Kom ihåg mig?

Erfarenheter av Scorpion Data webbhotell?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-24, 02:18 #1
aikon aikon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 277
aikon aikon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 277
http://www.scorpionshops.com/

Ser "på pappret" mycket bra ut, men har någon personlig erfarenhet?
aikon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-24, 03:11 #2
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Att kalla ett paket med 2gig utrymme för miniweb låter knäppt
De har väldigt låga priser, vart har killen sin server ?
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-24, 09:43 #3
PeterHAs avatar
PeterHA PeterHA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 218
PeterHA PeterHA är inte uppkopplad
Medlem
PeterHAs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 218
Det kan man läsa på deras sida

"Vi har våra egna servrar som finns i egna lokaler i Stockholm."

Beckombergavägen 123
Bromma.
PeterHA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-24, 10:11 #4
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Originally posted by cosmos@Feb 24 2004, 01:11
Att kalla ett paket med 2gig utrymme för miniweb låter knäppt
De har väldigt låga priser, vart har killen sin server ?
Mycket utrymme + lite traffik = meningslöst.
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-01, 01:23 #5
Mackan Mackan är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1
Mackan Mackan är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1
Hej!

Jag är också väldigt intresserad av det här webhosten.
Är det verkligen ingen som har haft erfarenhet eller hört nått om Scorpion Data??
Mackan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-01, 21:29 #6
myweb myweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 93
myweb myweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 93
Generellt hade jag agerat på följande sätt:
1. Kontrollera företagets organisationsnummer. Alla AB börjar med 556XXX-XXXX och KB/HB ofta på 969XXX-XXXX. Enskilda firmor har ägarens personnummer som organisationsnummer.
2. Kontrollera att företaget betalar F-skatt. Det räcker att företaget skriver detta till dig, så går du fri från att själv tvingas betala sociala avgifter.
3. Begär att få se vilka ansvarsförsäkringar företaget har och vilket avtal du ingår med företaget. Hur ersätts du om servern ligger nere?
4. Begär in senaste bokslutet från företaget, samt eventuellt delårsbokslut.

Alla seriösa webbhotell förser dig med denna service.

Nu kan Du bilda dig en egen uppfattning om chansen att detta företag finns kvar om 12 månader eller ej. Mitt tips är, som vanligt, undvik webbhotell som är < 3 år och undvik de webbhotell som visar omsättning < 800 000:- per anställd, om de enbart sysslar med tjänsteförsäljning. Alla siffror är exkl. moms. Gör företaget förlust bör du fråga var pengarna att driva företaget kommer ifrån. Godtag inte förklaringar som "jag jobbar lite extra för att driva detta på min fritid".
Om en EF (enskild firma) redovisar förlust så är det riktigt illa, så dessa tar du bort direkt. Tänk på att en enskild firmas "vinst" är ägarens lön hela bokslutsåret! På detta ska skatt sedan betalas, så dela med 12 och se hur lönsamheten blir då...

Kontenta: Välj ett företag som går med hög vinst och som har funnits länge. Ju högre vinst desto bättre för dig - i princip.

Det är säkert någon som kommer att hacka på mig för detta sätt att tänka - men det är ju dina investeringar som ska skyddas.
myweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-02, 02:30 #7
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by Torbjorn Ahlberg@Mar 1 2004, 19:29
Generellt hade jag agerat på följande sätt:
1. Kontrollera företagets organisationsnummer. Alla AB börjar med 556XXX-XXXX och KB/HB ofta på 969XXX-XXXX. Enskilda firmor har ägarens personnummer som organisationsnummer.
2. Kontrollera att företaget betalar F-skatt. Det räcker att företaget skriver detta till dig, så går du fri från att själv tvingas betala sociala avgifter.
3. Begär att få se vilka ansvarsförsäkringar företaget har och vilket avtal du ingår med företaget. Hur ersätts du om servern ligger nere?
4. Begär in senaste bokslutet från företaget, samt eventuellt delårsbokslut.

Alla seriösa webbhotell förser dig med denna service.

