Kom ihåg mig?

Registrering av .nu domäner, bara Crystone som är SÄMST?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-18, 15:32 #1
sk0gs sk0gs är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 23
sk0gs sk0gs är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 23
Standard Registrering av .nu domäner, bara Crystone som är SÄMST?

Hej, har under åtta dagar försökt registrera en .nu domän.
Tog kontakt efter två dagar och fick som svar att något gått fel, dom åtgärdade det och bad mig komma tillbaka efter 24 timmar.

Sagt och gjort, tog kontakt igen, fick som svar att de kan ta 48 timmar och att jag skulle återkomma efter det.

Efter det tog jag kontakt igen, det var något nytt fel som nu blivit åtgärdat, samt en ticket skrevs för att nästkommande personal skulle veta vad som skulle göras om det mot förmodan strulade.

Igår tog jag kontakt igen, fick då som svar att det är leverantören som har stora problem (fine, inte crystones fel). Registrerade då en annan .nu domän som gick igenom direkt. Uppenbarligen funkar det för leverantören ändå.

Och nu idag, sista jävla gången jag tar kontakt med dehär usla företaget så får jag ett hej, har nu väntat på att någon skall återkomma i supporten men ingen har skrivit något på 20 minuter~.

Är det bara jag som har problem med .nu domäner samt crystone?
Fruktansvärt mycket problem med dem, och de tar ju emot att flytta 10~st domäner också om problemet går att lösa.
sk0gs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-18, 15:54 #2
sk0gs sk0gs är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 23
sk0gs sk0gs är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 23
Jättebra, ringer upp och får prata med samma person som anslöt sig till chatten och slutade svara.

Allting ligger som "long running bla bla bla". Dom kan inte göra något under detta steg förutom att vänta, de steget brukar inte heller ta mer än ett dygn och min har vart fast där i åtta.
Skulle kontakta dem efter en vecka till om det inte löst sig.

Kanon service. ger den -7/10.
sk0gs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-18, 16:30 #3
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
Mitt tips är att du registrerar domänen via en annan registrar. Fast om du redan väntat i 8 dagar kanske den inte är så viktig?
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-18, 18:12 #4
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Det är ju .SE/IIS som har hand om .nu numera vilket gör att det är de som borde vara "leverantören" de syftar på. De har inte haft några problem vad jag vet den senaste tiden. Det känns väl mest troligt att problemen ligger hos dem eller hos deras leverantör av kontrollpanel.

Till deras försvar är det ju alltid lite svårt att ta över över ett ärende som någon annan har hanterat tidigare över telefon vilket gör att det oftast inte finns någon gammal information om vad som är fel eller vad de sagt tidigare. Därför blir det ganska ofta goddag yxskaft-svar ibland om man ringer in vid flera tillfällen om samma problem, speciellt om det är ett nytt eller ovanligt problem som det inte finns bra rutiner för hur det ska hanteras.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-18, 19:29 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Det har länge funnits en liten egenhet i Crystones kontrollpanel nämligen att .se-domäner inte kan registreras om du inte fyller i ditt personnummer vid beställningen. Om du glömmer bort det så får du tyvärr inget felmeddelande utan det går igenom precis som vanligt. Vet inte om det är likadant med .nu-domänerna nu? Kanske var det problemet?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-18, 20:42 #6
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Hej sk0gs,

Ledsen att du upplevt det så här, självklart ska en domänregistrering bara ta några minuter och inte 8 dagar.

Vi har inte haft någon störning som ska kunna ha orsakat detta, dock precis som tartareandesire säger så måste man fylla i sitt personnummer på korrekt sätt (000000-0000) annars går inte ordern igen. (Vilket är extremt påfrestande både för våra kunder samt vår support).

För att lösa detta snabbt och enkelt så dra din domän till mig i ett PM så fixar jag det direkt!

För att lösa det på en långsikt så vet ni här på WN att vi just nu är i fas med att installera och byta ut vår kontrollpanel mot Atomia istället. Vi hoppas vi kommer kunna lansera Atomia under dom kommande månaderna, detta kommer ju lösa just detta problem med .SE & .NU-domäner som inte vår nuvarande leverantör utav kontrollpanel klarar av att lösa. Men det kommer även lösa en hel del andra problem också som tex en kontrollpanel som är lätt att använda för våra kunder.

Trevlig kväll gott folk!

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017