Kom ihåg mig?

Säger hejdå till WN

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-24, 23:13 #11
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Kan tänka mig ålderskillnaden bland medlemmarna gör en hel del ja. Jag skulle nog önska det fanns lite mer "laganda" på nåt sätt på sveriges största webmaster forum . Men som någon tidigare sa är det som att önska sig fred på jorden . Dock tycker jag inte om denna jämförelse för så svårt är det inte att arbeta fram ett forum där alla ska trivas på . dock har även jag många favoriter här på WN som jag riktigt njutit av att få lära känna och läsa inlägg av, många kompetenta inom sin genre och webben i överlag.

Senast redigerad av knullis den 2012-04-24 klockan 23:23
knullis är inte uppkopplad  
Oläst 2012-04-24, 23:41 #12
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Riktigt synd..
Egentligen är WN ganska tråkigt men det är ju det största forumet för sitt ändamål i Sverige så en hel del bra inlägg och trådar postas här, trots allt.

Det jag stör mig mest på är att folk hela tiden hänvisar till "ålderskillnaden" och att "de yngre förstör forumet". Jag tycker precis tvärtom. Nu kan man väl tycka att jag är partisk eftersom att jag tillhör den yngre generationen men jag tycker faktiskt att de är just de äldre personerna här på forumet som är sura, bittra och klankar ner på andra gång på gång, inte minst varandra.

Jag håller också med om att det finns moderatorer här på WN som drar ner stämningen totalt och som medvetet verkar tycka tvärtemot alla andras åsikter bara för att.

Försök att förlöjliga och göra narr av andra personer samt komma med ironiska och sarkastiska inlägg verkar vara en favoritsyssla.

Det är sjukt tråkigt att det måste vara så här när det trots allt finns en möjlighet att göra forumet till ett fantastiskt community för nya webmasters såväl som gamla veteraner. Med lite mer engagemang från ledningen där förslag från medlemmarna faktiskt tas på allvar och införs samt ett gemensamt försök att höja stämningen på forumet så behövs det inte så mycket mer för att forumet ska bli utmärkt.

Knullis är en vettig person som postar bra inlägg som jag 9 gånger av 10 håller med om. Han har även lyckats inom sin bransch och är allmänt en intressant person som betytt mycket för WN.se och som det är tråkigt att inte se mer av här på WN.se.
Dakota är inte uppkopplad  
Oläst 2012-04-24, 23:45 #13
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Jo jag menade aldrig att de unga skulle förstöra mer än de gamla gör. menade mest att ålderskillnaden verkar vara den som på nåt spelar in rätt mycket i den dåliga stämningen och att man klankar på varandra. unga nybörjare försöker lära sig saker, men gamla rävar skrattar och hånar dem istället för att hjälpa till. vet inte vad som är värst unga spolingar som desperat försöker lära sig eller gamlingar som tror sig veta allt och bara hånar.... egentligen är väl ingen av dem värst utan bara det att dessa två grupper sällan håller med varandra .....
Sen är det detta med moderatorerna - om det nu är flera som stör sig på dessa, är inte de utbytbara? jag vet att det är många som slutat på wn delvis pga vissa moderatorer här, och för att ledningen inte riktigt har tid för att göra saker bättre här på wn, har det aldrig slagit ledningen att man kanske skulle satsa på att ta in folk som moderatorer - eventuellt admins som brinner för detta och har tid att lägga ner för att alla ska trivas?

och tack Dakota det värmde =)

Senast redigerad av knullis den 2012-04-24 klockan 23:51
knullis är inte uppkopplad  
Oläst 2012-04-24, 23:52 #14
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Jo jag menade aldrig att de unga skulle förstöra mer än de gamla gör. menade mest att ålderskillnaden verkar vara den som på nåt spelar in rätt mycket i den dåliga stämningen och att man klankar på varandra. unga nybörjare försöker lära sig saker, men gamla rävar skrattar och hånar dem istället för att hjälpa till. vet inte vad som är värst unga spolingar som desperat försöker lära sig eller gamlingar som tror sig veta allt och bara hånar.... egentligen är väl ingen av dem värst utan bara det att dessa två grupper sällan håller med varandra .....

och tack Dakota det värmde =)
Ah, det var inte ett svar på att du skrev det där om ålderskillnaden utan det var mer menat åt alla andra medlemmar som ofta skriver sådant i sina inlägg. Men kan förstå och hålla med dig om att det säkert har att göra med att två åldersgrupper lätt tycker olika. Men samtidigt så känns det som sagt som att det främst är de äldre personerna som är lite bittra mot alla, även varandra

Och jag undrar också om det inte är möjligt att i alla fall ta in några nya moderatorer eller administratörer. Vore trevligt och säkert bra för forumet med lite nya mods och admins.
Dakota är inte uppkopplad  
Oläst 2012-04-25, 00:00 #15
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Riktigt tråkigt!!

Jag håller helt och hållet med dig Knullis, även fast jag inte har varit medlem på wn allt för länge (4 år drygt.. Dock under ett annat användarnamn tidigare). Det var bättre förr som man brukar säga..
jonssondesign är inte uppkopplad  
Oläst 2012-04-25, 00:15 #16
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Irroniskt skall jag inte säga det är då det låter fel, utan snarare tråkigt sammanträffande som hände gällande dina andra trådar som fick din bägare att rinna över. Men saken jag ville komma till är hur tänd och glad du var ang WN träff förra månaden, visserligen så blev de mindre flopp då ingen var på och utfallet blev nada. Öppeheten har nog minskat och klankandet på forumet har växt men de har varit väldigt trevligt när man väl har träffat folk från forumet, men ofta är dessa personer man träffat varit rätt passiva i forumet numera.
BarateaU är inte uppkopplad  
Oläst 2012-04-25, 01:20 #17
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
går det för sig att få mina 1400 inlägg raderade och mitt konto bortaget må tro?
knullis är inte uppkopplad  
Oläst 2012-04-25, 02:55 #18
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Klart att du ska stanna kvar på forumet. Det känns lite väl radikalt att radera hela sitt konto, bara därför att man har hamnat på kant med några moderatorer och fått ett antal inlägg raderade.

Att kräva att alla ens inlägg ska tas bort, är dessutom en orimlig begäran. Dina inlägg ingår i trådar och bildar en helhet med andras inlägg. Du har besvarat andras frågor och fått dina egna frågor besvarade. Raderar man dina inlägg, så är allt som återstår ett antal obesvarade frågor och ett antal svar utan frågor - dvs meningslös rappakalja.

Jag gillar dig knullis. Både som person och som webmaster. Du brukar ha skinn på nästan, så jag förstår inte varför du väljer att uppföra dig som en primadonna i det här fallet? Du överreagerar och verkar inte se det själv. Förmodligen därför att du är arg.
Gustav är inte uppkopplad  
Oläst 2012-04-25, 03:45 #19
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Gustav joodå gillar dig med =) joo skinn på näsan men när jag märker jag bara blir irriterad av att vara medlem får de vara nog. Ja behåll posterna då om de är viktiga för forumet skiter i vilket bara ni raderar mitt konto nu . Medlemmarna utgör en viktig del av forumet, nästan egentligen hela delen. Jag vill inte va en av medlemmarna som bidrar till WN längre.
knullis är inte uppkopplad  
Oläst 2012-04-25, 08:06 #20
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Jag och andra har igenom åren föreslagit ett tiotal förbättringar, inget av dem införs - vissa av dem totaldissas fast röstningar visar att majoriteten av wn medlemmarna är för dessa. Trivs inte med den diktatur som pågor här och att demokrati inte alls existerar. trött på att trådar raderas och inga anledningar ges. det är tex väldigt oklart för mig varför en tråd jag skriver om ett spamprogram anses som egen reklam. en viss moderator hoppas nästan på folk på daglig basis på detta forum senast när pralbin skrev ett svar i en av mina trådar om vad man tycker om tågvärdarna om de gör fel eller rätt.
Har du tänkt på att "spamprogrammet" är en av dina största konkurrenter? Jag har läst dina inlägg och de handlar lika mycket om hur bra ditt eget program är som hur illa det konkurrerande programmet är. Du har dessutom skrivit flera inlägg på samma tema under flera timmar utan att någon annan visat något intresse för det du skriver.

Jag vet inte om jag ser någon större skillnad på att en konkurrent spammar dig eller att du spammar WN, tyvärr.
jonny är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017