Kom ihåg mig?

Sex.com på auktion samt 1 miljon USD för poker.org

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-12, 17:28 #21
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Vad hade du gjort bättre?

Det har funnits massa olika grenar på den.
Även ett TGP nätverk som gick i graven.

Om det var dåligt betalt eller dåligt tålamod är upp till ägaren.

Var jag god för lite mer än $15miljoner skulle jag köpa den. Speciellt nu i dag- Det är pengar i banken hur du en ser på det. Även fast jag lägger upp en "parked" hemsida.

Dock så kommer Business.com på första plats i auktionensvägnar. Men skulle domäner som tillexempel realestate.com, rental.com, insurance.com gå ut till auktion, då skulle det bli nya rekord i priser på domännamn.

Näe. Så ont gör det inte, om det gör det, då är det dags att bli mer självcentrerad. Som Jay Abraham säger, bli en "doer". Inte en som ser på när saker händer, eller låter andra saker hända en själv.

Jag blir på gränsen till exalterad varenda gång jag ser att du svarat i någon tråd, för det betyder en portion "humor" och att vi alla blir uppläxade av ett riktigt proffs i vad som gäller och vart skåpet ska stå - Tack, Maxjohan för att du tar dig tid och lyser upp vägen för oss!
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-12, 21:57 #22
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
Johan, nu får du nog återigen hjälpa mig lite på traven för att jag ska förstå ditt resonemang och briljanta utsvävningar kombinerade med extravaganta påståenden som (ännu en gång) ser ut att vara tagna heeeelt ur det blå.

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Om det var dåligt betalt eller dåligt tålamod är upp till ägaren.
Svårt att ha tålamod om man får slut på pengar och inte kan betala tillbaka på lånet man använde för att köpa domänen?

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Var jag god för lite mer än $15miljoner skulle jag köpa den. Speciellt nu i dag- Det är pengar i banken hur du en ser på det. Även fast jag lägger upp en "parked" hemsida.
Är väll snarare så att om man investerar 15 miljoner på en domän så hamnar pengarna på någon annans bank?

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Dock så kommer Business.com på första plats i auktionensvägnar.
Källa på det? Så vitt jag vet så gick business.com för $7.5 miljoner, dessutom betalade köparen en stor del med aktier som sedan droppade ordentligt vid .com crashen så man kan ju verkligen disskutera vad det egentliga priset var.

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Men skulle domäner som tillexempel realestate.com, rental.com, insurance.com gå ut till auktion, då skulle det bli nya rekord i priser på domännamn.
Och vad grundar du påståendet att realestate.com, rental.com och insurance.com skulle vara värda mer än sex.com på?

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Näe. Så ont gör det inte, om det gör det, då är det dags att bli mer självcentrerad. Som Jay Abraham säger, bli en "doer". Inte en som ser på när saker händer, eller låter andra saker hända en själv.
Jag skulle nog påstå att det är precis tvärt om. För visst är man en "doer" om man tror på en idé så pass mkt att man lyckas övertyga andra och "raisa" kapital nog att göra en investering på 10 miljoner dollar för en domän? Och nog gör det ont om sedan idén inte fungerar och man är tvungen att göra sig av med sin investering?

Senast redigerad av eng3l den 2010-03-12 klockan 22:35
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-12, 22:14 #23
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Näe. Så ont gör det inte, om det gör det, då är det dags att bli mer självcentrerad. Som Jay Abraham säger, bli en "doer". Inte en som ser på när saker händer, eller låter andra saker hända en själv.

Tack. Jag har precis sorterat lite tvätt, vilket fick mig att känna mig som en riktig doer. Det gör fortfarande lite ont, men inte alls lika mycket som förut.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-13, 15:55 #24
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 171
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Det gör fortfarande lite ont, men inte alls lika mycket som förut.
Kul med humor, jag vet.

Är väl ingen doer direkt heller själv.

Men det finns några grymma "doers" på denna forumet.

Internet Sweden och eng3l

Dom två hänger ihop som flock vargar på forumet.

Detta är till eng3l... dessa utfrågningar blir jag inte upprörd över, men trött på. ^^

(bäst att packa och dra sig tillbaka ännu en gång, att ta en timeout.)

Citat:
Källa på det? Så vitt jag vet så gick business.com för $7.5 miljoner, dessutom betalade köparen en stor del med aktier som sedan droppade ordentligt vid .com crashen så man kan ju verkligen disskutera vad det egentliga priset var.
http://blog.domaintools.com/2007/07/...r-360-million/

Sedan kan ni försöka förstå en vanlig spelare kanske någon gång. Det blir lite
vildavästern när ni inte hänger med i domänvärlden, har inga drömmer eller ens kan
känna att det gör ont som Gustav säger. Jag menar, varför skulle ett domän namn
som http://www.Insurance.com vara värt mer än Sex.com - Det är fånigt och ren spekulation från min sida!

P.S. Jag tänker inte spela med i ert utfrågningsspel den här gången.
Därför blir detta mitt sista inlägg i den här tråden.
Maxjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-13, 20:03 #25
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
"The Dow Jones and the New York Times were both bidding on the company."

Det är skillnad på att köpa företag och köpa domäner, även om företagets hela affärsidé grundar sig på en domän så räknas detta inte in i officiell statistik över domänförsäljningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Sedan kan ni försöka förstå en vanlig spelare kanske någon gång. Det blir lite vildavästern när ni inte hänger med i domänvärlden, har inga drömmer eller ens kan känna att det gör ont som Gustav säger.
Naturligtvis är det OK att inte ha bra koll, dock formulerar du dina uttalanden som att du skulle ha det. Då får du motfrågor som du inte kan svara på.

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Jag menar, varför skulle ett domän namn
som http://www.Insurance.com vara värt mer än Sex.com - Det är fånigt och ren spekulation från min sida!
OK, tack för det förtydligandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
P.S. Jag tänker inte spela med i ert utfrågningsspel den här gången.
Därför blir detta mitt sista inlägg i den här tråden.
Det handlar inte om något utfrågningsspel, när jag ser dina påståenden och formuleringar så väcker det frågor som jag gärna vill ha svar på. Ett forum finns för att diskutera ämnen, då är att försvara sina ståndpunkter och påståenden en viktig del. Klarar man inte av det har jag lite svårt att se varför man ska behöva uttala sig överhuvudtaget.

Senast redigerad av eng3l den 2010-03-13 klockan 20:08
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-14, 19:25 #26
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 171
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 171
Creditcards.com såldes för $96 miljoner.

Är det bara det om det är fantasisummor, som det inte räknas. Det är alltså du som drar linjerna till vad som räknas och inte räknas. Ursäkta mig, allting handlar inte bara om domäner även fast domänpaddlarna vill få det att framstå så.

Utan om företagande också.
Jag bryr mig mindre om titlar och sånt, allt jag vet är att domänerna som jag radade upp har högre värde än Sex.com, med eller utan parkerade sidor. Vilket dem inte har nu. (parkerad sidor)

Kanske om vi drar bort 9/10 av den där business.com försäljningen så får ni det slutgiltiga "domänvärdet". Näe, jag bara skojar om det sista.

Citat:
Ursprungligen postat av eng3l Visa inlägg
"The Dow Jones and the New York Times were both bidding on the company."

Det är skillnad på att köpa företag och köpa domäner, även om företagets hela affärsidé grundar sig på en domän så räknas detta inte in i officiell statistik över domänförsäljningar.
Maxjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-14, 19:52 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Maxjohan, du kan inte jämföra försäljningar av företag och verksamheter med rena domänförsäljningar. Förutom att det är helt meningslöst så saknar det också all relevans i tråden. Även om du inte verkar inse det så argumenterar du de facto mot dig själv vilket är lite kul
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-14, 21:05 #28
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 171
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Maxjohan, du kan inte jämföra försäljningar av företag och verksamheter med rena domänförsäljningar. Förutom att det är helt meningslöst så saknar det också all relevans i tråden. Även om du inte verkar inse det så argumenterar du de facto mot dig själv vilket är lite kul
Okej- jag har gärna fel ibland också, viktigare för mig är att ha en trygg inkomst. Därför har jag tappat mitt domänstånd aningen med åren. Försöker utveckla domänerna istället.


