Visa ett inlägg
Oläst 2016-09-17, 10:43 #4
zobban zobban är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2016
Inlägg: 17
zobban zobban är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2016
Inlägg: 17
Hur jag gjort tidigare, före det att jag skalat upp hela processen.
Kör en scrape av 10 sidor i scrapebox.
Därefter går den igenom alla broken links och kollar så att domänen är ledig (enligt scrapebox).

Jag har väldigt svårt för majestic och moz. Moz speciellt då de inte har en aning om vad de håller på med. Men som tidigare nämnde kan detta ge en tidig vägledning, dock skulle jag gått miste om en massa riktigt bra sidor om jag gallrat ut med hjälp av PA/DA.

Därefter kollar jag igenom 200 åt gången i ahrefs och sorterar efter referring domains. Då de kan tappa ett par med tiden så vill jag helst ha 20-25+. (Viktigast är att du har ett par riktigt bra länkar dock). För Sverige har jag tagit sidor med 2-3 länkar. Dessa har då varit väldigt starka och gett bra resultat.

Därefter är det bara gå igenom länkprofilen av alla de intressanta domänerna för att sedan se om du kan registrera dessa.

För Sverige bör du försöka hålla dig till svenska sidor men jag har inte märkt stor skillnad på .com/.eu även om .se kan vara att föredra. Tänk på att registrera dessa i något annat namn än dig själv (.se) då domain privacy inte finns här, tyvärr och det kan bli väldigt enkelt för google eller konkurrent att upptäcka ditt nätverk.
zobban är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat