Kom ihåg mig?

Söker feedback för DomainStats.io

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-06-20, 15:03 #31
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Nu har jag även släppt backlinks data i detta API.

Länkar till en viss domän:
http://api.domainstats.io/links_to/c...ret_token=test

Länkar från en viss domän:
http://api.domainstats.io/links_from...ret_token=test

Något som ni ser som bör ändras eller korrigeras? Synpunkter på något?

Välkommen att använda detta, det är gratis. Ge gärna feedback.

Jag vet att servern går lite segt just nu men det kommer att lösa sig senare när jag migrerat fler MySQL tabeller till Cassandra.

Senast redigerad av Jim_Westergren den 2016-06-20 klockan 15:05
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-06-23, 18:33 #32
Proteins avatar
Protein Protein är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 26
Protein Protein är inte uppkopplad
Nykomling
Proteins avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 26
Enligt Googles egna utvecklarverktyg pagespeed är sidan svårslagen! i mobilversionen
100/100 i hastighet
100/100 i användarupplevelse
Duktigt imponerande, har aldrig sett en full pott tidigare
https://developers.google.com/speed/...%2F&tab=mobile
När det gäller hastigheten för hur sidan representerar sig på en vanlig dator blir det dock något avdrag för de komprimeringsvinster som kunde göras av screenshots enligt Google algoritmen är det bara pyttesmåbilder iofs som anges kunna komprimeras med upp till 75% (rent teoretiskt) om det gäller i verkligheten rent praktiskt är jag inte lika säker på. Återkoppla gärna.

82/100 vanlig dator
En arkiverings som gjordes av det höga resultatet blev dock lite lägre med bara 99/100 med ett minus med förslag om att dra ned serverns responstid. https://archive.is/phpdI det är verkligen php de luxe.

Funderar dock lite över stabiliteten i resultatet (vilket man dock måste vara inloggad för att se)
http://domainstats.io/domainstats.io
DomainStats.io Backlink Score: 597 (-335) tillsammans med Referring Domains: 1459 (+989)
Spontant förstår jag inte korrelationen, något du kan förklara lite närmare Jim?
Protein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-06-29, 11:01 #33
Proteins avatar
Protein Protein är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 26
Protein Protein är inte uppkopplad
Nykomling
Proteins avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 26
Oh, sedan blir man förstås nyfiken på vilket verktyg du har använt för att få ned storleken på bilderna så bra så att google inte har något att invända för mobil läsning, liksom vilket du har använt för dator läsning och om det behöver skilja något när det gäller verktyg. Vilket komprimerings verktyg brukar du använda för bilderna?
Protein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-12, 11:05 #34
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Hej "Protein",

Citat:
som anges kunna komprimeras med upp till 75% (rent teoretiskt) om det gäller i verkligheten rent praktiskt är jag inte lika säker på. Återkoppla gärna.
På startsidan så visar jag dessa bilder i en mindre storlek än deras original. Bäst hade ju varit att skala ner själva bilden och att inte göra detta med CSS - och det är detta Google med rätta reagerar på. Men jag kommer inte göra detta eftersom det handlar om miljontals sådana bilder för mig och jag inte vill spara dubbla kopior.

Citat:
DomainStats.io Backlink Score: 597 (-335) tillsammans med Referring Domains: 1459 (+989)
Spontant förstår jag inte korrelationen, något du kan förklara lite närmare Jim?
Domainstats.io fick en hel del spammiga inlänkar ett tag. Så Referring Domains har ökat markant men "DomainStats.io Backlink Score" detectar att dessa nya inlänkar är av dålig kvalitet och ger avdrag på poängen.

Citat:
Oh, sedan blir man förstås nyfiken på vilket verktyg du har använt för att få ned storleken på bilderna så bra så att google inte har något att invända för mobil läsning
Det stora tricket här är att jag inte laddar bilderna som inte syns om det är mobil. Många gör misstag med detta och endast till exempel döljer bilderna för mobil men de laddas ändå i bakgrunden. Genom att sätta bilden som en bakgrund på en div och skriva över denna bakgrund med none på mobil så löser man detta.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-12, 11:08 #35
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jag har precis byggt denna och skulle gärna vilja få feedback på den:

Backlinks Countries Lookup Tool
http://domainstats.io/tools/backlinks-countries

Den är faktiskt riktigt grym om jag får säga det själv. Jag testade med droplistan för .com på 13000 domäner och det tog bara 20 sekunder och jag kunde direkt se vilka som har svenska inlänkar.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-10-05, 09:43 #36
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jag tänkte återkomma i denna tråden nu ca 2 år senare.

