Kom ihåg mig?

Unga & Hungriga Webbutvecklare! SE HIT! Startup i "Silicon Valley" känsla!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-10-19, 21:11 #1
Jespercoorell Jespercoorell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 24
Jespercoorell Jespercoorell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 24
Lightbulb Unga & Hungriga Webbutvecklare! SE HIT! Startup i "Silicon Valley" känsla!

Hej,

Har du självförtroendet som säger att du kan förändra världen? Suktar du efter en "silicon valley" start-up-känsla? Är du webbutvecklaren med en hunger så stark att om så behövs, kunna sitta dygnet runt tillsammans med 2-3 andra i ett rum enbart för att skapa något fantastiskt?

Då kan det vara dig vi söker!

Jag är serieentreprenör och en väldigt intensiv sådan.
Jag ser mig själv som ostoppbar och vill enbart jobba med människor som känner likadant. Jag letar ständigt efter den nya "hit;en", och jag tror jag ha den liggandes i min ficka. Jag är marknadsföringsexpert och min styrka är min förmåga att skapa mina visioner med rätt människor som kompletterar mig.

Den jag söker är:

Webbutvecklare - Du har nästintill inga begränsningar i vad du kan skapa. Om jag bad dig vara med och utveckla en sida likt starten av Facebook med 5 andra utvecklare svarar du, "det fixar jag".

Du är mellan 18-30 år - Varför spelar ålder roll? När du är ung har du oftast inget och förlora samt inte lika mycket ansvar att bära som tar fokus ifrån dig. Du kan gå all in.

Du bor eller kan resa till Stockholm.

Om detta är du, skicka ett mail till jesperretail@gmail.com

Jag ser fram emot att höra från dig!
Fånga mitt intresse!

Med vänlig hälsning,
Jesper

Senast redigerad av Jespercoorell den 2016-10-19 klockan 21:25
Jespercoorell är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-29, 10:31 #2
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Jespercoorell Visa inlägg
Du är mellan 18-30 år - Varför spelar ålder roll? När du är ung har du oftast inget och förlora samt inte lika mycket ansvar att bära som tar fokus ifrån dig. Du kan gå all in.
Tycker tvärtom, med ålder kommer erfarenhet och ansvarstagande. Den mest erfarna och framgångsrika ehandlaren jag någonsin kännt var 54 år gammal.

Kan säga att ha barn är extremt motiverande och skapar driv som annars inte skulle finnas där.

"inget att förlora"...

Tvärtom här också, har man barn så har man barnens lycka och framtid att förlora, som gör att man får magiska krafter och kämpar onaturligt mycket.

Barn hjälper också med ansvarstagande och mognad, man går inte ut och festar i månader eller reser runt på lyxsemester bara för att man tjänat några miljoner, tvärtom man jobbar i samma takt med samma fokus för att öka tillväxten.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-30, 06:36 #3
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
[...]Barn hjälper också med ansvarstagande och mognad, man går inte ut och festar i månader eller reser runt på lyxsemester bara för att man tjänat några miljoner, tvärtom man jobbar i samma takt med samma fokus för att öka tillväxten.
En förälder stannar heller inte 4 dygn i sträck på kontoret för att hinna med en orealistisk deadline – ett resultat av stram ekonomi å press från investerare. De TS letar efter är en person med 100% fokus på jobb med minimal extern stimuli, te.x barn och familj.

Rekommenderar dig å läsa Elon Musks biografi. Har pratar bl.a om anställningsprocessen på SpaceX och Tesla, hur han personligen ringer runt till universiteten för att plocka studenter direkt från skolan, i bland inte ens färdigexade. Runt 20%, om jag*minns siffran rätt, orkar inte 80h+veckorna mer än några månader.

Under SpaceXs första uppskjutning sov anställda 10m från Falcon 9 (raketen) i månader då de va för jobbigt att ta sig från avfyrningsplatsen.

De här är ett extremt exempel, men en dröm för många rekryterare. Chansen att de här engagemanget och risktagande finns hos en äldre person är, enligt min (och Musks) mening mycket liten.

Här är några relevanta citat från boken.

Citat:
Ursprungligen postat av Musk
People tend to over-weigh risks on a personal level. It's one thing if you've got a mortgage to pay and kids to support, so that if you were to deviate from your job, well, how are you going to feed your family and pay the rent? That's understandable, but let's say you're young and you're just coming out of college, what are your risks? You're not going to starve, certainly not in any kind of modern economy. It's so easy to earn enough money just to live somewhere and eat food. Very easy to do. So I don't know what they're afraid of. Mostly afraid of failure, I think, but people should be less risk averse, when there's not much at risk.
Citat:
Ursprungligen postat av Author
Musk sought out young overachievers, personally calling top students in aerospace programs and recruiting them over the phone. “I thought it was a prank call,” said Michael Colonno, who heard from Musk while attending Stanford. “I did not believe for a minute that he had a rocket company.” Once the students looked Musk up on the Internet, selling them on SpaceX was easy. As word of SpaceX’s ambitions spread, top engineers with a high tolerance for risk from Boeing, Lockheed Martin, and Orbital Sciences fled to the upstart, too.

Senast redigerad av Nerix den 2016-10-30 klockan 06:38
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-30, 07:01 #4
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Nerix Visa inlägg
En förälder stannar heller inte 4 dygn i sträck på kontoret för att hinna med en orealistisk deadline
Beror nog på verksamheten också, jag jobbar dygnet runt 24/7 har klonat mig själv 10X tack vore outsourcing.

Men om det är något som kräver att jag är på plats för att bygga en rymdraket då är det svårare med familj, men det finns också dagis och skola för barnen. Men när det gäller ehandel så går det nästan alltid bra med outsourcing så länge man organiserar samt planerar allt rätt och dubbelkollar allt så att resultatet av arbetet ser bra ut.

Beror nog också på hur man ser på saker och ting, jag personligen skulle aldrig sitta och lära mig programmering i flera år och sedan arbeta hårt och länge för att skapa något, jag skulle hellre bara betala en eller flera personer i ett billigare land att göra det jag vill ha gjort. Tid är pengar, varför göra det själv när folk står i kö för att göra jobbet.

Internet förändras för snabbt, skulle jag sitta och göra grovjobbet själv skulle möjligheterna vara borta tills jag är klar. Visst finns det jobb man bör göra själv, att ha koll på domänerna är ett av dem. Av säkerhets skäl tar jag alltid hand om mina domäner själv och kommer fortsätta med det även om jag har 100+ som jobbar för mig.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-10-30 klockan 07:04
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-30, 13:22 #5
SvanteH SvanteH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 118
SvanteH SvanteH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 118
Inne på Lindalicious spår också, det är inte raketforskning utan webbutveckling. Om en arbetsgivare kräver 80 timmar i veckan så ja, någon ung klarar sig säkert längre men det är ohållbart och låter knappast attraktivt i mina ögon.

Sätter arbetsgivaren en orealistiskt deadline med stram ekonomi så sköts inte företaget bra och krävs det kontinuerlig övertid (betald då hoppas jag) så bör man se över att rekrytera fler.

Citat:
du oftast inget och förlora samt inte lika mycket ansvar att bära
Låter ju helt sjukt förövrigt.
SvanteH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-30, 14:09 #6
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Skulle någon moderator kunna flytta ut diskussionen? Fortsätter gärna, men känns inte riktigt som att ämnet hör till forumet; Samarbetspartner sökes.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-31, 00:20 #7
kodochredbull kodochredbull är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 67
kodochredbull kodochredbull är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 67
Fattar inte vem som skulle vara intresserad av detta. Jag är i åldersspannet men man kan jobba på en annan startup med (antagligen) bättre betalt och med vanliga arbetstider.

Det här luktar som att du vill ha någon som du kan utnyttja så mycket det bara går. För att ta ett exempel så skriver du ingenting om vad du erbjuder utan bara en massa krav på att man ska kunna arbeta 24/7 vilket vem som helst fattar är ohållbart.

Om man är en erfaren och duktig entreprenör fattar man att man producerar bäst när man hjärnan är utvilad och det får man med god sömn och fritid.
kodochredbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-31, 05:16 #8
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av kodochredbull Visa inlägg
Fattar inte vem som skulle vara intresserad av detta. Jag är i åldersspannet men man kan jobba på en annan startup med (antagligen) bättre betalt och med vanliga arbetstider.

Det här luktar som att du vill ha någon som du kan utnyttja så mycket det bara går. För att ta ett exempel så skriver du ingenting om vad du erbjuder utan bara en massa krav på att man ska kunna arbeta 24/7 vilket vem som helst fattar är ohållbart.

Om man är en erfaren och duktig entreprenör fattar man att man producerar bäst när man hjärnan är utvilad och det får man med god sömn och fritid.
Det låter som ett "ide":
Citat:
Jag letar ständigt efter den nya "hit;en", och jag tror jag ha den liggandes i min ficka.
Det kanske fungerar men man bör testa först, kanske skapa ett test projekt snabbt och annonsera på google adwords för att se om det verkligen fungerar. Man måste testa det på något sätt.

Själv satsar jag bara på projekt som jag vet med 100% säkerhet att det finns pengar att tjäna.

Enda anledningen till att jag gick lite offtopic i denna samarbetstråd är för att det finns en till tråd med exakt samma innehåll:
http://www.wn.se/t1067453.html

Såg lite ut som spam.

Citat:
Om man är en erfaren och duktig entreprenör fattar man att man producerar bäst när man hjärnan är utvilad och det får man med god sömn och fritid.
Håller med helt, det är inte hur mycket och hur hårt man jobbar, tvärtom det är hur man planerar och organiserar/utför det hela som avgör resultatet.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-16, 15:57 #9
Jespercoorell Jespercoorell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 24
Jespercoorell Jespercoorell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 24
Precis. Och därför är ni inte entreprenörer, ni är arbetare vilket är fullt acceptabelt. Men det är inte det jag söker. Jag söker webbutvecklare som tänker som en entreprenör.
Det här är inget jobb, det här ska vara en passion! Varför det blivit två trådar är för att det blev något fel så trodde jag var tvungen att posta om.
Jespercoorell är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-16, 19:46 #10
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Jespercoorell Visa inlägg
Precis. Och därför är ni inte entreprenörer, ni är arbetare vilket är fullt acceptabelt.
Ok, det här blir roligt

Från wikipedia:
Entreprenörskap kan definieras som "förmågan att identifiera möjligheter och skapa resurser för att ta tillvara dessa möjligheter". Entreprenörskapet får någonting att ändra riktning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Entrepren%C3%B6r
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
html, php, programmerare, utvecklare, webbutvecklare


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017