Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som har sajter hos strongbox?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-20, 20:34 #1
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
Standard Någon som har sajter hos strongbox?

Är det någon här inne som har sajter hos strongbox. Lite nyfiken på detta webbhotell men vet ingenting om dom. Helst av allt skulle jag vilja se en prestandamätning på webhosting-performance.com.

Ingen som kan berätta lite och kanske tjonga upp en satellit för mätning?
njoy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-24, 01:35 #2
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
Uppenbarligen ingen
njoy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-02, 12:53 #3
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av njoy Visa inlägg
Är det någon här inne som har sajter hos strongbox. Lite nyfiken på detta webbhotell men vet ingenting om dom. Helst av allt skulle jag vilja se en prestandamätning på webhosting-performance.com.
Jag har några kunder som ligger hos Strongbox men det är Windows och det stödjer inte webhosting-performance.com
SEAPelle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-11, 17:28 #4
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Jag ska migrera en sajt från Windows till linux på kunds begäran, får återkomma hur det upplevs :-)
Sunburned är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-20, 04:42 #5
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
Oh det låter bra. Då kanske vi äntligen få se lite mätvärden!
njoy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-23, 00:40 #6
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
Jag litar inte på Strongbox, skaffade deras ECS nu när det var kostnadsfritt under 2012, installerade bara Ubuntu, gjorde inget mer än så.

Efter 1-2 veckor så fick jag ett mail från Strongbox att min instans har alldeles för hög IO, vilket jag tyckte lät sjukt märkligt då Ubuntu bara bör ha idlat under tiden, gick in i min VPS och kollade runt lite statistik i OS:et, hittade inget som tydde på någon hårddiskaktivitet alls, CPU idlade också, drog knappt några resurser alls, kollade även historiken för alla resurser, allt var i princip på 0.

Fick fler mail från Strongbox och dom påstod att dom migrerade min VPS till någon annanstans....kollade statistiken i Stongbox administrationsinterface för VPS:en och den såg ut såhär:

http://cl.ly/image/0m1F0P3c0N1y

Det tyckte jag var sjukt orimligt, hade förbrukat ca 50mb bandbredd men ändå påstår dom att min VPS läst 400GB från disk och skrivit 1.67TB, notera även "Disk r/w completed" och CPU used, inget av detta är rimligt för ett idlande operativsystem. Här är historiken för min CPU:

http://cl.ly/image/02333a2M2s28

I 3 månader har den alltså idlat, anledningen till att jag ens lät den idla var för att se ifall Strongbox fortfarande skickade ut massa mail om hur mycket resurser min VPS drog, vilket dom fortsatte göra. Så min CPU historik stämmer absolut inte överens med min billable CPU usage....

I det läget så tänkte jag att det vore kul att testa dom, så jag stängde av min VPS ett bra tag, men ändå hade tydligen min VPS dragit enorma resurser, trots att den var helt avstängd.

Detta är en ganska stor bedrift att ett idkande, och dessutom avstängt operativsystem påstås skriva nära 2TB på så kort tid, min egna webbserver som används riktigt flitigt har en uptime på nästan 1 år och den kommer inte ens i närheten av den statistiken :P

Vetifasen, dom kanske gjort något fel när dom satte upp statistiken, enda rimliga jag kan komma på så disk IO:n stämmer är ifall den mäter hela noden inklusive andras VPS:er också, men då skulle jag bli riktigt irriterad, tänk om man inte hade märkt att dom gjort såhär, och haft en VPS: som faktiskt används till något, och så får man betala för hela nodens användning ändå.

Kunder hos Strongbox bör kolla om inte samma sak har hänt dom.
JesperA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-23, 10:51 #7
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Jesper: Hade varit kul och höra deras förklaring...
För hur kan något som är avstängt fortsätta förbruka resurser?
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017