Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-27, 01:16 #2
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av alpis Visa inlägg
Hej!

För ca 1 månad sedan fick jag gratis kupong från google så jag annonserade för 1000:- hos dom, detta genererade 15 kunder. Jag stoppade annonseringen efter pengarna löpt ut då jag inte hade råd att spendera mer pengar på det. Nu 1 vecka sedan satte jag in 1500:- och har knappt fått 3 kunder med dessa pengar. Jag har ställt in allt som innan, automatisk budgivning som jag lagt max på 8KR, innan var det 7KR när jag fick gratis kupong. Google ställer in automatiskt den just nu till 5,05kr och enligt trafikkalkylatorn så ska jag hamna på position 4.4 om jag buder 5,05, men om jag buder 7KR så ska jag hamna på plats 2, varför lägger den in sig på så lågt nu?

Jag minns inte om den ställde in sig så lågt när jag fick gratis kupongen, men det genererade resultat, nu är det helt dött!

Jag har kollat statistiken på besök och dom ligger ungefär på samma som dom låg när jag testade med deras kupong..
Automatisk budgivning gynnar google mer än dig själv. Kolla vilka tider du får in mest ordrar och sätt annonsen då. Adwords annonsen ska helst vara specifik så att du får mindre klick, men klicken du får ska ge högre konverteringsgrad.

Exempel på en dålig adwords annons:
------
Köp pennor här!
Många pennor till bra priser
www.xxx/pennor
------
Exempel på en bra adwords annons:
Silvrig Parker Penna
Fri frakt! Telefonservice...
www.xxx/pennor/parker
----

Ovan exempel skrev jag lite snabbt, men hoppas att du förstår vad jag menar.

----

"Capitalize on advantage"

Framhäv företagets starka sidor, t.ex. att ni har väldigt låg fraktkostnad.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat