Kom ihåg mig?

Binero Strular?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-08-04, 16:46 #11
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av NiclasA Visa inlägg
Ytterst få webbhotellsleverantörer (om någon?) har hårda quotas (dedikerade resurser) satt på CPU, minne, IOPS, disklatens, bandbredd etc.
Jo, alla som kör cloudlinux har detta, men jag tror inte att detta var problemet i detta fallet att hela webbhotellet går ner bara för att några eller många konton överbelastar systemet. Det finns ju mängder med incidenter där alla vps:er går ner, i det fall san:et går ner, eller om nätverket försvinner osv, har ju hänt flera leverantörer jag känner till, så vps är inte allena saliggörande.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-04, 16:59 #12
NiclasAs avatar
NiclasA NiclasA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 54
NiclasA NiclasA är inte uppkopplad
Medlem
NiclasAs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jo, alla som kör cloudlinux har detta, men jag tror inte att detta var problemet i detta fallet att hela webbhotellet går ner bara för att några eller många konton överbelastar systemet. Det finns ju mängder med incidenter där alla vps:er går ner, i det fall san:et går ner, eller om nätverket försvinner osv, har ju hänt flera leverantörer jag känner till, så vps är inte allena saliggörande.
Cloudlinux har som du säger mycket riktigt möjligheter att sätta qoutas (maxtak) på en hel del parametrar så en del av problemet kommer man runt. Däremot säger det inget om överförsäljningen (vilket inte vissa överprovisionerade VPS system heller gör för den del).

Summa kardemumma är kanske ändå: välj en leverantör som finns där när det brinner till
NiclasA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-04, 17:10 #13
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Citat:
Ursprungligen postat av NiclasA Visa inlägg
Cloudlinux har som du säger mycket riktigt möjligheter att sätta qoutas (maxtak) på en hel del parametrar så en del av problemet kommer man runt. Däremot säger det inget om överförsäljningen (vilket inte vissa överprovisionerade VPS system heller gör för den del).

Summa kardemumma är kanske ändå: välj en leverantör som finns där när det brinner till
Så är det och självklart:-)

Tar man lite betalt så självklart måste man översälja en del för att kunna gå med vinst eller så är företaget så pass litet att man inte har några anställda.

Man får vad man betalar för "oftast" - förr eller senare
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-04, 22:50 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av mcelwee Visa inlägg
Bara som en FYI så ringde inte Binero som dom meddelade att dom skulle... säger väl en del om deras kvalitet kanske.
Det är väl ändå självklart att de inte vill göra en undersökning när de precis legat nere? Det är helt meningslöst, det är i normalläge man vill göra en kundundersökning för att ha någon som helst nytta av den.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-05, 01:09 #15
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Eller så tar du ett webbhotell med utökat SLA med upptidsgaranti och med ersättning för förlorad intäkt.
Det där låter intressant. Visst finns det många aktörer med "utökad SLA" men finns det några större aktörer som har ersättning för förlorad intäkt till vettiga priser? Kan ju tänka mig att det skulle vara konkurs-risk på det rätt kvickt ... men vore ju isåfall guld värt för en hel del om företaget har tillräckligt stor kapital - inte minst för de med tillräckligt hög profil för att från och till få utpressningsförsök med tillhörande DDOS-attacker.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-05, 01:47 #16
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Det där låter intressant. Visst finns det många aktörer med "utökad SLA" men finns det några större aktörer som har ersättning för förlorad intäkt till vettiga priser?
Nu är det väl så att jag bara känner till oss själva, vi tar 995kr/mån för utökat SLA och ersätter max 20 000kr/år för förlorad arbetsintäkt. Sedan om 995kr/mån är ett vettigt pris är något var och en får avgöra. Vi är inte stora idag, men vi växer så det knakar.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-15, 17:05 #17
Inmeddegen Inmeddegen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 49
Inmeddegen Inmeddegen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 49
Standard Binero = extremt oseriösa

Binero = Oseriösa och oproffsiga!

Hej
Har legat med min hosting för samtliga webbplatser hos Binero i snart 6 år men idag efter att de agerat extremt oseriöst i över en veckas tid så har jag anlitat en annan part.

Vill bara kort beskriva ärendet så ni andra inte väljer dem som leverantör.

Haft i snitt ca 300 webbplatser sedan 2 års tid (jag vet mycket men det funkade)
Alltid haft småseg server respons tid när jag kört i Google Speed och Tools Pingdom men legat mellan 0.5 till 2 sek så har funkat

För 3 veckor sedan började jag märka att det var extremt många "downs" på olika sidor Det eskalerade sedan så att alla sajter jag höll på med (minst 20 om dagen) någon gång under dagen inte gick att komma åt samt att tools pingdom bara sa nope pga extrem respons tid,

Fick rådet att rensa ner antalet webbplatser vilket jag gjorde från 320 till 85 - Det roliga är att då ÖKADE downsen på alla sajter.

Har ringt och mailat typ 20 gånger denna vecka då vi ska lansera ganska stort imorgon fredag.

Då vi knappt gjort någon fröändring på sidorna så ville jag veta vad som var pronblemet.

Fick inget svar mer än "goddag yxskaft Har du tänkt på GZip mm"

Oavsett vad så idag tog jag prinstscreen på en sida som hade info enligt bilden

Då var det tuydligen ett kapacitets problem

När jag då ville veta exakt vad vi skulle göra för att lösa detta, vi är villiga att betala då lanbseringen är viktig, ja då ville de inte prata med mig utan fick ett sista pucko mail från "han" jag haft kontakt med där han typ skällde ut mig

Inte särskilt förvånad att sånt här händer i Sverige men lite förvånad att det just var Binero som varit ok innan.

Kontentan är att jag fått mycket SEO stryk av Google samt att lanseringen av 3 e-butiker försenas.

Jag har beställt ny lösning med flytt och rekommenderar alla att undvika ett oseriöst Binero

Markus
Inmeddegen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-15, 21:03 #18
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Min åsikt: om din verksamhet är kritisk, undvik shared hosting i form av webbhotell. Satsa hellre på VPS eller egen hårdvara.

Det har inte nog poängteras i trådar om just webbhotell (vilket egentligen gäller det mesta du köper): du får vad du betalar för.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-15, 21:49 #19
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt Visa inlägg
(vilket egentligen gäller det mesta du köper): du får vad du betalar för.
Problemet med de flesta webbhotell i Sverige, dock med ett antal undantag, är just att du inte ens får vad du betalar för.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-16, 11:03 #20
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Binero har enormt stor skillnad i kvalitet mellan olika supportpersoner, nya och erfarna gissar jag. När jag får ett första goddag yxskaft-svar så brukar jag alltid sluta resonera redan där och be att få eskalera till supportchefen eller liknande, det brukar fungera.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017