Kom ihåg mig?

Måste jag göra något aktivt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-05-07, 12:22 #1
PapaSmurf PapaSmurf är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
PapaSmurf PapaSmurf är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
Standard Måste jag göra något aktivt?

Tidigare har jag aldrig drivit någon sajt där jag har haft behovet av att driva in trafik ifrån google. Tills nu!
Måste jag göra något aktivt för att komma högt upp på googles sökresultat, ellere för att öht synas på sökresultaten? Eller kan jag helt fokusera på att skriva ett bra innehåll på sajten och hoppas att jag klättrar automatiskt på resultatsidan?

Tack för era svar.
PapaSmurf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-07, 14:09 #2
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av PapaSmurf Visa inlägg
Tidigare har jag aldrig drivit någon sajt där jag har haft behovet av att driva in trafik ifrån google. Tills nu!
Måste jag göra något aktivt för att komma högt upp på googles sökresultat, ellere för att öht synas på sökresultaten? Eller kan jag helt fokusera på att skriva ett bra innehåll på sajten och hoppas att jag klättrar automatiskt på resultatsidan?

Tack för era svar.
Det kommer helt an på konkurrensnivån på orden du vill klättra på, är det "poker" så måste du sannolikt jobba arslet av dig utanför själva sidan, men är det "bananhållare för bil" så ska du nog kunna segla upp ganska oförhindrat med endast bra text.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-07, 14:12 #3
Loffys avatar
Loffy Loffy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 61
Loffy Loffy är inte uppkopplad
Medlem
Loffys avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 61
Hej PS!

OnSite kan du optimera din webbsida så att Google kan ta del av all information på bästa sätt. Dvs. du jobbar med din egen sida och dess innehåll (onsite). OffSite kan du marknadsföra din sida så att personer hitta till din sida, tex. via länkar, via bloggkommentarer, via artiklar osv. Dvs. du jobbar med saker och ting utanför din sida (offsite).

Här är en bra guide för SEO.
Loffy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-08, 22:22 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
I grund och botten så handlar det om länkar. Ju fler som länkar till dig, desto bättre rankar du i sökmotorerna. Har du bra innehåll som folk vill länka till, så sköter sig den biten själv. Men har du en sida som genererar få naturliga inlänkar så kan du behöva skaffa länkarna själv.

Du kan även optimera din webbsida. Det går mest ut på att skriva bra <titles>, meta description och att ha med sina nyckelord i rubrikerna <h1>. Man bör dock inte gå till överdrift. Att spamma samma nyckelord över hela sidan hjälper inte.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-25, 04:02 #5
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Det kommer helt an på konkurrensnivån på orden du vill klättra på, är det "poker" så måste du sannolikt jobba arslet av dig utanför själva sidan, men är det "bananhållare för bil" så ska du nog kunna segla upp ganska oförhindrat med endast bra text.
Minst sagt obehindrat. Den här tråden rankar etta på frasen du tog som exempel.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-04, 10:20 #6
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Ha-ha! Alla behöver vi en bananhållare i bilen

Ja, du behöver göra någonting aktivt. Du måste se till att bygga den bästa sajten inom ditt område, och du behöver dessutom se till att visserligen skitsmart, men blind, 13-åring med ADHD lyckas förstå vad varje sida på sajten handlar om. Den blinda 13-åringen är förstås Googlebot, och om googlebot inte hittar rätt på din sajt har du inte en chans.
Börja därför i den änden, att se till att en blind besökare, väldigt lätt förstår vad din sajt vill säga och göra, och enkelt förstår exakt vilken sökfras varje sida på sajten vill placera sig på.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017