Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-21, 00:39 #4
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
Tack för responserna! Ni fick mig att inse att min enkla linje skulle blivit ett dött race i längden. Nu blev jag intresserad av att läsa om hur man upprättar ett betalsystem igen.

Jag sökte på Google för att se vad inlösenavtal betydde och hittade den här webbsidan med "mustachgubben" som jag kände igen från Svenska IT magasin. Dem hade en riktig bra förklaring på dem olika stegen som behövde göras.
http://www.e-butik.se/betalningar.asp
Angående deras:
Steg 3 - Implementation i Din e-butik
Betyder det kodandet av exempelvis ASP,PHP sidor för att hantera transaktions processen?
(För den biten känns som nåt jag kan utföra med mina enkla händer.)

Jag köpte nämligen en bok:
PHP 5 and MySQL E-Commerce
där dem först behandlade hur man tillämpar Paypal i sin webbshop, men i senare kapitel som jag skumläste igår kväll då behandlades hur man ska SPARA kunders KREDITKORTSNUMMER på sin SERVER eller nåt sånt... :blink:
Kändes tungt att behöva hålla koll på 300 sidors info bara för att få igenom en transaktion, då kändes postgiro idén som en snilleblixt vid tillfället

Iallafall jag tror det ringde en klocka i mitt huvud när jag såg dem 3 stegen grafiskt hos "mustachgubben" och efter att få hört era tankar här på WN.
Jag återkommer med fler direkta frågor om några månader när jag läst klart all info........
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat