Kom ihåg mig?

Utbetalningar hos Adfair

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-19, 11:44 #1
Thomsson Thomsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 122
Thomsson Thomsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 122
Standard Utbetalningar hos Adfair

Hej!

Är det fler än jag som inte fått utbetalning från Adfair (svenska nätverket) de senaste månaderna?

Dom svarar sällan på mail så det är svårt att få kontakt med dom.
Thomsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-19, 15:01 #2
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Standard Subjektiv ranking

Citat:
Ursprungligen postat av Thomsson Visa inlägg
Hej!

Är det fler än jag som inte fått utbetalning från Adfair (svenska nätverket) de senaste månaderna?

Dom svarar sällan på mail så det är svårt att få kontakt med dom.
De tillhör den grupp nätverk som man ofta måste kontakta för att få betalt. Utbetalningen görs från Danmark så det kan vara läge att mejla direkt till Mille Rosengaard som gör utbetalningarna mille@adfair.dk

Efter att ha arbetat med över 10 nätverk i snart två år har jag vaskat fram tre alltid betalar i tid och som det är lätt att kommunicera med. I en klass för sig är Adtraction (de betalar dessutom ofta inte bara mer, utan mycket mer, än sina konkurrenter). På delad andraplats kommer Euroads och Adservice Media.

Till bottenskrapet hör giganterna Tradedoubler och Zanox. De senare är dock mycket professionella i kontakten med affiliates men begränsade av att ekonomi etc styrs från Tyskland.

Vad tycker ni?
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-19, 15:30 #3
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 525
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 525
Adfair är den sämsta på att betala ut. Kan ta upp till 6 månader ibland.

Slutade helt med att pusha trafik hos dem för jag tröttnade på att tjata om utbetalning.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-02, 18:07 #4
Thomsson Thomsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 122
Thomsson Thomsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 122
Nu har jag äntligen fått tag på dom. Dom har för några veckor sedan utlovat utbetalning dagen efter, men så blev det självklart inte.

Sen idag fick jag som sagt tag på dom. Och dom bortförklarar sig med utlandsresa samt att dom missuppfattat det hela.

Inte nog med det, så drar dom bort det mesta. Läs här:

"Mediet har i perioder juli-oktober (begge inklusive) 2009 registreret 3184 leads fra 2180 IPer, Af disse leads er kun 1648 fra unikke IPer, eller lidt over 50%, - dette er lavt. Af 3184 leads er de 230 allerede annullerede som en del af automatisk dublet fjernelse.

En del leads registreret fra samme IP er lavet med stort mellemrum i tid (vi snakker trods alt om et 4 måneders interval). Dvs. at der i disse tilfælde ikke er tale om misbrug.

Der er imidlertid stadig 885 leads, der er foretaget med meget kort tidsinterval. Disse er alle et resultat af det incentivized modus operandi pointsites kører efter. En del (ca 15%) af disse er allerede annulleret, men af hensyn til annoncørene er vi nødt til at annullere de resterende forced leads.

Det betyder at yderligere 744 leads annulleres
"
Kul att jag får veta det här först nu.. Finns det något jag kan göra? Mer än att varna alla om att Adfair inte är ett seriöst affiliatenätverk!
Thomsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-03, 04:27 #5
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Standard Kämpande mindre nätverk

Citat:
Ursprungligen postat av Thomsson Visa inlägg
Nu har jag äntligen fått tag på dom. Dom har för några veckor sedan utlovat utbetalning dagen efter, men så blev det självklart inte.

Sen idag fick jag som sagt tag på dom. Och dom bortförklarar sig med utlandsresa samt att dom missuppfattat det hela.

Inte nog med det, så drar dom bort det mesta. Läs här:

"Mediet har i perioder juli-oktober (begge inklusive) 2009 registreret 3184 leads fra 2180 IPer, Af disse leads er kun 1648 fra unikke IPer, eller lidt over 50%, - dette er lavt. Af 3184 leads er de 230 allerede annullerede som en del af automatisk dublet fjernelse.

En del leads registreret fra samme IP er lavet med stort mellemrum i tid (vi snakker trods alt om et 4 måneders interval). Dvs. at der i disse tilfælde ikke er tale om misbrug.

Der er imidlertid stadig 885 leads, der er foretaget med meget kort tidsinterval. Disse er alle et resultat af det incentivized modus operandi pointsites kører efter. En del (ca 15%) af disse er allerede annulleret, men af hensyn til annoncørene er vi nødt til at annullere de resterende forced leads.

Det betyder at yderligere 744 leads annulleres
"
Kul att jag får veta det här först nu.. Finns det något jag kan göra? Mer än att varna alla om att Adfair inte är ett seriöst affiliatenätverk!
Du bör väl i så fall varna för annonsören. Adfair får inte heller betalt för annullerade leads och sales. Adfair kan vara lite kärva med betalningen och det tror jag beror på tillfälliga likviditetsproblem. Och det kan i sin tur delvis bero på deras ambition att betala ut enligt 45 dagarsregeln. Vid flera tillfällen har jag fått betalt trots att annonsören inte betalat Adfair. Det har jag fått reda på via omvägar. De har med andra ord valt att ta hela den ekonomiska risken för att behålla goda relationer med (vissa av?) sina publishers.
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017