Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-16, 12:13 #10
fabianjakobsson fabianjakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 86
fabianjakobsson fabianjakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 86
Ok tack för svaren. Ville bara veta att hon gjort rätt för det lät konstigt i början, fast nu förstår jag det mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A
Citat:
Ursprungligen postat av fabianjakobsson
Har en fundering som gäller utbetalning av månadslön.
Låt säga en anställd tjänar 20 000 kr och har jobbat 7 vardagar totalt för en viss månad. (....)
När det gäller månadslön så är det viktiga först om han varit anställt hela eller del av månaden. Är det hel månad gäller 20 000, annars räknar man som din konsult om anställningen börjat/upphört under månaden.
Om han varit anställd hela/större delen av månaden men varit frånvarande av en eller annan anledning, så gör man motsvarande avdrag för de dagarna. Där blir det lite krångligare, men lita på din lönekonsult. Dom kan det här, till skillnad från dig.
Off topic: Har du inte outat dig tillräckligt som dålig arbetsgivare här? Det är stor underhållning att läsa, men vem söker jobb frivilligt hos dig efter att ha läst de trådar du startat?
Att vara oprofesionell när man ställer frågor när man inte förstår låter inte logiskt. Arbetsgivare är vanliga människor som också lär sig genom att fråga? Tycker själv en bra arbetsgivare är de som finner svar, oavsett medel (öppet forum, experter). Simple as that. Min lönekonsult tabbade sig några gånger med deklarationerna varför jag hellre frågar lite extra på andra håll för att veta att allt blir rätt. Anklagar ju inte henne för att vara oprofessionell, sånt som händer bara.

But that's me.

Underhållning är det inte för mig iaf. Är så seriös jag kan vara med detta

EDIT: Oj, märkte nyss att du använde ordet DÅLIG arbetsgivare, så känner att jag måste lägga till ytterligare kommentar till det Jag är ingen person (arbetsgivare eller ej) som nöjer mig med att inte veta. Folk kan räkna med att jag finner svaren och att RÄTT BLIR RÄTT. Låter snarare som en BRA arbetsgivare? Egentligen är detta väldigt simpelt, krångla inte till det i onödan!!
fabianjakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat