Kom ihåg mig?

Enkelt program för hantering av orderfiler

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-10-05, 17:25 #1
Chidori Chidori är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 79
Chidori Chidori är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 79
Standard Enkelt program för hantering av orderfiler

Behöver hjälp med att skapa ett relativt enkelt program till min webshop.

Det programmet ska göra är att skanna en map (kanske flera) i webshoppen. När den hittar en fil ska den ladda ner den och samtidigt ta bort den ifrån servern. Inställning om vilket map som ska skannas ska finnas med i programmet.

Filen i fråga kommer då vara taggad med t.ex "[1]" i slutet av filnamnet. Beroende på vad den har för tagg så ska programmet göra olika saker med filen.

Det finns vad jag kan komma på just nu 4 typer av filer.

Små adressetiketter (pdf): Dessa skrivs ut med en liten etikettskrivare. (skrivarinställning ska finnas)

Fraktsedlar ska placeras i en speciell map (pacsoft online tar hand om dem). Pacsoft genererar då en fil som ska laddas upp till webshoppen till en speciell map (kolli id) så programmet måste även skanna en "uppladdningsmap" där pacsoft online placerar filer.

Kvittofiler skrivs ut (skrivarinställning ska finnas).

Fakturor (pdf) skrivs ut (skrivarinställning ska finnas).

Med skrivarinställning menar jag då att jag ska kunna välja vilken skrivare som det ska skrivas ut på samt att jag ska kunna ställa in vissa inställningar som orientering, skalning, ja ni vet de som kommer upp när man ska skriva ut något i vanliga fall.

Inga mappar eller direkta inställningar ska hårdkodas, man ska kunna ändra på det i efterhand.

Programdesignen behöver inte vara flashing på något sätt, detta är ett program som i huvudsak alltid kommer vara minimerad.

Jag laddar upp en screenshot på det befintliga programmet som i dagsläget hanterar endast fraktsedlarna så ni får en feel om hur pass simpelt det kan se ut.

Vänligen maila mig på kenny.lundbeck@gmail.com med offerter.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2015-10-05_16-22-50.jpg (36.1 KB, 31 visningar)
Chidori är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017