Kom ihåg mig?

Spåra en google annons?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-11-11, 16:03 #1
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
Question Spåra en google annons?

Hej,
undrade ifall någon har lust att hjälp till med att förklara steg-för-steg hur man ska gå till väga för att spåra en Google Adwords annons.

Jag har nu skapat en kampanj medhjälp av Google Adwords. Det jag vill åstadkomma är att kunna se exakt hur många som faktiskt blev betalande medlemmar på sidan.

Alla betalande medlemmar kommer till /ThankYou.aspx efter genomför betalning, så det borde väl kunna gå att spåra rent logiskt.

Men hur sätter jag upp det?
naak2803 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-11, 16:28 #2
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
Edit:
Jag har testat med verktyget som heter "Conversion" på Adwords... problemet där verkar vara att den visar "conversion" även om det inte kom ifrån adwords kampanjen.
naak2803 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-12, 08:07 #3
Seoseon Seoseon är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2015
Inlägg: 33
Seoseon Seoseon är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2015
Inlägg: 33
Om du redan kan se alla konverteringar i AdWords så måste du redan ha spårningskoden på din hemsida, stämmer det?
https://support.google.com/adwords/answer/6095821?hl=sv

I AdWords bör du endast se konverteringar som kommer därifrån, dessutom kan du se konverteringar per kampanj. Om du går till överblicken så kan du se raden med din kampanj och en spalt som heter Conversions. Lätt som en plätt!

Jag antar att du använder dig av Google Analytics och har länkat det till ditt AdWords-konto - Om inte så bör du göra det.
https://support.google.com/adwords/answer/1704341?hl=sv

I analytics ser du alla konverteringar, oavsett källa (om du har satt upp målen korrekt).

Det finns flera olika sätt att se detta på via Analytics. Du kan exempelvis gå till alla konverteringar och filtrera efter källa, där du anger den specifika kampanjen du vill mäta. Du kan även gå till Acquisition > AdWords > Campaigns > Din kampanj.

Jag hoppas att du åtminstone får ett hum om hur man gör efter detta inlägg.
Seoseon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-12, 10:42 #4
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
Citat:
Ursprungligen postat av Seoseon Visa inlägg
Om du redan kan se alla konverteringar i AdWords så måste du redan ha spårningskoden på din hemsida, stämmer det?
https://support.google.com/adwords/answer/6095821?hl=sv

I AdWords bör du endast se konverteringar som kommer därifrån, dessutom kan du se konverteringar per kampanj. Om du går till överblicken så kan du se raden med din kampanj och en spalt som heter Conversions. Lätt som en plätt!

Jag antar att du använder dig av Google Analytics och har länkat det till ditt AdWords-konto - Om inte så bör du göra det.
https://support.google.com/adwords/answer/1704341?hl=sv

I analytics ser du alla konverteringar, oavsett källa (om du har satt upp målen korrekt).

Det finns flera olika sätt att se detta på via Analytics. Du kan exempelvis gå till alla konverteringar och filtrera efter källa, där du anger den specifika kampanjen du vill mäta. Du kan även gå till Acquisition > AdWords > Campaigns > Din kampanj.

Jag hoppas att du åtminstone får ett hum om hur man gör efter detta inlägg.
aha tackar! ja jag hade missuppfattat lite. Trodde att efter att ha länkat ihop konton så skulle jag endast se konverteringar som faktiskt kom från AdWords i Analytics. Men det kan jag då snedast se i AdWords?
naak2803 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017