Kom ihåg mig?

Kombinerad affiliate och e-handel till salu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-07-15, 21:54 #1
hebbelito hebbelito är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 3
hebbelito hebbelito är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 3
Standard Kombinerad affiliate och e-handel till salu

Det var en renodlad butik inom manlig rakning och skäggvård till och med år 2017. På grund av sjukdom och andra personliga skäl fick jag sluta jobba med butiken och i början av 2018 gjordes den om till en Affiliate-sida innehållande produkter från de forna konkurrenterna. Resterande lager skulle även säljas i butiken. Tanken var att den skulle bli en mer passiv verksamhet.

Idag över ett år senare sedan migrationen har jag fortfarande inte jobbat med den mer än att packa eventuella ordrar från det restlager som finns kvar.
Jag har insett att jag aldrig kommer att få tiden eller möjligheten att jobba med den nya versionen på det sätt jag tänkte mig och vill nu göra mig av med verksamheten.

2017 var som sagt sista året den drevs som en konventionell e-butik och försäljningen 2017 var ca 1 750 000 fördelat på 4 412 ordrar. Konverteringsgraden var på 2.63% med mellan 5-8 000 besökare varje månad. Hade många återkommande kunder och butiken var väl ansedd bland målgruppen.

Idag är det framför allt affiliate-köp som genereras samt några ordrar i veckan från restlagret som fortfarande finns kvar.

Från mars 2018 till idag har den genererat 295 transaktioner i affiliate-köp med ett ordervärde om 118 000:- och 14 215 i provision. Detta skulle dock inte vara några som helst problem att öka markant om man faktiskt försökte.

Från början låg butiken på plattformen Prestashop men sedan mars 2018 är det Woocommerce. Den gamla plattformen finns kvar också.

Nuvarande restlager är värt ca 60 000, en del gamla hyllvärmare så klart men även produkter som fortfarande säljer, t.ex en stor mängd olika rakblad. Även en del märken/produkter som inte finns upplagda i butiken följer med.

Så, vad är det då jag vill sälja?

Inkråmet. Domäner, lager, plattformar och tekniska lösningar, alla leverantörer, bra produktbeskrivningar, en blogg med bra innehåll och allt relaterat. Det finns även engelska översättningar till nästan alla produkter

Har även ett par relaterade domäner man kan göra något bra av samt några lagerhyllor, en packdator och två skrivare som så klart följer med.

Varför skulle du vilja köpa?
För att utveckla affiliate-delen och faktiskt försöka göra något för att dra mer trafik. Efter migrationen gjordes inget mer och här finns stor potential.

Alternativet är att satsa på e-butiken och fylla på lagret igen helt enkelt. Alla leverantörer finns ju kvar.

Ytterligare ett alternativ är en kombination, sälj det som säljer bra själv och låt konkurrenterna hålla sig med de andra produkterna och tjäna på dem via affiliates.

Säljes till högstbjudande men prisidén är runt 30.000 + lager.

Skicka ett meddelande om du är intresserad, för fortsatta diskussioner.
hebbelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-02-24, 23:19 #2
hebbelito hebbelito är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 3
hebbelito hebbelito är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 3
Standard Nytt försök att sälja kombinerad e-handel och Affiliate

Efter att nästan gått i mål med försäljningen av webbplatsen i somras (köparen drog sig ur i sista sekund) så gör jag nu ett nytt försök. Som jag skrev i tidigare inlägg varken vill eller hinner jag jobba med webbplatsen men tycker det är synd om jag skulle få stänga ned den helt med tanke på hur populär den var för bara några år sedan.

Den är fortfarande aktiv och det kommer in lite beställningar samt en del transaktioner via affilliate-nätverken. Men, den behöver lite kärlek. Jag har i princip inte rört den på två år.

Med på köpet får man följande domäner och de webbplatser som eventuellt huserar där. Dessa domäner är:
shaver.se
shaver.eu (köpte denna själv för 1000 euro av ett annat företag)
shaver.fi
rakbladsbutik.se
hårvårdsbutiken.se
hudvårdsguide.se
hudvardsguide.se
sminkaffären.se

Förutom domäner, plattform, dator, skrivare, lagerhyllor och sådant så ingår restlagret värt ca 40.000. Jag förväntar mig inte att få igen hela värdet utan kommer att acceptera det högsta budet jag får över 15.000:- + eventuella fraktkostnader om allt skall skickas. Det kan bli en ganska bra affär för din del med andra ord.

Finns där några bud?
hebbelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-03-09, 13:24 #3
hebbelito hebbelito är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 3
hebbelito hebbelito är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 3
Butiken är nu såld!
hebbelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017