Kom ihåg mig?

När "lossnar" det?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-17, 19:42 #11
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Ett litet tips från mig är att behålla de sajter som inte lyckas så bra som du hoppats. Kanske genererar de så att kostnader domän och webbhotell täcks. Behåller du de sajterna har du gratis länkresurser till framtida eller mer lönsamma projekt.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-18, 13:40 #12
leonards avatar
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
leonards avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
Jag får tacka så jättemycket för allas otroligt goda råd och inspiration! Ha det bäst ute i solen idag!
leonard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-24, 18:34 #13
Santoss avatar
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 183
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
Santoss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 183
Om du vet att du inte har resurserna som krävs för att hamna högt upp på de mer konkurrensutsatta sökorden kan du alltid satsa på att skriva fler artiklar om sökord som du vet saknar konkurrens.

Att ligga etta på sökordet "resa till west bronx" är mer belönande än att ligga på 54:e plats på "resa till new york", även om båda placeringarna bara ger 10 besökare per dag. Det visar att Google tycker du är bäst på just det ämnet och ger dig en signal om att du troligen kommer högt upp på sökord relaterade till det, även utan kraftfulla länkar.
Santos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-30, 14:16 #14
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Med mina erfarenheter så håller jag med om vad ItisGood säger.

Tyvärr brukar affiliatesidor ha så pass "dåligt" content att naturliga länkar är svåra att få. Om du då slutar med ditt länkbygge innan du kommit till en topposition så tror jag tyvärr aldrig sidan kommer generera några märkvärdiga pengar.
Jag har själv haft sidor där jag märkt att det varit för mycket jobb att ta sig upp högt på google och därför slutat jobba på dem helt, med förhoppningen att den kanske tar sig upp så småningom. Tyvärr brukar inte så vara fallet utan sidan förblir där den alltid varit och rent ekonomiskt är rätt så värdelös för mig!

Mitt tips är att satsa på ett projekt åt gången, på sökord som du tror du har chans på, och inte sluta förrän du är i topp. Först då kan du gå vidare till nästa och göra exakt likadant!
Visst, länkar är svårt att få men har du byggt upp en liten portfölj så lär du dig fort hur många länkar en ny sida behöver för att hamna bra. Jag har lärt mig vilka typ av sökord jag direkt kan hamna på förstasidan på, bara genom att länka från mina egna sidor.
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-06, 18:44 #15
leonards avatar
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
leonards avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
Kan meddela att jag under denna vecka fick mina första sales på både resesiter samt några andra sidor jag har om hårvård. Visst har det varit lite tråkigt att de senaste tre månaderna ha loggat in varje dag och se "Kontosaldo: 0 SEK", men jag har uthärdat, och nu har det såtts ett lite frö av ännu mer motivation i mig.

Hur som - jag fortsätter kötta på! Ville bara uppdatera tråden lite av ren glädje.
leonard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-06, 19:52 #16
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av leonard Visa inlägg
Kan meddela att jag under denna vecka fick mina första sales på både resesiter samt några andra sidor jag har om hårvård. Visst har det varit lite tråkigt att de senaste tre månaderna ha loggat in varje dag och se "Kontosaldo: 0 SEK", men jag har uthärdat, och nu har det såtts ett lite frö av ännu mer motivation i mig.

Hur som - jag fortsätter kötta på! Ville bara uppdatera tråden lite av ren glädje.
Känner igen mig här. Under min första månad som affiliate fick jag nån enstaka sale. Nån månad senare fick jag ett par st i veckan, och rätt som det är får man sales varje dag.

Bara att kämpa på. Det viktigaste är att alltid tänka långsiktigt och aldrig ta några genvägar. Att bygga en massa fullänkar kan vem som helst göra på kort tid. Det som är svårt är att driva trafik till sin sida på ärligt vis (enligt google).
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017