Jag tappade flaggstången. Nu är jag ute ur denna tråd och dessutom så kommer jag inte tillbaka. Det är mestadels endast en försyns skön forumkategori för oss som drömmer skön våta domän drömmar alldeles för ofta.

Bli en "doer" - Jay Abraham.
Maxjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-15, 12:16 #29
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Creditcards.com såldes för $96 miljoner.
Är det bara det om det är fantasisummor, som det inte räknas. Det är alltså du som drar linjerna till vad som räknas och inte räknas. Ursäkta mig, allting handlar inte bara om domäner även fast domänpaddlarna vill få det att framstå så.
Fel igen. Kom igen nu Johan... Creditcards.com gick för 2.75 miljoner USD enligt DNjournal.

Källa på 96 miljoner tack?

När det gäller domänförsäljningar så är det många siffror som kastas fram och tillbaka i många affärer. Det handlar inte om att jag dissar alla fantasisummor, däremot dissar jag (och de flesta andra) siffror som inte blivit bevisade genom t.ex bankuttdrag eller pressreleaser från båda parter, försäljningen har skett på auktion eller genom en etablerad och respekterad plattform/företag för andrahandsförsäljningar (för att bara nämna några).

Man måste vara väldigt källkritisk när det gäller dom här affärerna, många vill slå sig på bröstet och tar i lite extra. Den bästa sammanställningen som finns är nog DNjournals all time high som genom åren har sammanställts av dom efter att ordentliga bevis plockats in innan de publicerat affärerna. Det finns ett par andra liknande siter också.

Och du måste ju förstå att det är skillnad på en företagsförsäljning och domännamnsförsäljning. När Yahoo! 2003 köpte Overture Inc (altavista.com) för 1.63 miljarder dollar så innebar inte det att de köpte domänen altavista.com för den summan, även om Overture ägde altavista.com som följde med i köpet och antagligen var en av de främsta anledningarna till att Yahoo! öht var intresserade av Overture.


Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Jag bryr mig mindre om titlar och sånt, allt jag vet är att domänerna som jag radade upp har högre värde än Sex.com, med eller utan parkerade sidor. Vilket dem inte har nu. (parkerad sidor)

Kanske om vi drar bort 9/10 av den där business.com försäljningen så får ni det slutgiltiga "domänvärdet". Näe, jag bara skojar om det sista.
VARFÖR DÅ? Börjar bli riktigt irriterande att du den ena sekunder sitter och säger att du inte kan underbygga dina fantasivärderingar med några fakta överhuvudtaget för att sedan i ditt nästa inlägg göra samma sak igen. Vad i hela fridens namn grundar du dina "expertvärderingar" på?!?

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Det är mestadels endast en försyns skön forumkategori för oss som drömmer skön våta domän drömmar alldeles för ofta.
Jag och många andra har nog inte riktigt den synen på denna kategori. Personligen har jag inga egna ambitioner att köra en jätte exit på en domänförsäljning utan engagerar mig i denna forumkategori då jag finner domännamn intressanta i allmänhet, både när det gäller t.ex teknik, andrahandsmarknad, värdering, utveckling och domänrelaterad politik.

Tror du tyvärr aldrig att kommer vakna upp ur din egen våta dröm med tanke på den kompetens och erfarenhet du hittills uppvisat i dina inlägg.

Senast redigerad av eng3l den 2010-03-15 klockan 12:37
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-15, 15:53 #30
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Spännande, dock är nog en månad ganska kort tid i detta fallet. Undra om alla potentiella spekulanter hinner reagera.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017