Kom ihåg mig?

MissHosting

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-30, 18:46 #21
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Signade upp för ett konto i helgen och är mycket nöjd. Otroligt smidigt integrering med alla CMS. Bara klicka på en knapp så är t. ex Wordpress, Magento eller Joomla installerat på någon minut.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-30, 19:13 #22
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Det jag tänker på är dels cisco gard eller Arbor burkar som kan mitigera flera 100 gig DDoS med rätt hårdvara. Har man inte den typen av hårdvara och bara någon brandvägg så tycker jag det är lite falsk marknadsföring.

Snarare DoS den blockerar och inte DDoS för tror knappast sonicwall auto black holear ip-adresser.

Senast redigerad av ZynX den 2014-11-30 klockan 19:20
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-30, 19:41 #23
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Liten ändring, Layer 7 filter finns i en del brandväggar. Hursomhelst så tror jag både Binero och Oderland som haft problem med ddos och har säkert haft brandväggar med ddos skydd (man sätter max states per IP tex.), men brandväggarna har inte klarat av det.
Nja det var lite olika varje gång innan vi tog i Arbor. Varit mycket lugnare därefter.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-30, 21:02 #24
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av oderland Visa inlägg
Nja det var lite olika varje gång innan vi tog i Arbor. Varit mycket lugnare därefter.
Ja Arbor är ju ledande när det gäller DDoS skydd och analys. Men krävs ju ändå man har bra kapacitet i nät för klara av trafiken.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-30, 21:07 #25
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Det jag tänker på är dels cisco gard eller Arbor burkar som kan mitigera flera 100 gig DDoS med rätt hårdvara. Har man inte den typen av hårdvara och bara någon brandvägg så tycker jag det är lite falsk marknadsföring.

Snarare DoS den blockerar och inte DDoS för tror knappast sonicwall auto black holear ip-adresser.
Finns idag väldigt kraftfulla brandväggar med 10G interface som klarar av väldigt många Kpps.

Dock inte helt optimalt använda endast en FW för DDoS analys och filtrering.

Sedan är Cisco Guard EOL idag eller på väg bli det, Cisco nya lösning är en samarbete just med Arbor och bygger på deras plattform.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-01, 05:53 #26
itbyggare itbyggare är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 16
itbyggare itbyggare är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 16
Det är möjligt Misshosting redan nått för stor kundstock, häromdagen blev flera WordPress databaser korrupta och besökare möttes av install Wordpress. Inatt har både misshosting och itbyggare.se legat nere. Rekommenderar istället pålitliga Webbhotell som Servage, Bluehost och Manufrog, sistnämnda har jag haft i 7 år utan problem.
itbyggare är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-01, 06:01 #27
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av itbyggare Visa inlägg
Det är möjligt Misshosting redan nått för stor kundstock, häromdagen blev flera WordPress databaser korrupta och besökare möttes av install Wordpress. Inatt har både misshosting och itbyggare.se legat nere. Rekommenderar istället pålitliga Webbhotell som Servage, Bluehost och Manufrog, sistnämnda har jag haft i 7 år utan problem.
Hejsan itbyggare!

Vi har under natten uppgraderat vår hårdvara, vi är precis klara med all uppgradering och startar nu upp våra tjänster igen, vi tog ner alla servar vid 00.30 inatt då uppgraderingen påbörjades.

Information om detta har funnits och uppdaterats löpande på vår driftsida: http://www.missstatus.com

Med vänlig hälsning, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-01, 14:21 #28
itbyggare itbyggare är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 16
itbyggare itbyggare är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 16
Hej, sådan information måste nå ut till kunderna. Jag skulle blivit halshuggen om inte information nått fram till medarbetarna när jag var anställd som IT manager.

De väletablerade webbhotellen går ut med information via mail ett par dagar inför uppgraderingar, samt strax innan uppgradering och texten om det finns även tillgänglig synligt på deras sajt.

http://missstatus.com/ hade jag ingen aning om, den är bra att känna till.

Förra missen att alla besökare möttes av Wordpress installation är också väldigt allvarlig.

Senast redigerad av itbyggare den 2015-05-01 klockan 14:26
itbyggare är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-01, 14:31 #29
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av itbyggare Visa inlägg
Hej, sådan information måste nå ut till kunderna. Jag skulle blivit halshuggen om inte information nått fram till medarbetarna när jag var anställd som IT manager.

De väletablerade webbhotellen går ut med information via mail ett par dagar inför uppgraderingar, samt strax innan uppgradering och texten om det finns även tillgänglig synligt på deras sajt.

http://missstatus.com/ hade jag ingen aning om, den är bra att känna till.

Förra missen att alla besökare möttes av Wordpress installation är också väldigt allvarlig.
Hejsan,

Absolut, vi tar till oss detta och kommer inför liknande uppgraderingar i framtiden att gå ut mer information via e-post till berörda kunder.

Att alla besökare på din sida möttes av en WordPress Installation är så klart mycket allvarligt och jag ska prata med vår CTO om vad som hände och varför det har inträffat. Men om problemet är löst där bör vi redan ha säkrat upp det för framtiden, men jag vill ändå få reda på vad som hänt och så att det inte kan händ igen.

Med vänlig hälsning, Fredrik

Senast redigerad av Frebjo den 2015-05-01 klockan 14:45
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-01, 14:53 #30
itbyggare itbyggare är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 16
itbyggare itbyggare är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hejsan,

Absolut, vi tar till oss detta och kommer inför liknande uppgraderingar i framtiden att gå ut mer information via e-post till berörda kunder.

Att alla besökare på din sida möttes av en WordPress Installation är så klart mycket allvarligt och jag ska prata med vår CTO om vad som hände och varför det har inträffat. Men om problemet är löst där bör vi redan ha säkrat upp det för framtiden, men jag vill ändå få reda på vad som hänt och så att det inte kan händ igen.

Med vänlig hälsning, Fredrik
Bra, det måste bli bättre. Information till kunder är A och O!

Jag har fått detta svaret av Lovisa:

"Ja tidigare igår så hände något med SQL databasen och många sidor såg ut som om de skulle installeras om.
Dock löstes detta på ungefär 20 min. att du sedan inte kommer åt din sida eller vår server kan vara för att ditt ip blivit blockerat.
Detta ska jag nu ha rensat så du får gärna testa igen och prova rensa din cache. "

Problemet under just den tiden var att jag försökte ta backup på databasen och la tillbaka en äldre databas eftersom backupen inte blev okej.

Jag har bett er läsa tillbaka backup på min databas från den 28e april, annars är flera dagars arbete ogjort. Men den frågeställningen har jag ej fått någon respons på..
itbyggare är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017