Kom ihåg mig?

Misshosting

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-08-14, 14:16 #11
kevvs kevvs är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 34
kevvs kevvs är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 34
Med vilket program ansluter du (TS) till webbhotellet för att ändra filer? Ditt program bör ha en lokal kopia på filen som du arbetar med som sedan laddas upp när du exempelvis sparar filen.
kevvs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-29, 23:18 #12
Meddas avatar
Medda Medda är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 14
Medda Medda är inte uppkopplad
Nykomling
Meddas avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 14
Standard notepad++

Eller så köra man bara notepad++ och ställer in att varje gång du sparar en fil i programmet så sparas en backupfil i din egna dator. Allt är datummärkt
Medda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-30, 10:12 #13
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
Citat:
Ursprungligen postat av extra-c Visa inlägg
Väldigt nyfiken på hur ni andra gör? Sparar ni allt på datorn innan ni laddar upp det eller hur kör ni?
Tack.
Först måste man fråga varför du arbetar direkt mot deras FTP och webbserver.
Är det för att du inte har en lokal webbserver? Jag skulle vilja påstå att avsätta tid för installera och ha en lokal utvecklingsmiljö tillsammans med versionshantering är en bra investering.

Ett exempel vore att du använder Git som versionshantering. Du har gratis repositories hos GitBucket, men för en liten peng per månad/år så har du obegrännsat med repos hos GitHub. Git kan verka lite konstigt till en början, men när du får flax på det så är det en fröjd. Kör en branch (master) till en början.

Sedan finns det många s.k. "WAMP"-installationer, dvs Windows-Apache-MySQL-PHP. På senare har jag börjat använda AMPPS, och innan dess just WAMP (finns även MAMP/MAMP Pro om du är en Mac OS X-användare). Här behöver du huvudsakligen förstå "Virtual Hosts" och din lokala hosts-fil.
Igen, när du väl fått ordning på det så kommer du inse att utveckling lokalt inte är så tokigt.

Själv använder jag Github's Atom som IDE. Kod utvecklas lokalt och med AMPPS för webb- och databasserver. När jag är nöjd/iterations så skickar (commitar) jag koden till exempelvis min lokala 'dev'-branch, och tillslut sedan pushar upp det till GitHub. Azure Web App, där webbsidan körs, ser automatiskt (m.h.a. GitHub webhook -- se vad dAEk skrev om 'CI') att ny kod har pushats till min 'dev'-branch, varpå Azure hämtar koden och publicerar detta till min 'dev'-slot. Jag kan nu se min sida på samma sätt som du ser hos Misshosting. När jag är helt nöjd med min kod, och jag anser att den är stabil, så gör jag en 'Merge' från dev till min master-branch. Då hämtas istället min kod från master-branchen och publicerar detta till min 'production'-slot.
Jag kan inte arbeta utan detta arbetssätt

Lycka till!
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017