Kom ihåg mig?

Feedback på ny storsatsning

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-07-05, 13:59 #11
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av SmickSmack Visa inlägg
Gillar allt! Inte speciellt konstruktiv kritik... Snygg sida, snygga produkter, snabbt, och gillar även er storytelling som ger en speciell känsla av "gentlemannamystik" när man är inne på sidan. Kan inte annat än att gratulera.
Tack så mycket!

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Zetterberg Visa inlägg
Mycket snyggt!

1. Jag skulle flytta upp /media/images/promo-watch.png högre upp, precis över rubriken eller precis under "Discover mode".

2. Saknar bakgrunds-story kring varför märket har startats och av vem eller vilka.

3. Hur skiljer sig klockorna från andra liknande varumärken? Snyggt och prisvärt, antar jag, men mer?
Tack för feedback!

1) Menar du ovanför huvudrubriken?
2) Det finns ju Our Story, tycker du den bör förbättras?
3) Förutom att de är (förhoppningsvis) estetiskt tilltalande för målgruppen är det mer fokus på kvalité än vinstmarginal vilket skiljer oss åt en aning. Lägre vinstmarginal för ett mer långsiktigt tänk. Dessutom är det en hel del bakgrundsarbete bakom varje klocka (exempelvis 1863 - romerska tecken, svart/guld, 1921 med Cloud de Paris/Louvre-inspiration m.m). Förhoppningsvis sticker vi ut lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Viking Visa inlägg
På den här sidan:
https://ambassadorwatches.com/collec...age-black-1921

De 3 klockorna i rad går inte utläsa i mobilt (responsivt) läge.
Testa refresha, ändrar i DOM baserat på skärmstorlek och därför hänger vissa element inte med om du refreshar från desktop->mobil utan refresh.
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2016-07-05, 14:03 #12
eNamn eNamn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 90
eNamn eNamn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 90
Med ambassador punkt com
skulle klockorna bli än mer exklusiva.
Köpläge ni innan ni blir för stora? (storsatsning)
eNamn är inte uppkopplad  
Oläst 2016-07-05, 14:10 #13
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av eNamn Visa inlägg
Med ambassador punkt com
skulle klockorna bli än mer exklusiva.
Köpläge ni innan ni blir för stora? (storsatsning)
Den står som 'Not for sale' och skulle dessutom kosta alldeles för mycket, pengar som hellre läggs på marknadsföring!
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2016-07-05, 14:20 #14
eNamn eNamn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 90
eNamn eNamn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 90
Men ni har http://ambassador.watch ser jag
eNamn är inte uppkopplad  
Oläst 2016-07-05, 14:28 #15
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Tack till alla som gett feedback!

Lite motfrågor!
  • Är filmerna på vardera klockmodell enkla att hitta? Play-Video knappen dvs
  • Inte många har gått igenom hela checkout-processen, är den tydlig nog?
  • Order successful-sida samt epost - ger den ett bra intryck - så köpare känner sig trygg efteråt?
  • Är priserna bra för det intrycket som ges? Öka/sänka en aning?

För att betala:
Kortnr: 4111 1111 1111 1111
CVV: 123
Expiry: 12/16
Namn: Test test

Eller använd Trustly som också är i test-mode
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2016-07-06, 00:12 #16
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Ja vad ska man säga.. Tänkte först bara läsa i tråden men inte skriva (som jag brukar göra). Men kunde inte hålla mig från att skriva i denna tråd. Känns som marknadsföringen är det enda som är kvar för er.. innan ni kommer håva in pengar på detta. Allt annat är ju redan klockrent. Sjukt snygg hemsida.. verkligen tilltalande. Men det mest imponerande är ju att ni tagit fram klockor också! Dock kan det bli tydligare vart man spelar upp video.
Dakota är inte uppkopplad  
Oläst 2016-07-06, 02:54 #17
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Ja vad ska man säga.. Tänkte först bara läsa i tråden men inte skriva (som jag brukar göra). Men kunde inte hålla mig från att skriva i denna tråd. Känns som marknadsföringen är det enda som är kvar för er.. innan ni kommer håva in pengar på detta. Allt annat är ju redan klockrent. Sjukt snygg hemsida.. verkligen tilltalande. Men det mest imponerande är ju att ni tagit fram klockor också! Dock kan det bli tydligare vart man spelar upp video.
Tack för de fina orden Dakota!

Citat:
Ursprungligen postat av majkehl Visa inlägg
Hallå!

Stör mig smått på laddningsanimationen där klockan "fade'as" ut och kommer in igen från höger sida medan urverket bibehåller sitt ursprungliga utseende. Skulle haft ett bättre "flow" om själva urverket följde med(tror jag?)

Hmm.. Ska testa och se om det blir bättre!

Vad gäller videoknappen så hittade jag faktiskt inte den förrän jag läst att det skulle finnas en, så den skulle väl definitivt kunna lyftas fram. Kanske lägga bredvid "+" på förstasidan? Tycker den får för lite fokus där den ligger nu.

