Kom ihåg mig?

Ni som använder CityNetwork

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-16, 20:48 #1
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
Standard Ni som använder CityNetwork

Jag skulle egentligen bara vilja få lite snabb feedback från er som använder er av CityNetwork.

Hur har helheten fungerat?
Snabbladdat?
Har supporten svarat på dina frågor snabbt / Åtgärdat problem enligt rimlig tidsram?
Stött på några små störande problem / Funktioner som du saknar?

Jag provade själv deras telefonsupport och fick sitta som nummer 1 i kön i 26 minuter något som var mindre roligt, påminde lite om telias support.

Hade uppskattas oerhört mycket om några vänliga själar orkar svara på dessa frågor.
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-16, 21:15 #2
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
Lite kort och snabbt:

Supporten
- Fantastiskt, oerhört hjälpsam och lyhörd samt trevlig och verkar ha en hög "lägstakunskap". Har råkat ut för lång telefonkö en gång under dryga 2 år.

Laddningstider
- Inte märkt nått spec. men vet / läst andra som har andra åsikter på den punkten.

Uptime
- Detta är ett problem enligt mig, har vart äckligt mycket nertid senaste 3 månaderna enligt pingdom. Har påtalat detta för johan1234 samt supporten.

Saknar
- Deras utlovade migrering från den gamla miljön till den nya (gäller 1 kund)
- Cronjobs
- Det utlovade ÅF systemet som är försenat.
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-16, 22:01 #3
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Är i det stora hela nöjd men deras kontrollpanel stör mig. Ex:

Ska man ändra pekare på en domän så gör man det genom att först välja domänen ifråga (logiskt nog) och sen redigerar man (eller lägger till) respektive pekare. När man sparar en ändring hamnar man tillbaks på ursprungslistan, dvs i början. Ska man ändra flera pekare på en domän är detta ohyggligt irriterande. Detta i kombination med sega laddningstider.

Dock så fungerar deras kontrollpanel faktiskt. Den påminner en hel del om Bineros (samma system?) men utan alla buggar. Att det går lite segt är trots allt ett billigt pris för en fungerande kontrollpanel.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-16, 23:22 #4
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
inpbox - Vi har haft lite längre tider i supporten den senaste veckan. Vi skall försöka återkomma med dessa rapporter för att väldigt öppet rapportera hur vår support fungerar - i siffror.

AndersN - vi håller med och kommer ha fokus på detta med att bättre hantera DDoS men också andra småsaker som gått fel som inte bör gå fel och som påverkat upptiden den senaste tiden. Förbättring lär ske löpande här då vi har ett starkt fokus på det. Kan också glädjande säga att vi kommer med nya ÅF programmet den 26:e April - det blir en beta version och i begränsad omfattning men ett stort steg framåt. Kan också säga att conjobs är på gång och den är designad och klar i kontrollpanelen - men vi har inte satt ett datum ännu för release.

gregoff - vi håller med. Logiken kan bli bättre och sålunda användarvänligheten. Tanken är att vissa saker kommer ändras där man kan utgå från domänen och egentligen göra allt därifrån. Vi har lite designförslag på detta men inget är helt bestämt ännu. Men vi har i alla fall samsyn där och någonstans på vägen lär det ske förbättrningar. Härligt att det fungerar bra för dig.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-04-17 klockan 09:46 Anledning: Länk borttagen
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-16, 23:53 #5
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
AndersN - vi håller med och kommer ha fokus på detta med att bättre hantera DDoS men också andra småsaker som gått fel som inte bör gå fel och som påverkat upptiden den senaste tiden. Förbättring lär ske löpande här då vi har ett starkt fokus på det. Kan också glädjande säga att vi kommer med nya ÅF programmet den 26:e April - det blir en beta version och i begränsad omfattning men ett stort steg framåt. Kan också säga att conjobs är på gång och den är designad och klar i kontrollpanelen - men vi har inte satt ett datum ännu för release.
Jag känner till DDoS problemet och jag vet ni jobbar med det.
Kan även säga att senaste dagarna har jag inte fått en enda rapport om nertid från pingdom.

Mycket glädjande kring cronjobs !

