Kom ihåg mig?

Media4you SEO byrå - erfarenheter?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-09-15, 10:41 #1
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Standard Media4you SEO byrå - erfarenheter?

Hej,

Finns det någon här som har några erfarenheter av Media4you i Kalmar?

Vi har levererat en webbsida åt ett företag för en dryg vecka sedan efter att en tidigare utvecklare gjort om allt och ignorerat all deras historik. D.v.s. inte gjort några 301r över huvudtaget, så de har rasat som en sten i serpen.

Nu har de då påbörjat sin omindexering i Google efter att vi lanserat och försökt fixa till det mesta, vi har dock inte sålt någon SEO utöver att 301:a gamla sidor m.m.

Nu har dock detta företag (Media4you) som ska ha hand om deras SEO skickat ut röda pilar neråt, utan någon information om vad det gäller för sökord etc. till kunden i fråga.

Detta är den enda informationen vi fått: https://www.similarweb.com/website/vitargo.se

Känns lite olustigt, så då jag inte hittar någon information om de på nätet utöver deras egen hemsida och lite information på allabolag så börjar man undra vad det handlar om. Borde man inte ge en lite mer specifik rapport?

Stort tack på förhand om ni har erfarenheter av dessa.
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-15, 17:56 #2
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Jag har inga erfarenheter av det företaget. Jag kan tycka att ett SEO-företag borde ha bättre rapportering än Similarweb, men det beror ju lite på vad som har avtalats också. Det bästa är väl att man som kund har en egen lösning för ranktracking ifall man senare vill byta leverantör av SEO eller ta hand om det själv.

Ta kontakt med företaget och be dem vara mer specifika. Om det inte ingår i tjänsten så får kunden använda någon av tjänsterna som finns för ranktracking.
Gigena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-16, 23:28 #3
rulle rulle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 87
rulle rulle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 87
Ingen erfarenhet av Media4you i sig. Dock noterade jag en sida som de "fixat" åt ett företag. När sidan gick live gick länkar på sidan till demon av WP-temat som de använde. Företagets högsta träff på Google vid sökning på företagets namn var broken.
rulle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
media4you, sökbyrå, sökmotoroptimering


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017