Nu kan Du bilda dig en egen uppfattning om chansen att detta företag finns kvar om 12 månader eller ej. Mitt tips är, som vanligt, undvik webbhotell som är < 3 år och undvik de webbhotell som visar omsättning < 800 000:- per anställd, om de enbart sysslar med tjänsteförsäljning. Alla siffror är exkl. moms. Gör företaget förlust bör du fråga var pengarna att driva företaget kommer ifrån. Godtag inte förklaringar som "jag jobbar lite extra för att driva detta på min fritid".
Om en EF (enskild firma) redovisar förlust så är det riktigt illa, så dessa tar du bort direkt. Tänk på att en enskild firmas "vinst" är ägarens lön hela bokslutsåret! På detta ska skatt sedan betalas, så dela med 12 och se hur lönsamheten blir då...

Kontenta: Välj ett företag som går med hög vinst och som har funnits länge. Ju högre vinst desto bättre för dig - i princip.

Det är säkert någon som kommer att hacka på mig för detta sätt att tänka - men det är ju dina investeringar som ska skyddas.
Citat:
Kontenta: Välj ett företag som går med hög vinst och som har funnits länge. Ju högre vinst desto bättre för dig - i princip.


Håller inte alls med, eftersom detta forum är för webmasters, oftast rätt kunniga sådana som har rätt högra krav mer än att få 10 MB utrymme och 1 gig transfer per månad samt några mejl-adresser så ska man snarare akta sig från de etablerade aktörerna som du beskriver.
För där finns inget att hämta.

Det är en sak om Vadsomhelst AB vill lägga upp sin enkla hemsida där det finns kontaktuppgifter för företaget och lite beskrivning om dess verksamhet. Och det är en annan sak om en seriös webmaster vill lägga upp en sajt med alla möjliga saker och kunna ändra sina saker fritt.

Det första exemplet passar bra in på det du beskriver, det senare inte.
Min rekommendation till alla som hänger här är att titta lite mer på USA marknaden.

Ni har;
Rackshack (ev1servers?)
Hostrocket.com - rekommenderas starkt, den dagen sådan tillgänglighet samt funktioner kommer erbjudas för kunder i sverige.....

Sen finns det ju ett antal bra aktörer i Sverige också, utan tveka.
Men, deras vinst har inget med saken att göra.


För det andra, vem skulle orka lägga ner sån tid på att skaffa ett webhotell-utrymme? Hehe, inte för att vara elak.
Jag skulle då inte göra det, klart det förändras dessto större man blir.
Men som sagt, jag är icket Vovlo AB :-)
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-15, 23:23 #8
decem decem är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 10
decem decem är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 10
verkar mycket intressant, men hittar ingenstans på deras sida vilken uppkoppling dom erbjuder?
decem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-15, 23:50 #9
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Citat:
Kontenta: Välj ett företag som går med hög vinst och som har funnits länge. Ju högre vinst desto bättre för dig - i princip.
Vem tror du betalar den vinsten ????

Citat:
4. Begär in senaste bokslutet från företaget, samt eventuellt delårsbokslut
Om företgat är ensk, fa: ge dig bokslut där även lön från ev tjänst mm ingår eller menar du bokslutet i redovisningen där skattereserver inte finns ????
Bokslut i ensk fa är en handling mellan näringsidkaren och SKm varför inte en UC???

Citat:
Nu kan Du bilda dig en egen uppfattning om chansen att detta företag finns kvar om 12 månader eller ej. Mitt tips är, som vanligt, undvik webbhotell som är < 3 år och undvik de webbhotell som visar omsättning < 800 000:- per anställd, om de enbart sysslar med tjänsteförsäljning. Alla siffror är exkl. moms. Gör företaget förlust bör du fråga var pengarna att driva företaget kommer ifrån. Godtag inte förklaringar som "jag jobbar lite extra för att driva detta på min fritid".
Om en EF (enskild firma) redovisar förlust så är det riktigt illa, så dessa tar du bort direkt. Tänk på att en enskild firmas "vinst" är ägarens lön hela bokslutsåret! På detta ska skatt sedan betalas, så dela med 12 och se hur lönsamheten blir då...
Är det inte intressant hur förlusten uppkommit och vad det är för förlust kapitalplacerings förlust i så fall kan inte ex v volvolastvagnar vara ett tillräkligt stabilt bolag hos dig, svårt att se större aktörer som bedriver seriös webbhotellservice i Sverige än tidigare inlägg....
Johan G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-22, 13:54 #10
decem decem är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 10
decem decem är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 10
dom har bara 12mbit, emn dom skulle visst uppgradera till 4 ggr så nabbt inom kort.....
decem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017