Kom ihåg mig?

Inleed och deras ÅF-paket! Men ingen info finns....

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-04-01, 21:52 #1
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
Standard Inleed och deras ÅF-paket! Men ingen info finns....

Håller på och blir smått galen här, finns noll och nästintill ingen information om hur deras ÅF-paket fungerar, hur du för över domäner till deras ÅF-paket eller nå. Däremot för vanliga kunder finns det.

Skickar man mail till supporten så får man halvt kryptiska mail tillbaka, där hälften av ens frågor blir utan svar. Och allvarligt, hur seriöst ger intrycket då man får svar från en @gmail.com mail?

Man kanske får bita i det sura äpplet och inse att man precis kastat bort över 1000:- på ett paket man inte kommer kunna nyttja, då du inte får igen pengarna om man säger upp det. :/
gh0st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-04-01, 22:42 #2
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Fråga här istället, finns medlemmar här med ÅF hos Inleed. Vad vill du ha svar på?
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-04-02, 03:05 #3
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av gh0st Visa inlägg
Håller på och blir smått galen här, finns noll och nästintill ingen information om hur deras ÅF-paket fungerar, hur du för över domäner till deras ÅF-paket eller nå. Däremot för vanliga kunder finns det.

Skickar man mail till supporten så får man halvt kryptiska mail tillbaka, där hälften av ens frågor blir utan svar. Och allvarligt, hur seriöst ger intrycket då man får svar från en @gmail.com mail?

Man kanske får bita i det sura äpplet och inse att man precis kastat bort över 1000:- på ett paket man inte kommer kunna nyttja, då du inte får igen pengarna om man säger upp det. :/
Hej,

Att flytta en domän till oss gör du, som inloggad i kundzonen: https://kundzon.inleed.net. Därefter håller du på "Mina tjänster" och klicka på "Flytta domännamn". Fyll i autentiseringskoden och domännamnet så är det klart. Att flytta en domän till oss spelar ingen roll vilken typ av konto du har. Det är samma oavsett.

Tveka inte att höra av dig om du har några fler frågor.

/Jens
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-04-02, 09:40 #4
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
Citat:
Ursprungligen postat av GRL Visa inlägg
Fråga här istället, finns medlemmar här med ÅF hos Inleed. Vad vill du ha svar på?
Har fått 2 olika svar från supporten gällande att flytta in domänen, båda säger emot varandra.

Ena svaret,

Först lägger du upp kunden och domänen i DA, sen i din egen kundzon så lägger du till domänen. Detta resulterar i att domänen redan finns i deras system, och jag kan inte flytta över domänen till dem!

Andra svaret,

Lägg in i kundzon, sen in i DA.



Så får ta och använda paketet till annat som sagt, så jag får ha någon nytta för pengarna man lagt ut.
gh0st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-04-02, 11:01 #5
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av gh0st Visa inlägg
Har fått 2 olika svar från supporten gällande att flytta in domänen, båda säger emot varandra.

Ena svaret,

Först lägger du upp kunden och domänen i DA, sen i din egen kundzon så lägger du till domänen. Detta resulterar i att domänen redan finns i deras system, och jag kan inte flytta över domänen till dem!

Andra svaret,

Lägg in i kundzon, sen in i DA.



Så får ta och använda paketet till annat som sagt, så jag får ha någon nytta för pengarna man lagt ut.
Hej,

Det är två olika saker.

1, om du vill flytta en domän till oss så vi är registrar så gör du som jag beskrev innan.
2, innan eller efter, spelar ingen roll så lägger du upp den i ditt webbhotellskonto under avancerat i kundzonen så att domänen finns i våra zonfiler. Glöm inte att också byta domänens namnservrar till våra:
https://www.inleed.se/inleed/guider/...ds-namnservrar

Du hittar även information om DirectAdmin's reseller funktioner här:
http://reseller.site-helper.com/

Som tidigare nämnt hör av dig om du har några frågor.
Försökte även nå dig per telefon för att förklara processen men fick tyvärr inget svar. Du är även självklart välkommen att ringa om något är oklart.

/Jens
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017