Kom ihåg mig?

AllTele introducerar IGhost

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-15, 01:17 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by elitasson@May 14 2009, 23:09
...och varför då inte löpa linan ut med att sätta upp kameror i våra hem. Tycker du kan ta initiativ och anmäla dig frivillig till något sådant tartareandesire
Eller vaddå? Har du något att dölja???
Jag har inget att dölja men tycker du tar ner diskussionen till en väldigt barnslig nivå så du får nog leka själv i sandlådan nu. Det är ungefär som att säga "varför inte förbjuda godis och kaffe när kokain är förbjudet?".... Genomtänkt till max.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-15, 01:43 #22
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson
...och varför då inte löpa linan ut med att sätta upp kameror i våra hem. Tycker du kan ta initiativ och anmäla dig frivillig till något sådant tartareandesire
Eller vaddå? Har du något att dölja???
Jag har inget att dölja [...]
Bra, jag kommer och installerar kamerorna imorgon. Haj

edit: Go AllTele!
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-15, 06:54 #23
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
Det här handlar om anonymiseringstjänster där operatören inte sparar någon information om dig. Notera att vi pratar om operatören.

När vi pratar om att FRA/staten/bigbrother/ryska maffian ligger och spanar på alla användare på nätet så är ju inte det första de gör att ringer till din operatör och frågar efter din hemadress. Det mesta går att luska ut ändå med hjälp av att du övervakar just nättrafiken, spelar roll om operatören har något sparat om dig i sina loggar.

Ta bara det faktum att många använder samma inloggning/mailadress till flertalet tjänster. Så, bara genom att övervaka tjänsten i sig så har jag luskat ut vilken domän du använder dig av för mail, kör en whois och hoppsan, då har jag din hemadress redan. Oavsett vilken anonymiseringstjänst du än använder dig för att surfa med.

Så i slutändan så är en anonymiseringstjänst föga nytta så länge ni envisas med att använda era egna mailadresser och dylikt på nätet för att logga in. Det som de flesta anonymiseringstjänster hjälper till med är att de inte sparar loggar på när ni hängt på valfri torrentsida och laddat hem piratkopior.

Det är det som är idén bakom dessa tjänster, de vet vi alla om, men det låter ju bättre att säga att man bara är mån om sin integritet.

Men är ni såpass paranoida att ni inte använder något på nätet som kan spåras till er, tja, på med foliehattarna, hörde att utomjordingarna är på antåg!
WoxAnYv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-15, 11:13 #24
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Citat:
Originally posted by tartareandesire@May 14 2009, 20:08
Man har ju inte så stort behov av tjänsten om man inte ämnar bryta mot lagen i någon mån.
Nu tror jag att AllTele erbjuder tjänsten till sina kunder gratis mest för att dom, liksom andra leverantörer sitter på pottan om IPRED utnyttjas mot deras kunder eftersom dom då hamnar mellan två lagstiftningar och oavsett hur dom gör så åker dom dit. Lämnar dom inte ut uppgifterna enligt IPRED så åker dom på böter, lämnar dom ut uppgifterna så bryter dom mot datalagringslagen och PUL...Inte någon trevlig sits, så därför så vill dom minska problemet genom att mer eller mindre göra IPRED oanvändbar om någon skulle vilja utnyttja den lagen mot en kund hos AllTele.

Att sedan erbjuda samma tjänst till andra är helt enkelt ett sätt att tjäna pengar på folks rädsla/missnöje. Jag har ingen anledning att skaffa den här tjänsten för att dölja mina förehavanden på nätet, men jag skaffar det iallafall för att uttrycka mitt missnöje över den inriktning som skinnpåsarna i maktens korridorer verkar vara inne på där man försöker lagstifta bort saker man inte förstår eller kan kontrollera.

Jag tror att det finns fler med mig som skaffar liknande tjänster av samma orsaker, även om det självklart finns dom som skaffar det av helt andra anledningar...
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-15, 14:23 #25
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Kameror i hemmet kan ju om inte annat användas för att bevisa vem som satt vid datorn.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-15, 23:37 #26
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@May 15 2009, 12:23
Kameror i hemmet kan ju om inte annat användas för att bevisa vem som satt vid datorn.
Jajemensan. Perfekt för alla som inte har något att dölja.

... fast då kommer alla, eller jag menar alla kriminella, för de andra lär ju inte ha några problem med att bli kameraövervakad 24/7 i sitt hem. bara ha plastpåsar på huvudet. Faaaast det kommer nog ett lagförslag som förbjuder det också tillslut

Dold.se - Anonym VPN, dessutom får du nu även en plastpåse. Värde 1kr!!!
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-16, 00:25 #27
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
He he kul att det är motstånd tills sista andetaget för snart blir anonymeringstjänster förbjudna oxå! Varför så intresserade av vad Svennson gör???

Om jag inte minns fel: När stalin hade möten/bjudningar så fotograferades alla besökare, senare så utvärderades alla ansiktsdrag för att identifiera förädare som avrättades om dom hade fel min vid fel tillfälle...
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-16, 00:29 #28
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Kameror i hemmet kan ju om inte annat användas för att bevisa vem som satt vid datorn.

Jajemensan. Perfekt för alla som inte har något att dölja.

... fast då kommer alla, eller jag menar alla kriminella, för de andra lär ju inte ha några problem med att bli kameraövervakad 24/7 i sitt hem. bara ha plastpåsar på huvudet. Faaaast det kommer nog ett lagförslag som förbjuder det också tillslut

Dold.se - Anonym VPN, dessutom får du nu även en plastpåse. Värde 1kr!!!
Förbjuda: Plastpåsar alltså?? Det kanske bara blir nätkassar som blir tillåtna så att man inte kan var anonym... h34r:
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-16, 01:08 #29
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Plastpåsar borde visserligen vara förbjudna, men mest för deras miljöpåverkan.

Edit: stavfel, katt på laptopen :P
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-16, 01:26 #30
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Den här tjänsten lär ju inte hjälpa ett dyft när det nya datalagringsdirektivet dyker upp, då måstre även AllTele lagra all trafikdata i 6 månader, och lämna ut den på begäran från behörig myndighet...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017