Ja, för att lösa detta (trodde vi) gjorde vi så knappen roterade - men tydligen fungerade inte det så bra. Ska klura på det.

Checkouten ser smidig ut. Saknar väl ev. möjligheten att beställa som gåva (kunna välja olika betalnings- och leveransuppgifter, inslagen lite fint kanske?). Skulle väl heller inte skada att se hur klockan levereras: mina klocknördar till vänner gillar nästan lådan lika mycket som urverket i många fall :-)


Dessvärre kommer inte fraktalternativ upp och jag kan inte ta mig vidare till betalningssidan (fastnar på "Waiting for confirmation..." efter att ha fyllt i fälten på första checkoutsteget). Funkar dock fint på mobil.

Däremot så i sista steget i checkouten på mobil så finns det två checkoutknappar, en under betalningsalternativ och en under order summary. Båda kanske går att använda men jag skulle nog ha tagit bort den övre och låtit kund granska beställning en sista gång.

När väl beställningen är lagd kommer man vidare till /order_successful/{{ordernummer}}/. Tror ni bör tänka över den lösningen ni har nu då det innebär att man med enbart ordernummer kan komma över folks epostadress och leveransinfo (eller har jag fel?). Maska gärna! Vad händer om den datan crawlas t.ex?

Tycker mailet som skickas ut skulle kunna få lite mer färg och stil i klass med hemsidan.

Skicka som gåva ska fixas! Gällande förpackning kommer det finnas på våra sociala medier - tror du det behövs på hemsidan också?

Att fraktalternativ inte kommer upp berodde nog på att vi höll på att routa om vår server så den har en direktanslutning mot Cloudflare. Tror du olyckligtvis testade i precis den studen. Testa gärna igen!

Gällande order-successful har du helt rätt, glömt det helt och hållet. Smart!




Tycker ni kan lägga till lite kort företagsinfo i footern. Åtminstone ett företagsnamn eller en adress utöver er URL. Samma sak med footern i mailet som skickas ut.

Och likt någon annan så skulle jag väl gärna se mer om vilka som står bakom företaget.

Står på todon! Möjligtvis på textpage (med policy m.m)?

Vad gäller prissättning så är det en jättesvår sak att spekulera i och ha åsikter kring - det handlar väldigt mycket om vilket varumärke man vill bygga och vilka känslor man vill förmedla. Men med det sagt tycker jag inte det är orimligt med den prissättningen ni har nu.

Å andra sidan så kanske ni med en lite högre prissättning skulle få en mer exklusiv skara kunder och arbeta med kampanjer/kuponger för att få mer av en mängdförsäljning? En sån lösning skulle väl vara en god idé om det exempelvis är låg tillgång men hög efterfrågan. :-)

I övrigt en snygg och välgenomtänkt sajt både i webb/copy/foto. Bra jobbat och lycka till! Har ni någon maillista man kan skriva upp sig på för att få veta när ni lanserar? Man blev ju lite köpsugen nu...

mvh
Mikael

(Desktop: Chrome Version 51.0.2704.103 m, Win10.
Mobil: Chrome Version 51.0.2704.81, Android 5.1.1)
Tack så oehört mycket! Riktigt riktigt bra feedback. Jag slänger iväg ett PM när vi lanserar (väldigt snart) med en generös rabattkod. Tack åter igen!
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2016-07-06, 09:06 #18
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Imponerande, bra jobbat! Ska bli roligt och följa projektet. Önskar er all lycka till!
zenda är inte uppkopplad  
Oläst 2016-07-06, 11:37 #19
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 229
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 229
Roligt projekt!

Utan att gå in på det språkliga i övrigt, så skulle jag skippa "inte-meningen" i introtexten. Den ger en lite negativ känsla, även om tanken är tvärtom.

Före:
"Ambassador watches exceed the standard. They are not mediocre, common, or antiquated. But instead, are testaments to exceptional craftsmanship that are instant classics which transfix everyone. Be a part of greatness. Be an ambassador."

Efter:
"Ambassador watches exceed the standard. They are testaments to exceptional craftsmanship that are instant classics which transfix everyone. Be a part of greatness. Be an ambassador."

Volvo skulle t ex undvika att skriva:
"Våra bilar är inte tråkiga, fyrkantiga och klumpiga."
Lime är inte uppkopplad  
Oläst 2016-07-07, 05:08 #20
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 193
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 193
Jag har nu gått igenom sidan.
Kommer säkert gå bra mot målgruppen
Dock detta:
-byter du armband byts bilden till första i serien igen, vill att samma vinkel behålls mellan bildbytena
-la en klocka i kundkorgar, valde Explore straps men kom bara tillbaka till klocksidan
-kan man ha alla klockband till alla olika modeller, i såfall varför har ni en uppdelning på klockmodell på armbandssidan
-låter som man måste ringa någon "speak" av er för en retur, borde stå att man kan maila också kanske

Testad på iPad
Tsarraz är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017