Gammal 2012-08-04, 21:11   #1
yakuzaemme
Flitig postare

yakuzaemmes avatar

Reg.datum: Jun 2012
Standard

Lagligt att slå vad?

Säg att jag skulle starta en webplats där man kan slå vad om exempelvis vem som vinner Eurovision 2013, eller politikvalet i USA.

Är detta lagligt, eller måste man ha spec. licenser för det? Räknas det verkligen som gambling/betting, fastän det inte har odds, spelautomater eller dylikt.
Gammal 2012-08-04, 23:31   #2
hnn
Klarade millennium-buggen

hnns avatar

Reg.datum: Mar 2004
Standard

Så länge det inte är pengar inblandat så tror jag du klarar dig. Då är det egentligen som vilken poll som helst på internet.
Gammal 2012-08-04, 23:41   #3
yakuzaemme
Flitig postare

yakuzaemmes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Så länge det inte är pengar inblandat så tror jag du klarar dig. Då är det egentligen som vilken poll som helst på internet.
Det är pengar inblandat. Du sätter pengar på ett alternativ.
Gammal 2012-08-05, 00:29   #4
Anders Larsson

Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Anders Larsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Det är pengar inblandat. Du sätter pengar på ett alternativ.
Shit, att ingen annan kommit på den idéen!
Gammal 2012-08-05, 01:16   #5
jonny
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till jonny
Standard

Det är inte tillåtet att göra i Sverige.

Jag kan tänka mig att de stora spelbolagen redan erbjuder någon form av betting på detta.
Gammal 2012-08-05, 02:55   #6
yakuzaemme
Flitig postare

yakuzaemmes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Shit, att ingen annan kommit på den idéen!
Hehe, kan ju lova dig att idén är väldigt unik och skulle jag förklara den hela bilden för dig så blir det helt plötsligt en annan femma

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Det är inte tillåtet att göra i Sverige.

Jag kan tänka mig att de stora spelbolagen redan erbjuder någon form av betting på detta.
Japp, som jag trodde. En liten bit av mig hoppades att det måste upp i en viss "nivå" för att kräva licenser och dylikt, men får bli att starta i Malta som planerat.

Tack för svar
Gammal 2012-08-05, 04:08   #7
Advocacy
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Standard

sluta trolla nu, du behöver såklart licenser i malta också. det är ju där ALLA eu-bolag redan finns. tror du på fullaste allvar att svenne-webmaster får hålla i spel&doppel över internet utan att pynta miljoner för översyn, licenser, säkra system etc?

Lägg ner idéen.

Och hur menar du att det inte är odds iblandat i spel om eurovision?
Gammal 2012-08-05, 11:32   #8
patrikweb

Reg.datum: Nov 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till patrikweb Skicka ett meddelande via MSN till patrikweb
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
sluta trolla nu, du behöver såklart licenser i malta också. det är ju där ALLA eu-bolag redan finns. tror du på fullaste allvar att svenne-webmaster får hålla i spel&doppel över internet utan att pynta miljoner för översyn, licenser, säkra system etc?

Lägg ner idéen.

Och hur menar du att det inte är odds iblandat i spel om eurovision?
Beror vilka länder, det går få licens billigt i vissa offshore länder. Där det inte finns någon kontroll ens

Men Malta är dock hårdare, men frågan är väl vilken nivå lagen säger man kräver licens.

I Sverige ska staten ha monopol på misshandla medborgarna så mycket som möjligt med regler och skit.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:32.

WN - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson