Visa ett inlägg
Oläst 2016-06-05, 12:26 #4
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
tackar för ditt utförliga svar, dock skriver du "Lite tråkigt att man som kund måste ringa butiken och fråga om varorna skickats och om dem kommit fram till posten. "

posten skickar väl alltid avi med posten oavsett...

Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Jag som brukar handla online kundperspektiv, föredarar webbutiker där det synligt står "Allt Fraktfritt" eller liknanade.

Har till och med undvikit handla från butiker som la på frakten i kassan. Ser ingen poäng med att betala extra för frakten när det finns butiker som bjuder på det.

Handlade sist från spelbutiken.se presenter till födelsedag, inte nog med att dem har riktigt låga priser (prisjakt) så bjuder dem på frakten också.

Enda jag tyckte var dåligt med denna butik var att deras sortiment inte hade alla spel jag ville köpa så fick handla hos annan butik och att varorna kom 1 dag senare än andra butiker jag beställt från under samma timme (webbhallen och mediamarkt).

Tydligen skickar spelbutiken ut varor endast på måndag, onsdag och fredag, jag beställde från alla tre butiken torsdag ikväll och fick varorna på måndag fråm webbhallen och mediamarkt, men spelbutiken fick jag på tisdagen

Det andra som jag tyckte var dåligt var att spelbutiken skickade varken sms eller email om att varorna hade kommit till posten. Så SMS + email om att varan är skickad och finns på posten är ett måste.

Mediamarkt sköter detta bäst.

Lite tråkigt att man som kund måste ringa butiken och fråga om varorna skickats och om dem kommit fram till posten.
naak2803 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat