Hej alla.
Arbetar som postombud men har inte heller fått någon större info kring hur det kommer se ut efter att FC (företagscenter) kommer avvecklas - mycket tack vare att det inte är helt spikat.
Min uppfattning är att PO (postombud) ska ta över en viss del av uppgiften. Posten Företag blir mer åt handläggarhållet (med kundservice och specifika företagsfrågor) via telefon och mail medans själva hanteringen (in- och utlämning av företagsförsändelser) går över till oss PO.
FC Globen (sthlm) som är mitt närmaste kontor har ganska så generösa öppettider ändå.. vad jag minns på rak arm är det 10-13 och 15-18. Hur många av er behöver komma i kontakt med dom mellan 13-15? Mig veterligen skickar alla så sent på dagen som möjligt!
(ska dock inte säga att det kommer vara så på alla.. återkommer med raka besked!)
För att hålla mig till topic så ska ett brev skicka lätt lämnas in hos PO och inte FC. Åtminstone kan inte vi som är POs ta emot försändelser som är "företag only", utan dessa ska in på FC.. Skulle tro att det går i båda vägar. Ska se under dagarna om jag kan få tag på vår kontaktperson hos posten som förhoppningsvis har mer info som jag kan förmedla!
(Förövrigt: som PO kommer man ganska snabbt upp i fart, åtminstone hos oss. 20-30 försändelser går på ett svep då vi endast scannar av paketen och sorterar dom på lagret

så är det en sådan liten kvantitet så borde det inte vara problem. prata med ditt ombud, ni kan säkert komma överens om något! vi hade exempelvis en kund som varje dag kom med ~50st pkt om dagen i snitt, och han kom precis innan stopptid vilket gjorde att rutinerna försenades. ett samtal på fem minuter med honom och vi löste ett problem som både han och vi uppfattade!)