Jag skaffade investeringskapital, anställde utvecklare och vi startade det maffiga arbetet att dels göra en helt ny front end och dels skriva om alla mina ca 15 tusen rader php kod till objektorienterad MVC i nytt eget ramverk med strict typing. Ytterliggare ca 7 dedikerade servrar skaffades också för cassandra och redis. All kod testades ordentligt.

Detta arbete är nu klart. Vi har även gjort en massa nya features, till exempel rank trackern https://domainstats.com/rank/ min egen siffra Domainscore: https://domainstats.com/pages/domainscore och mycket mer.

Nu ska vi påbörja en lanseringsperiod. Spännande detta.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-10-05, 09:59 #37
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Jag har använt verktyget lite från och till. Jag har väl bara en enda sak jag inte gillar med det, så det är ett bra betyg med andra ord. Men - jag hittar inte var jag sätter mitt egenvalda lösenord (att hela tiden använda ett slumpat lösenord är säkert säkrare i teorin, men inte i praktiken när det inenbär att jag som inte har en lösenordshanterare måste begära nytt lösenord via "glömt lösenordsfunktionen" varje gång.

mvh
Ola
Kackalorum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-10-05, 10:45 #38
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Hej Ola,
Ja mitt val att göra detta för Domainstats kanske inte är helt korrekt i praktiken... Men du ska ju aldrig aldrig använda samma lösenord på mer än 1 sajt. Gör du det så är det bara en tidsfråga innan du förlorar viktiga konton. Sajter och dumpar av databaser med användarnas lösenord läggs regelbundet upp på internet av hackare.
Kan inte din webbläsare i alla fall spara lösenordet? Alla moderna webbläsare kan det.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-10-05, 11:04 #39
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Citat:
Ursprungligen postat av Jim_Westergren Visa inlägg
Hej Ola,
Ja mitt val att göra detta för Domainstats kanske inte är helt korrekt i praktiken... Men du ska ju aldrig aldrig använda samma lösenord på mer än 1 sajt. Gör du det så är det bara en tidsfråga innan du förlorar viktiga konton. Sajter och dumpar av databaser med användarnas lösenord läggs regelbundet upp på internet av hackare.
Kan inte din webbläsare i alla fall spara lösenordet? Alla moderna webbläsare kan det.
Jovisst kan webläsaren det. Problemet är att jag har en dator på jobbet (som jag inte på rimligt lätt sätt kan installera en lösenordshanterare på), och en dator hemma, och slutligen en dator på resor. Att synka webläsarnas lösenord på dessa tre burkar pallar man ju inte med.

Men som sagt, det är ett marginellt problem
Kackalorum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-10-05, 19:16 #40
eNamn eNamn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 90
eNamn eNamn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 90
Jag provade DomainScore med ett antal domäner. Kan bara säga:
* Enkelt att förstå
* Enkelt att använda
* Riktigt bra information genom resultatet

Utan att testat mer än med en sökning har jag följande feedback till er:
* Sökresultatet med listan på domäner har en (i)-symbol som jag först trodde var en informationstext som skulle visa lite text bara men det var ju en länk till djupare information om domänen. Tror många missar dom länkarna. Kanske göra så att själva domännamnet även är en länk så fler hittar djupare info och det blir lättare att klicka.

* Great att det är gratis så man kan testa och inse hur bra verktyget är för att sedan skaffa konto. Håll kvar det och var transparenta. Många liknande verktyg kräver registrering för att sedan visa sig ha undermålig funktionalitet. Den som vågar vara öppen och gratis och klarar av trafiken kommer nog ha många fördelar av det.

Bra Jobbat!!!

Senast redigerad av eNamn den 2018-10-05 klockan 19:28 Anledning: korrektur
eNamn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017