Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-18, 00:32 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av coredev Visa inlägg
Jo jag vet, jag har personligen erfarenhet från detta. Alla anställda gör naturligtvis en stor insats varje dag. Men som entreprenör så kan man lätt bli frustrerad hur mycket tid som försvinner i "kommunikation, organisatoriska frågor och overhead". Detta är ett problem som jag tror drabbar i princip alla stora organisationer, och om man då som Yahoo aldrig riktigt hittade sin plats på marknaden som är man nog tyvärr dödsdömd när man förlorar den viktiga innovationen i organisationen.
Haha. Ja, det där fenomenet får nästan skrattretande proportioner ibland. Jag påtalade nyligen en enkel bugg i ett större företags kassasystem (eller snarare kassa system - för här passar en särskrivning av ordet faktiskt bättre). Och ingen kan beskylla dem för att lata sig. Utan flera personer har arbetet frenetiskt med att åtgärda buggen i en veckas tid nu. Problemet är bara att allt som behöver göras är att byta ut en liten variabel. Det borde ta några minuter på sin höjd. Men med alla möten och beslutsprocesser, så har det vuxit till minst en heltidssysselsättning för tre personer .
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat