Kom ihåg mig?

Plugin till Woocommerce som hanterar ink ex moms?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-06-01, 14:21 #1
logic logic är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 160
logic logic är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 160
Standard Plugin till Woocommerce som hanterar ink ex moms?

Hej,

Vi har byggt en webbshop byggd på Woocommerce tänkt för ca 10 000 artiklar (idag 150 and counting, vi börjar importera leverantörernas listor kommande veckan). VPS med NginX i grunden.

Vi har lagt ner ganska mycket energi på att sätta upp plattformen men har fastnat på den irriterande detaljen att det inte verkar finnas några vettiga plugins som kan hantera växlingen mellan inklusive och exklusive moms.

Vi hittade denna: http://codecanyon.net/item/woocommer...toggle/7796887 och kör den tillfälligt.

Problemet med den är att det endast går att klicka på en knapp med en text för att växla mellan ink/ex moms. Jag ser hellre att man exempelvis klickar på alternativ såsom "Privatperson" eller "Företag" och på så vis växlar.

Har någon här löst det här problemet tidigare och isåfall hur bar ni er åt? Tack på förhand!


Hälsningar
Logic
logic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-06-01, 16:20 #2
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Kan du inte översätta den texten själv via en språkfil alt. direkt i koden för pluginet?
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-06-01, 16:24 #3
logic logic är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 160
logic logic är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av NuCo Visa inlägg
Kan du inte översätta den texten själv via en språkfil alt. direkt i koden för pluginet?
Jo språkfil har jag löst. Problemet är att i originalutförande så är det bara en flytande knapp som ändrar färg (och ändrar ink/ex moms förstås) om man klickar på den. Den fungerar dåligt i responsivt läge.

Det jag söker är en lösning där du kan klicka på två olika länkar för att hantera moms. Exempelvis såsom Komplett, Dustin med flera löst det - nämligen med två olika länkar: Privatperson/Företag.

Jag kan faktiskt inte PHP utan har satt upp miljön mer eller mindre via Drag and drop. Därav min fråga, om det finns någon som haft samma problem men som hittat en bra lösning
logic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-06-01, 18:59 #4
svedlund.net svedlund.net är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 63
svedlund.net svedlund.net är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 63
Enligt dokumentationen kan du inaktivera default-knappen och istället använda den inbyggda widgeten.

"WooCommerce > Settings > Tax Here you will find an option at the bottom to hide the VAT toggle"


"You can also add the Tax toggle using a widget. Widgets can be added by going to Appearances > Widgets. you will find the tax toggle listed here as Tax Toggle. Drag this onto a sidebar and it will appear where you want it."
svedlund.net är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-06-02, 11:13 #5
logic logic är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 160
logic logic är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 160
Tack Svedlund!

Jag har testat den också men det är samma problematik - det är fortfarande bara en knapp. Jag gissar på att det som behöver göras är att delvis bygga om pluginet så att det istället hanteras via två länkar, då skulle jag kunna sätta in dem i toppmenyn.

Jag får nog ta och jaga en utvecklare. Tack för svaren!
logic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-08-20, 22:53 #6
Webuals Webuals är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 1
Webuals Webuals är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 1
I pluginet "Trinxy momsväxlare" ( https://momsplugin.trinxy.se/ ) blir det en "toggler", man kan ändra fäger och text själv i wp-admin, shortkoden kan man placera vart man vill.
Den fungerar även på variabla produkter och även i varukorgen och kassan vilket pluginet "Tax Toggle" inte gör.
Webuals är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017