Kom ihåg mig?

WN inte vad det en gång var

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-09-01, 07:53 #1
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Standard WN inte vad det en gång var

Jag slås ofta nuförtiden över hur dålig omsättning det är på trådarna här på WN. Det tillkommer inte mycket nytt och trådarna i sig skrivs det inte jättemycket i. Jag har själv hängt här sedan jag började som affiliatemarknadsförare för 10 år sedan och har WN att tacka för extremt mycket.

Jag vet inte om det är så att den yngre generationen väljer andra kanaler än forum och att det är brist på nya själar till forumet som är problemet? Var vänder sig dessa personer i såna fall? Twitter lär väl knappast vara ett bra alternativ? Facebook-grupper? Vilka i såna fall?

För visst har väl WN blivit mindre välbesökt de senaste åren?
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-01, 08:35 #2
webtigerteam webtigerteam är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 30
webtigerteam webtigerteam är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 30
När jag var yngre hade jag flera hundra personer på ICQ samt var aktiv i diverse IRC-kanaler. Tror yngre personer vill ha mer socialt och snabb feedback, så de föredrar chatt-appar i stället för "anslagstavlor" eg. forum.
webtigerteam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-01, 11:47 #3
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Mjo, men det är ju egentligen två olika saker. Frågan bör kanske ställas såhär: Var hänger de som arbetar aktivt med affiliate/webbutveckling idag?
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-01, 16:58 #4
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
Citat:
Ursprungligen postat av clirre Visa inlägg
Mjo, men det är ju egentligen två olika saker. Frågan bör kanske ställas såhär: Var hänger de som arbetar aktivt med affiliate/webbutveckling idag?
Malta

Nej skämt å sido, det är väll sällan man träffar någon ur den yngre generationen som faktiskt ägnar sig åt affiliation. Tror dom är upptagna med att fånga pokemon...
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-01, 17:23 #5
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
Tror även det har att göra med att det är mycket svårare idag än det var förut, främst när det kommer till bra positioner i det organiska söket.
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-01, 18:02 #6
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Det finns många förändringar man önskar WN: Tycker att sidans forumkategorier och forumregler kan uppdateras en hel del. Dessutom kan moderatorerna bytas ut.

Dessutom finns det en hel del oärliga användare här på sidan (tänker inte name-droppa någon) som gör att man själv inte vill vara lika aktiv som man en gång varit.
---------------
Svaren på trådar håller generellt sett låg kvalité och många trådar får inte mer än 3-4 svar per inlägg.

Den här frågan har vart uppe tidigare fast förra året tror jag det var; varpå moderatorerna hävdade att det är fler folk än någonsin som använder sidan. Möjligtvis fler bottar; men inte fler människor.

---------------
Var ju någon som ville byta användarnamn; tråden har legat där sedan: 2016-08-16, 18:01.

Forumet lyser ju med sin frånvaro om inte ens moderatorerna bryr sig längre.
---------------
För ett tag sedan fick jag ett inlägg till en tråd borttagen som faktiskt tillförde diskussion kring ämnet.

Tråden handlade om en domän; varpå jag först påpekade att tråden låg i fel kategori. Men sedan gav jag min egna input på huruvida jag tror domänen kan få ett värde i framtiden eller ej.

Jag skrev direkt till moderatorn och har ännu inte fått svar; trots att han vart inne flera gånger sedan jag skickade meddelandet.

--------------
Sedan har man stött på ett gäng eventuella affärspartners på den här sidan och när allt är fixat från min sida så har de bara struntat i sin sida av affären.


Jag tror inte affiliate-marknadsföring dött ut. Det finns massvis med användningsområden som ännu inte nyttjas till fullo och man kan göra det på ett mer elegant sett.

Dock som aram påpekar så är det väl större kontroll på kvaliteten på sidan av Google, Bing och andra sökmotorer.

WN kan få sig ett lyft på alla sätt; kanske krävs ett helt nytt omarbetat forum med nya moderatorer och fler forumkategorier som också lockar nya medlemmar.

Men framförallt behöver man jobba på förtroendet för det här forumet. Jag menar; jag litar hellre på en random-flashbackare än någon jag sett i 40 trådar här på WN och det säger ganska mycket.

Hur som helst så kollar jag fortfarande in här på sidan dagligen för att jag blir glad av folk som faktiskt brinner och respekterar entreprenörskap som det i faktiskt slutändan handlar om.


Men som svar på vad jag använder i stället (25 år) är det främst sociala nätverk (inte facebook, twitter eller liknande). Dock vet jag inte om jag klassas som den yngre generationen längre.
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-01, 18:25 #7
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Det är nog en generationsfråga, jag har hängt här ett tag. I början var jag mer aktiv, men kvaliteten har åkt ner stadigt i trådar. Idag verkar det mest vara köp och sälj av domäner.

Lindalicious är nog den mest friska fläkt som dykt upp på sistone, väldigt ifrågasatt i starten (vilket verkar vara symptomatiskt, ifrågasättande av de som faktiskt vill någonstans och har en framåt inställning). Nu verkar det rulla för henne, grattis!

Mindre ifrågasättande och mer nyfikenhet tror jag skulle ge positivt utfall. Men tyvärr är det nog att hoppas för mycket.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-01, 19:47 #8
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Intressanta svar. Jag har svårt att se att affiliatemarknaden har gått ner. Nog har "skräpmarknaden" halvt försvunnit som nisch men det finns ju fortfarande massor av affiliatesajter. De som gör dessa måste ju också ha frågor. Vart vänder sig de numera i såna fall?
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-01, 19:57 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
De flesta yngre utvecklare idag arbetar i startups med lite mer avancerade tjänster och då är nog inte ett forum som WN särskilt intressant. Det är också betydligt vanligare idag med utvecklare som även har ett sinne för affärer. Marknaden är mognare helt enkelt. Dessutom söker de flesta information på engelska då man hittar det betydligt snabbare.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2016-09-01 klockan 19:59
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-01, 22:15 #10
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av clirre Visa inlägg
Intressanta svar. Jag har svårt att se att affiliatemarknaden har gått ner. Nog har "skräpmarknaden" halvt försvunnit som nisch men det finns ju fortfarande massor av affiliatesajter. De som gör dessa måste ju också ha frågor. Vart vänder sig de numera i såna fall?
Jag tror många är ganska selektiva med vad de delar med sig (och det av goda anledningar). I en av nischerna där jag är verksam diskuteras mycket på engelska forum, stängda forum och skype-grupper.
Gigena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017