Visa ett inlägg
Oläst 2016-09-08, 21:58 #3
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
Länknätverk har jag jobbat med i många år, det första jag byggde 2005 innehöll mer än 15000 siter innan det krashade, mycket har hänt gällande vad som fungerar och inte.

Idag skulle jag rekommendera följande:

* Historik i archive.org. Mycket droppar som har använts i länknätverk, undvik dom. Titta på de senaste snapshotsen.

* Val av DA/PA eller TF/CF spelar ingen större roll, det ger en generell indikation på hur stark domänen är men säger egentligen inte så mycket mer.

* Relevans har blivit mycket viktigare, både när det gäller val av TLD, tidigare innehåll och innehåll man lägger länken i.

* Antalet backlinks säger ingenting, referring domains säger mycket mer. IP spridning på dessa är bra att kolla också så det inte är köpta länkar.

Gällande din fråga om marknadsplats så har sådana kommit och gått genom åren. För eller senare har dom dock smällt. Idag känns det dock som att Google i det tysta devalverar värdet istället för att publikt annonsera att man bannat ett nätverk. Inte att rekommendera alltså.

Alltid svenska siter om du ska länka mot en svensk site etc. En länkprofil med för mycket utländska siter ser fishy ut.
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat