Kom ihåg mig?

Stora tråden om Bitcoin

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-03-28, 22:12 #141
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
Citat:
Ursprungligen postat av gurka Visa inlägg
Jag överdrev lite. Som ovan skriver så vinner valutan inte mark över en natt. Men den konkurrerar på en global marknad och löser faktiskt ett länge olöst problem, nämligen förtroende, oberoende finansiellt förtroende uppbackat med en blockkedja vars processkraft är starkare än de 500 mest kraftfulla superdatorerna i världen har sammantaget. Bankerna kommer inte att bli ersatta, men tvungna att applicera just bitcoin.

Under 2014 investerades $500m i 500 nya bitcoin-bolag och gav tiotusentals jobb runt om i världen, frukterna från dessa företag är vad som kommer lägga en konsumentvänlig grund för kryptovalutor och andra applikationer som använder blockkedjan.

21 Inc. fick t.ex över $100m i investering 2015 från bl.a chiputvecklaren Qualcomm. Företaget sägs utveckla teknik som kan liknas vid de 14.4k modem från tidiga internetdagarna.

Nasdaq har gått med på att använda sin börsmäklarteknologi för att koppla samman olika växlingskontor med instutionella investerare senare i år.

Coinbase fick $75m i investering av bl.a NYSE, världens största börs.

Många tror på bitcoin och Safello leder utvecklingen i Sverige. Bra bolag att investera i om man vill.

Framtiden ser ljus ut för bitcoin!

Du menar förutom att man regelbundet läser om "banker" som försvinner spårlöst med alla Bitcoins? Eller KNC Miner som t.o.m. scammar mer än affiliatebolagen och med fler anmälningar hos ARN än SMS-låneutgivarna?
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-29, 10:30 #142
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av gurka Visa inlägg
Jag överdrev lite. Som ovan skriver så vinner valutan inte mark över en natt. Men den konkurrerar på en global marknad och löser faktiskt ett länge olöst problem, nämligen förtroende, oberoende finansiellt förtroende uppbackat med en blockkedja vars processkraft är starkare än de 500 mest kraftfulla superdatorerna i världen har sammantaget. Bankerna kommer inte att bli ersatta, men tvungna att applicera just bitcoin.
Förtroende från vem? Myndigheternas och de finansiella institutionernas förtroende för bitcoin är knappast särskilt högt, inte heller mitt eller gemene mans (som knappt ens vet vad det är). Att ett stort gäng manliga datornördar med myndighetsförakt i åldern 20-40 år tror på bitcoin gör det knappast till en succé, snarare tvärtom Hur många kvinnor använder bitcoin? Jag har träffat exakt noll.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-29, 12:45 #143
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Förtroende från vem? Myndigheternas och de finansiella institutionernas förtroende för bitcoin är knappast särskilt högt, inte heller mitt eller gemene mans (som knappt ens vet vad det är). Att ett stort gäng manliga datornördar med myndighetsförakt i åldern 20-40 år tror på bitcoin gör det knappast till en succé, snarare tvärtom Hur många kvinnor använder bitcoin? Jag har träffat exakt noll.
Vad har kvinnor med detta göra? Allt måste inte blandas in feministis skit i allt.

Jag tror dock inte på stabiliteten pga säkerheten och antal stulna BC. Men tror på en marknad i framtiden med krypto valutor när allt blivit mer moget.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-29, 14:31 #144
gurka gurka är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 67
gurka gurka är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Förtroende från vem? Myndigheternas och de finansiella institutionernas förtroende för bitcoin är knappast särskilt högt, inte heller mitt eller gemene mans (som knappt ens vet vad det är). Att ett stort gäng manliga datornördar med myndighetsförakt i åldern 20-40 år tror på bitcoin gör det knappast till en succé, snarare tvärtom Hur många kvinnor använder bitcoin? Jag har träffat exakt noll.
Förtroende människor emellan. Detta kan nu bli ersatt av kryptografi i blockkedjeteknologi. Vill du veta mer rekommenderar jag http://falkvinge.net/2015/02/03/bitc...my-of-trust-2/

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Du menar förutom att man regelbundet läser om "banker" som försvinner spårlöst med alla Bitcoins? Eller KNC Miner som t.o.m. scammar mer än affiliatebolagen och med fler anmälningar hos ARN än SMS-låneutgivarna?
Dogmatiskt. Det du hör och läser är ju det som säljer. Det är ju inget tekniskt fel i bitcoin i sig självt, men det säljer ju inte.
gurka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-29, 15:02 #145
gurka gurka är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 67
gurka gurka är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 67
Förtroendet människor emellan är alltså försäkrad med blockkedjan och ersätter mellanhanden.

Problemet jag ser med bitcoin idag är volatiliteten, men det är en oundviklig barriär som man med tiden jämnar ut. Övriga barriärer är t.ex konsumentvänliga frontends. Också en tidsfråga där.

Senast redigerad av gurka den 2015-03-29 klockan 15:04
gurka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-03, 13:08 #146
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av gurka Visa inlägg
Jag överdrev lite.
Jo tack, dom flesta har nog märkt att du har svårt att skriva nyanserade inlägg.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-03, 13:44 #147
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av gurka Visa inlägg
Förtroende människor emellan. Detta kan nu bli ersatt av kryptografi i blockkedjeteknologi. Vill du veta mer rekommenderar jag http://falkvinge.net/2015/02/03/bitc...my-of-trust-2/
Om du talade om förtroende människor emellan så spelar det knappast någon roll om du handlar med kameler, bitcoins eller kronor. Då är det istället människorna som spelar roll. Om du kräver så hög säkerhet som möjligt i en transaktion så har du tvärtom raderat förtroenderollen. Det har ingenting alls att göra med förtroendet för en valuta.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-03, 14:20 #148
gurka gurka är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 67
gurka gurka är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 67
Jag har nog gett mig in på lite för djupt vatten än vad jag klarar av i denna diskussion, pedagogik är inte min starka sida, särskilt när man inte förstår till fullo vad man pratar om.

Hälsningar,
Gurka grön
gurka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-01, 11:47 #149
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
http://www.dn.se/ekonomi/bitcoin-chef-gripen-i-japan/
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-03, 17:39 #150
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Sämsta skit jag läst sedan länge. Synd av svensk journalistik ser ut så här.

"Bitcoin-chef" - jo tjena.
Mtgox var en förkortning på "Magic: The Gathering Online Exchange" på sajten som fanns på domänen innan den byttes till en sajt om bitcoin.

Vadå "hackare"? Kryptografiker är nog ett bättre ord.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017