Visa ett inlägg
Oläst 2012-03-27, 09:32 #25
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Citat:
Ursprungligen postat av hundserver Visa inlägg
Måste instämma, vet folk som springer och köper kameror för 1000-tals kronor men sen kan dom inte hantera dem vilket leder till ett ruttet resultat,

Ofta när folk rekommenderar kameror så rekommenderar dom just dyrare systemkameror utan att veta om köparen ens har en hum om hur man använder den.

Kan tipsa dig om http://fotosidan.se deras forum och testsidor kan nog ge dig en "bild" av vad du behöver.
Självklart förutsätter en någorlunda avancerad systemkamera ett kunnande, så du har helt rätt. Med "skit bakom spakarna" kan resultatet tom bli värre med en "proffskamera" än en kompakt motsvarighet med automatiska inställningar.

Mina egna råd var nog riktade till en som självklart har ett bra hum kamerans egenskaper, men även kunskaper i fotografering. Själv har jag plåtat rätt mycket, så det är lätt att förutsätta att vissa kan mer än de gör.

Att gå en kurs är inte dumt, men det finns även en hel del matnyttigt på nätet. Jag skulle personligen rekommendera att experimentera ett par dagar först. Plåta och titta. Ändra och förbättra. Bäst lär man sig av att träna, men det är bra att ha en viss inledande förkunskap.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat