Kom ihåg mig?

Har Surftown generellt dryg support?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-21, 03:36 #1
Reachgrounds avatar
Reachground Reachground är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 14
Reachground Reachground är inte uppkopplad
Nykomling
Reachgrounds avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 14
Standard Har Surftown generellt dryg support?

Har under många år varit exklusiv kund hos One. Aldrig haft anledning att ha något bättre eftersom hemsidor bara varit sekundärt. Nu börjar jag långsamt försöka arbeta upp ett par affiliatesiter och behövde ett bättre alternativ. Tänker att man tar ett steg i taget och inte hoppar högt direkt. Såg det billiga erbjudandet hos Surftown och tog det.

Planerade att flytta en av mina större siter och ville först testa och se att allt fungerade. Exporterade databasen och försökte importera den hos Surftown men fick ett felmeddelande. Googlade ett par timmar men kom inte fram till något. Till sist gav jag upp och testade supporten. Skickade med en screenshot på felmeddelandet så de visste exakt vad som inte fungerade. En del av svaret:

Ser ingen databas på kontot du skriver från så förstår inte helt hur du kunnat logga in någonstans för att köra en import.

När jag skickade meddelandet till support hade jag tagit bort och lagt till databasen 3/4 gånger för att se om det var felet. Tog bort databasen en sista gång och lämnade det så.

Tycker mig se en trend att kundservice blir bättre och inte idiotförklarar kunder. Det här är första gången på ett bra tag. Kommer ihåg för många år sedan då jag vande mig vid att säga "jag arbetar med datorer" för att de inte skulle be mig kolla om jag satt in sladden.

Ni som haft Surftown ett tag, är det standard med sådana svar eller är detta ett undantagsfall? Antar att det är mycket att göra nu när de fått in 5000 nya kunder och de kanske får många nybörjarfrågor. För mig är kundservice mycket viktigt. Det är alltid frustrerande och tidskrävande att bolla frågor fram och tillbaka tills de börjar fråga de rätta frågorna.

Är det standard med dryga svar kanske det är läge att kolla efter ett annat webbhotell direkt innan jag flyttar över allt.
Reachground är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-21, 06:45 #2
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av Reachground Visa inlägg
Har under många år varit exklusiv kund hos One. Aldrig haft anledning att ha något bättre eftersom hemsidor bara varit sekundärt. Nu börjar jag långsamt försöka arbeta upp ett par affiliatesiter och behövde ett bättre alternativ. Tänker att man tar ett steg i taget och inte hoppar högt direkt. Såg det billiga erbjudandet hos Surftown och tog det.

Planerade att flytta en av mina större siter och ville först testa och se att allt fungerade. Exporterade databasen och försökte importera den hos Surftown men fick ett felmeddelande. Googlade ett par timmar men kom inte fram till något. Till sist gav jag upp och testade supporten. Skickade med en screenshot på felmeddelandet så de visste exakt vad som inte fungerade. En del av svaret:

Ser ingen databas på kontot du skriver från så förstår inte helt hur du kunnat logga in någonstans för att köra en import.

När jag skickade meddelandet till support hade jag tagit bort och lagt till databasen 3/4 gånger för att se om det var felet. Tog bort databasen en sista gång och lämnade det så.

Tycker mig se en trend att kundservice blir bättre och inte idiotförklarar kunder. Det här är första gången på ett bra tag. Kommer ihåg för många år sedan då jag vande mig vid att säga "jag arbetar med datorer" för att de inte skulle be mig kolla om jag satt in sladden.

Ni som haft Surftown ett tag, är det standard med sådana svar eller är detta ett undantagsfall? Antar att det är mycket att göra nu när de fått in 5000 nya kunder och de kanske får många nybörjarfrågor. För mig är kundservice mycket viktigt. Det är alltid frustrerande och tidskrävande att bolla frågor fram och tillbaka tills de börjar fråga de rätta frågorna.

Är det standard med dryga svar kanske det är läge att kolla efter ett annat webbhotell direkt innan jag flyttar över allt.
Misstänker att du då helt enkelt INTE har förklarat i ditt mail vad du redan har provat,

Sitter själv i en kundsupport och många kunder tror att vi är tankeläsare.

Personligen så upplever jag inte svaret som drygt utan mer frågandes.
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-21, 06:49 #3
Red71 Red71 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 102
Red71 Red71 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 102
Jag har haft surftown sedan 2004 och ett fåtal gånger behövt kontakta supporten. Men då jag gjort det så har dom varit snabb och löst problemen samt varit vänliga.

Sedan tycker jag att dom kan vara dyr på vissa domäner men det är ju en annan sak.

Då jag som utomstående läser ditt inlägg så ser jag inget drygt i deras svar, men samtidigt så är det bara en rad ur ett svar så man kanske missar helheten.

Mvh M
Red71 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-21, 08:21 #4
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Min erfarenhet av Surftown support är att dom är dryga och ger svar som "Goddag yxskaft"
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-21, 10:05 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
De kan ju omöjligt veta att du tagit bort databasen det sista du gjorde... Bättre låta den vara kvar så de kan testa själva och ge ett relevant svar. Supporten brukar vara snabb och hjälpsam men jag har å andra sidan aldrig haft några större bekymmer där.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-22, 06:47 #6
Reachgrounds avatar
Reachground Reachground är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 14
Reachground Reachground är inte uppkopplad
Nykomling
Reachgrounds avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av hundserver Visa inlägg
Misstänker att du då helt enkelt INTE har förklarat i ditt mail vad du redan har provat,
Sitter själv i en kundsupport och många kunder tror att vi är tankeläsare.
Personligen så upplever jag inte svaret som drygt utan mer frågandes.
Skickade med en screenshot av felmeddelandet jag fick när jag importerande databasen. Svaret var en länk till hur jag skapar en databas. Ingenting märkligt med det?

Citat:
Ursprungligen postat av Red71 Visa inlägg
Jag har haft surftown sedan 2004 och ett fåtal gånger behövt kontakta supporten. Men då jag gjort det så har dom varit snabb och löst problemen samt varit vänliga.

Sedan tycker jag att dom kan vara dyr på vissa domäner men det är ju en annan sak.

Då jag som utomstående läser ditt inlägg så ser jag inget drygt i deras svar, men samtidigt så är det bara en rad ur ett svar så man kanske missar helheten.

Mvh M
Nejdå, det var det drygaste. Kanske var lite emo när jag fick mailet. Bara mest en dålig känsla av att de inte tror att man inte passerat datakörkortet.

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Min erfarenhet av Surftown support är att dom är dryga och ger svar som "Goddag yxskaft"
Haha, precis så kändes det. Nåväl, fick ett nytt svar som verifierade en av teorierna jag hade om varför det inte fungerade.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
De kan ju omöjligt veta att du tagit bort databasen det sista du gjorde... Bättre låta den vara kvar så de kan testa själva och ge ett relevant svar. Supporten brukar vara snabb och hjälpsam men jag har å andra sidan aldrig haft några större bekymmer där.
Det är sant att de inte kan veta det. Frågan är då var jag fick felmeddelandet från. Hittade jag på att jag skapat en databas och gjorde en bild i paint för att skoja med supporten?

Tack för alla svar. Ska se om jag kan lösa problemet. I övrigt ser jag fram emot Surftown och hoppas på att det ska rulla härefter.
Reachground är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-22, 07:25 #7
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
[QUOTE=Reachground;20455937]Skickade med en screenshot av felmeddelandet jag fick när jag importerande databasen. Svaret var en länk till hur jag skapar en databas. Ingenting märkligt med det?[quote]

Det nämnde du inte i ditt första inlägg.. Som sagt folk är inte tankeläsare..
bättre att vara övertydlig så folk får helhetsbilden av vad du försöker säga.

Citat:
Nejdå, det var det drygaste. Kanske var lite emo när jag fick mailet. Bara mest en dålig känsla av att de inte tror att man inte passerat datakörkortet.
Hur skall dom veta din kunskapsnivå?

Nåväl hoppas det löser sig till det bästa.
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-22, 08:36 #8
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Alla som aldrig jobbat i support kommer aldrig förstå fyra saker:

1. Att dom som jobbar i support behöver veta ALLA förutsättningar som du inte redan berättat om.
2. Dom som jobbar i support är INGA tankaläsare.
3. Dom som jobbar i support har INGEN ANING om vilken nivå du själv är på (rent tekniskt).
4. Alla kunder har sina nivåer och ingen kund liknar den andra.

Dessa punkter förstår man inte fullt ut om man inte jobbat i support i mer än bara ett par år.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-22, 09:07 #9
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Min erfarenhet är att de som jobbar med datorer är de drygaste att ha att göra med när det gäller support. Som man känner sig själv känner man andra, typ.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-22, 12:58 #10
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Min erfarenhet är att de som jobbar med datorer är de drygaste att ha att göra med när det gäller support. Som man känner sig själv känner man andra, typ.
Vet egentligen inte om jag kan hålla med om det. Tycker att man ofta får prata med folk inom branschen som är riktigt kunniga och faktiskt har bra koll på vad dom gör och vad dom vill. Såna blir också väldigt mycket lättare att hjälpa. Dom som jag däremot tycker är svårare att hjälpa det är "tycks kunna" typen. Såna som läst häftiga ord i ett forum och sen skickar in nästintill obegripliga mail.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017