Kom ihåg mig?

Vad är den mest effektiva whitehat strategin just nu?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-09, 11:29 #1
jakoobs avatar
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
jakoobs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
Standard Vad är den mest effektiva whitehat strategin just nu?

Vad är den mest effektiva whitehat strategin just nu, för att klättra i SERP?
jakoob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 11:33 #2
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Ursprungligen postat av jakoob Visa inlägg
Vad är den mest effektiva whitehat strategin just nu, för att klättra i SERP?
Du kanske kan utnyttja google news flödet, om du kan få ut press release som hamnar där.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 15:01 #3
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 551
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 551
All manipulation av sökmotorresultat anses vara blackhat, dvs sökmotoroptimering i sig är blackhat. För att svara på din fråga tror jag inte det är många som är intresserade av att skriva strategier på ett allmänt forum.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 15:09 #4
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice Visa inlägg
All manipulation av sökmotorresultat anses vara blackhat, dvs sökmotoroptimering i sig är blackhat. För att svara på din fråga tror jag inte det är många som är intresserade av att skriva strategier på ett allmänt forum.
Tänkte skriva något liknande, men hann inte. Jag kan bara instämma. Jag har personligen tänkt om beträffande SEO efter en pingvinknäpp på näsan den 25:e april. Nu tänker jag (ännu mer) långsiktigt. Månader och år framåt. Redan nu ser jag att resultaten börjar komma tillbaka i SERP:en.

Självklart är det viktigt att fortsatt optimera enligt konstens alla TILLÅTNA och vedertagna regler: http://support.google.com/webmasters

Google om SEO: http://support.google.com/webmasters...n&answer=35291
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 19:53 #5
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice Visa inlägg
dvs sökmotoroptimering i sig är blackhat. För att svara på din fråga tror jag inte det är många som är intresserade av att skriva strategier på ett allmänt forum.
Google själva anser att SEO är bra om det utförs på rätt vis. Och tillslut gagnar användarna.

Det som fungerar bäst idag är:

1. Göra bra grejer som användare vill ha.
2. Se till att skaffa trafik, utan att fuska sig till den, dvs köpa trafik osv. Som i kombo med ovan ger naturliga inlänkar.
3. Följa den uppsjö rekommendationer kring seo och webbplatsen generellt som google själva tillhandahåller och uppdaterar kontinuerligt:
http://support.google.com/webmasters...n&answer=35291

Ibland blir jag nästan rädd när jag ser hur många som fokuserar på "blackhat" metoder som funkar sådär, och har hööög risk. När de missar värdefulla fundamentala saker som google själva är öppna med att de kollar på.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 20:03 #6
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 551
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 551
Citat:
Ursprungligen postat av Björn Visa inlägg
Google själva anser att SEO är bra om det utförs på rätt vis. Och tillslut gagnar användarna.

Det som fungerar bäst idag är:

1. Göra bra grejer som användare vill ha.
2. Se till att skaffa trafik, utan att fuska sig till den, dvs köpa trafik osv. Som i kombo med ovan ger naturliga inlänkar.
3. Följa den uppsjö rekommendationer kring seo och webbplatsen generellt som google själva tillhandahåller och uppdaterar kontinuerligt:
http://support.google.com/webmasters...n&answer=35291

Ibland blir jag nästan rädd när jag ser hur många som fokuserar på "blackhat" metoder som funkar sådär, och har hööög risk. När de missar värdefulla fundamentala saker som google själva är öppna med att de kollar på.
"We want people doing white hat search engine optimization (or even no search engine optimization at all) to be free to focus on creating amazing, compelling web sites. As always, we’ll keep our ears open for feedback on ways to iterate and improve our ranking algorithms toward that goal."

Whitehat SEO syftar alltså här på att ha bra access för crawlern och dylikt. Länkbygge i sig är blackhat.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 21:01 #7
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
jag är helt övertygad om att det räcker med överbra content. allt annat är världsligt och kortsiktigt sålänge man håller sig uppdaterad.
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-10, 00:21 #8
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Att göra bra skit vinner ju i längden. Men det som är viktigt är att göra innehållet tillgängligt så det blir väl indexerat. Annars kommer iaf sökmotortrafiken bli lidande. Exempel är ju att man har en helt indexerad webbplats, tusentals sidor. Men rubriker titlar etc är dåligt anpassade, vilket gör att google har svårt att leda in rätt trafik. Vilket i sin tur leder till högre bounce, och lägre kvalitetsresultat/kvalitetsscore, mätt för resultatet i serp.

Du kan ju ha en killer webbsajt/tjänst utan en enda besökare (finns säkert sådana siter med). Marknadsföringen och exponeringen mot google är viktig för att få en positiv spiral.

Ur det hänseendet är seo något bra som bör nyttjas. Intern seo för användare & god indexering = bra. Extern seo = marknadsföring. Länkbyggande utan nofollow = mot googles riktlinjer.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-25, 03:46 #9
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
jag är helt övertygad om att det räcker med överbra content. allt annat är världsligt och kortsiktigt sålänge man håller sig uppdaterad.
Varför har inte textbyråer tagit över SEO-bolagens kunder vid det här laget?


Länkar är, och kommer under lång tid framöver, vara mer avgörande för sökmotorplaceringar än mediokert kontra suveränt innehåll. Att försöka utmanövrera konkurrenter med bra innehåll i en SERP med minsta lilla konkurrens är en lång väg att gå, så på det sättet är det minst sagt långsiktigt.

Att bygga länkar är en konst i sig. Man kan fabricera länkar som Googles algoritm omöjligt kan genomskåda. Misstaget många gör är att vara för ivriga, giriga och oförsiktiga. Ofta får man bara ett filter på sig. Det ska mycket till om man portas totalt från sökresultaten. Men för de som inte vet hur man tar sig ur filter kan det kännas som en portning eftersom man fortsätter simma i kölvattnet.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-26, 12:56 #10
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Varför har inte textbyråer tagit över SEO-bolagens kunder vid det här laget?


Länkar är, och kommer under lång tid framöver, vara mer avgörande för sökmotorplaceringar än mediokert kontra suveränt innehåll. Att försöka utmanövrera konkurrenter med bra innehåll i en SERP med minsta lilla konkurrens är en lång väg att gå, så på det sättet är det minst sagt långsiktigt.

Att bygga länkar är en konst i sig. Man kan fabricera länkar som Googles algoritm omöjligt kan genomskåda. Misstaget många gör är att vara för ivriga, giriga och oförsiktiga. Ofta får man bara ett filter på sig. Det ska mycket till om man portas totalt från sökresultaten. Men för de som inte vet hur man tar sig ur filter kan det kännas som en portning eftersom man fortsätter simma i kölvattnet.
Jo precis, antingen fortsätter man att försöka "lura" google med sådant skit. Eller så inser man att ens sida antagligen inte har särskilt mycket värde om det är DÄR man lägger mest av sin energi. Jag snackar inte om mediokert kontra skitbra content, jag ser inte på innehåll på det sättet. Skit i länkar, skit i annonser, skit i allt i början. Det sista som internet behöver är någon liten "infosida" som är överoptimerad för att ägaren ska tjäna några hundringar.

Build it and they will come. Men då får man ju bygga något orginellt och ambitiöst.
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017