Kom ihåg mig?

Script som spammar i gästboken

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-30, 17:20 #1
moriax moriax är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 21
moriax moriax är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 21
Jag har en liten egen personlig hemsida för vänner och så där jag har en gästbok. Nu har jag i min statistik observerat en markant höjning av antal besökare på sidan (under en och samma dag). Lustigt är också att enligt statistikscriptet kommer tillhör alla besökande IP olika länder. Allt ifrån guatemala till korea. Samtidigt lämnas kryptiska meddelanden i min gästbok som ser ut som delar av script.

Någon som kan belysa dessa fenomen eller bifoga en vettig länk till mer info. Jag antar att det är detta som är typ script attacker mot hemsidor, eller? Konstigt att dom hittar fram till små hemsidor som min, som bara har max 10 besökare/dag.

Det ser inte ut som om något har förstörts på sidan, mer än lustiga inlägg i gästboken då :-). Vet inte om det kan hända nåt i bakgrunden som man inte ser. Har ju typ min e-post adress ligger på sidan. Den är väl förståss lagd i nåt spamregister vid det här laget då. Jag var väl naiv som trodde att den låg säker på en så liten site :-)
moriax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-30, 18:18 #2
ccato ccato är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 70
ccato ccato är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 70
Det låter som försök till form-injection för att skicka spam.
ccato är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017