Kommer alla ÅF få pröva betan eller är det spec. utvalda?
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-17, 00:01 #6
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Supporten är bra och så även priset, men plattformen är inte speciellt stabil.
Min VPS har varit nere 21 gånger (~ 12h) de senaste 3 månaderna.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-17, 01:04 #7
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av AndersN Visa inlägg
Jag känner till DDoS problemet och jag vet ni jobbar med det.
Kan även säga att senaste dagarna har jag inte fått en enda rapport om nertid från pingdom.

Mycket glädjande kring cronjobs !

Kommer alla ÅF få pröva betan eller är det spec. utvalda?
Vi har långt kvar att genomföra hela åtgärdsprogrammet men varje vecka kommer ett par steg tas som gör det bättre och stabilare.

Tror vi kommer sätta lite gränser om hur många vi tar in. Mycket för att vi vill både se att vi får bort lite buggar som säkert kommer vara där - men också kunna ta väl hand om den feedback vi får. Vi vet om en hel del saker som vi själva önskar redan nu - men lär få mer. PMa mig om du är intresserad så sätter jag upp dig på listan direkt.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-17, 08:09 #8
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Nerix - låter som du ligger kvar på den storagenod som vi flyttat de flesta från. PMa mig med ditt användarnamn så flyttar vi den åt dig.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-17, 09:50 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Nerix - låter som du ligger kvar på den storagenod som vi flyttat de flesta från. PMa mig med ditt användarnamn så flyttar vi den åt dig.
Är det verkligen rätt att särbehandla WN-medlemmar gentemot andra kunder? Eller flyttar ni bara de som klagar och resten får vara kvar?

Tycker också det är mycket glädjande nyheter med cron. Då blir ni äntligen ett riktigt webbhotell

För att gå tillbaka till TS och ämnet:

Jag har själv bara använt mig av e-postsupporten och det var några månader sen sist. Den har fungerat alldeles utmärkt. Tillräckligt snabba svar och snabb hjälp.

Cronjobs har tyvärr saknats hela tiden - det är ett måste för många med mig - men nu verkar det ju lyckligtvis vara på g.

Nertiden de senaste månaderna har som påpekats varit över det normala men man ska inte dra för stora slutsatser av en kortare tidsperiod. Både Loopia och Binero har exempelvis också haft stora problem under perioder. Men naturligtvis är det inget man kan acceptera om man driver en e-butik eller annan mer känslig verksamhet.

Kontrollpanelen är funktionellt och utseendemässigt riktigt bra men Ajax-laddningen är ofta otydlig, inte så extremt som hos Binero dock. Den gamla kontrollpanelen är bland de snabbaste jag använt men ful och lite buggig nu när de gått över till nya. Den nya är istället snygg men lite seg, inte alls som Bineros gamla men nog för att bli lite irriterad.

Kort och gott så är City Network klart värt pengarna om man inte är orolig för de senaste månadernas problem och inte behöver cron just för tillfället (om det är något man lärt sig vid det här laget så är det att inte lita på att saker och ting ska ske inom en snar framtid hos webbhotell).
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-04-17 klockan 10:06
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-17, 10:44 #10
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Är det verkligen rätt att särbehandla WN-medlemmar gentemot andra kunder? Eller flyttar ni bara de som klagar och resten får vara kvar?

Tycker också det är mycket glädjande nyheter med cron. Då blir ni äntligen ett riktigt webbhotell
Först roligt att vi får godkänt av dig! ;-) Riktigt webbhotell - du får mig att le... :-) Vi har, som du, också identifierat ett antal saker vi kan göra bättre - så mycket på gång. Många har frågat efter cronjobs - när det nu kommer är det snyggt integrerat i kontrollpanelen. Som sagt vill vara tydlig på att jag har inte ett release datum men hoppas det inte är särskilt långt ut. Skall ta bild när vi firar status som riktigt webbhotell dock. :-)

Nej ingen särbehandling - alla flyttas. Dock kan vi inte göra det samtidigt och många gånger vill vi ha kontakt med kunden då flytten kan innebära 10 minuters nertid. Då det är ca 300 kunder som har berörts så handlar det mer om tiden och när de kunderna kan acceptera att vi gör det. Nu när Nerix skrev här så tar jag chansen direkt så han slipper vänta längre. Se det positivt istället - vi tar chansen att vara proaktiva när vi får en möjlighet som denna. ;-)
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017