Kom ihåg mig?

Effekten av SEO-konsult?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-11-06, 13:16 #1
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Standard Effekten av SEO-konsult?

Jag vänder mig till er som har först sökmotoroptimerat webbplatsen efter de regler som finns att tillgå på t.ex. www.seo-guide.se, men efteråt anlitat konsult.

1) Blev det "natt och dag"-skillnad?
2) Ytterst individuellt men, var det värt investeringen?
Bintang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-06, 15:14 #2
Axel Hanssons avatar
Axel Hansson Axel Hansson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 72
Axel Hansson Axel Hansson är inte uppkopplad
Medlem
Axel Hanssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 72
Jag tror det är väldigt individuellt. Finns så mycket faktorer som spelar in och beror till stor del vad man väljer att satsa på.

Vissa företag lägger mer vikt på placeringar och andra på konverteringar. I slutändan så ska man ju ändå få tillbaka sin investering oavsett om man lägger 1000 SEK eller 100 000 SEK.

Man får fråga sig vad trafiken man har idag är värd och hur mycket en konvertering är för dig. Rent krasst så sker inte SEO över en natt och man får ha det i åtanke som kund att det är ett pågående arbete som kan ta flera månader, ibland år.
Axel Hansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-10, 09:10 #3
balloumattias balloumattias är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 16
balloumattias balloumattias är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 16
Har själv inte anlitat SEO-konsulter, men har bekanta som gjort det både i Sverige och i utlandet under åren. Det är väldigt varierat vad resultatet är. Både pga konsulten men även till stor del pga sidan som ska optimeras.

Vissa sidor är betydligt mycket enklare att optimera, t.ex. för att de kanske inte har gjort någon onsite optimering alls men har bra länkprofil/offsite seo gjord redan av olika anledningar.

Oavsett vilket är det extremt viktigt att vara klar med att en SEO-konsult kan skada mer än de gör nytta. För att nå snabba resultat är det en hel del konsulter som gör gray/black-hat SEO. Initialt kanske det ger positiv effekt, men sedan upptäcks det av Google och man får en bestraffning.
Kommer inte ihåg vilken byrå som gjorde SAS-optimering för jättemånga år sedan, men vill minnas att de fick hela sas.se att bli avindexerad.

Personligen tror jag att man kommer ganska långt med att sköta optimeringen själv, men allt är frågan om intresse, tid och kompetens.

Lycka till!
balloumattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017