Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-16, 11:42 #12
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Jag tror att motsvarande (fuldans, videoinspelningar etc) faktiskt kan vara kontraproduktivt för vissa försäljare med integritet. Jag ser hellre mer pengar i lönekuvertet än några tokroliga happenings a'la McDonald's "belöningssystem" för tjugoåringar.

Men alla är inte som mig! Jag försöker själv komma på något konstruktivt, men det är inte så lätt. Vad jag däremot tror är att man skall vara lite försiktig med detta. Om det blir ett för stort spektakel tror jag det i längden kan uppfattas som jobbigt av vissa, än tvärtom.
Jag är benägen att hålla med.
För vissa fungerar det säkert jättebra och ger en sporrande effekt, men för många tror jag detta skulle uppfattas som extremt stressande och därmed påverka både säljresultatet och den allmänna trivseln negativt för dessa individer. Sedan finns ju som sagt integritetsaspekten.
Jag tror i alla fall att en stor del uppskattar ett mer diskret bonussystem. Men detta beror ju såklart på hur din säljarkår ser ut och det är nog svårt att hitta något som fungerar för alla i de flesta fall om det inte är en väldigt liten och homogen grupp. Alla är olika och det är viktigt att komma ihåg när man utformar sånt här.

Senast redigerad av pelmered den 2012-04-16 klockan 11:45
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat