Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-20, 17:00 #1
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
Jag är för enkel i huvudet för att orka läsa, fatta och koda allting kring online betalsystem kopplat till VISA kort, etc. etc.
I Sverige då kan man betala till Svenska webshoppar genom att skicka pengar till deras postgiro/bankgiro nummer.
Är det nåt som även är lika smidigt för utländska kunder att skicka sina pengar till ett Svenskt bankgiro nummer?

Jag kommer ihåg en händelse där jag helt enkelt bara skulle skicka pengar till en privatperson i USA från Bank-till-Bank.
Men det gick inte det visade sig att Banken i USA som privatpersonen hade inte kunde ta emot transaktioner utanför USA. Inte ens med ICANN nummer och allt vad bankfolket använder sig av kunde skicka mina pengar till personen.

Till slut kunde jag bara skicka pengarna via Paypal. Bankerna hade ingen lösning åt mig USA banken ville inte ens svara på mina enkla frågor <_<

Så Paypal verkar smidigt för sånt men har hört en massa dåliga rykten om dem så jag vill inte låsa min betallösning till dem utan vill ha nånting enkelt som ett Bankgiro konto.
Nån som har erfarenhet med det och utländska kunder?
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat