att svara och jag upplevde deras cPanel som mycket jobbigare att hantera än Bineros DirectAdmin.

Även jag har ett konto hos Manufrog och man får valuta för pengarna och eftersom Manufrog är i princip gratis så får man också nästan ingenting. Men det är ett bra ställe att börja på om man vill börja lära sig.

Att supporten ska vara trevlig är för mig lika viktig som att de kan återkomma snabbt till mig. Om den som svarar i telefonen låter skitsur och i sin ton anklagar mig för att vara till besvär så kommer jag att lämna företaget, så enkelt är det.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 13:43 #9
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Har varit kund hos Cliche, Crystone, Loopia, Binero, VMI med flera svenska leverantörer. Kan bara säga att Binero är hittils det bästa alternativet, som sagts tidigare i tråden håller jag med om att priserna kunde varit bättre men vad får vad man betalar för och det är inte nödvändigtvis negativt. Jag anser dom vara bättre på grund av bl.a.

* Alltid trevlig support, kompetensen är det heller inget fel på, dock finns en person på företaget som verkar mer "tekniker" än "support", men det kan jag köpa för de korta svarstiderna och kvalificerade svaren. Hos Crystone finns ingen som helst tillmötesgående förmåga; istället för att ta sig tid att läsa igenom ingådda avtal och lösa caset så valde dom att skicka standardsvar på standardsvar och det slutade inte förrän vårt företag fick ta det till Tingsrätten (de fakturerade oss helt fel, sedan inkasso och sedan Fogden, och kunde ha löst det med oss direkt efter första fakturan). Vad gäller den tekniska kompetensen vet jag inte hur kvalificerade dom är, men svaren är som sagt av typ standard och brukar mynna ut i "köp till det här så kanske det funkar". Sorgligt i sanning.

Support/kundtjänst hos Cliche har varit mycket tillmötesgående och hanterat både tekniska problem och avtalsförhandling, dock inte så snabbt. Hos Loopia har jag fått 'relativt' bra svar, men det har alltid tagit minst två-tre dygn.

* Uptime hos både Crystone och Binero är helt OK, har haft mer downtime hos Binero men detta handlade mest om otur pga senaste tidens DDOS-attacker. Binero har löst problemen på ett sätt som jag förmodar att Crystone inte hade gjort med basis av min erfarenhet. Den mesta downtime jag haft hos båda har varit under natt/tidig morgon.

* "Kundpanelerna" är ljusår bättre hos Binero än hos Crystone, även om den haft en del buggar som orsakat lite problem. Detta har dock deras support löst omgående, så jag är helnöjd. Funkade inget vidare hos Crystone.

* Har ej haft tillfälle att mäta mer statistiskt korrekt ännu men jag upplever i varje fall att det är snabbare laddningstider hos Binero. Det går som man säger "tokfort" och även FTP-anslutningar går mycket bra, vilket trasslade mycket hos Crystone. Detsamma gäller för SQL; då mina siter ofta är, hm, intensiva vad gäller databaser. Binero har dessutom den smidiga lösningen att man kan komma åt sina olika sidor från samma FTP-login, denna relativt enkla sak kunde Crystone aldrig åstakomma åt mig trots upprepade kontakter.

* Sedan finns förstås detta med att Binero har en personlig touch. Jag har inte behövt ringa dom ännu, men jag är inte rädd för att göra det för jag vet att jag kommer hamna hos någon av de tre-fyra som besvarar min mail. Dom vet vem jag är, dom känner mig från detta forum, dom har haft kontakt med mig, dom kan förmodligen en eller ett par av mina siter utantill. Crystone...ja, var ska man börja
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 14:12 #10
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Kjette: Nu har jag ingen lust att starta något sorts krig om vem som har rätt och fel men med tanke på att mitt första mail jag skickade till er, när mitt konto skapades, inte besvarades i huvudtaget utan fick lösas genom att jag ringde er, var en dålig upplevelse. Ett annat mail (ärendet som skapades den 6e Oktober) gällde en authcode för en domän som för mig var viktigt att få svar på men det tog fyra dagar att få svar på. Dessutom skickade jag ett brev till er angående ssh-access vilket inte har besvarats.

Jag kanske bara hade otur eller kom fel i månens fas mot jorden men det gav inte mig något bra intryck. Dock uppskattar jag ert intresse av att bemöta funderingar så här i tråden.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017